- 284 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İslam’da Tesettür-Örtünme
Hikmet Damlaları
— İslam’da Tesettür-Örtünme —
İslam’da Tesettür (Örtünme) Hicretin Dördüncü Senesinde Zilkade Ayında (Hicab-Ötünme) Tesettür Ayetleri Geldi ve Bir Çok Faydaları Olan İki Çeşit Örtünme Müslümanlara Farz Kılındı.
— Birincisi; Her Müslüman Kadının Büluğa (Akıl Baliğ-Ergenlik Çağına) Ermesiyle Birlikte Başından İtibaren Bütün Bedenini Kapatacak Şekilde Geniş Bir Elbise ile Vücudunu Tamamen Örtüp, Kendisine Nikah Düşmeyecek Kadar Yakın Olan (Mahremleri) Erkeklerden Başka Hiçbir Erkeğe Dinen İzin Verilen Yerleri (El ve Yüzü) Hariç Hiçbir Azasını Göstermemektir.
— İkincisi; Meşru Bir İhtiyaç Olmadıkça (İslam’ın Zaruri Haller Saydığı Durumlar Hariç) Evlerinden Çıkıp Yabancı Erkekler Arasına Karışmamaktır.
Allahü Teala Kur’anı Kerim Ahzab Suresi 59 Ayetinde ve Nur Suresi 31 Ayetinde Müslüman Kadınların Nasıl Giyineceğini Beyan ve Tarif Ediyor;
- Ahzab Suresi 59 Ayet; Ey Peygamber! Hanımlarına, Kızlarına ve Mü’minlerin Hanımlarına Söyle Evlerinden Dışarı Çıktıkları Zaman Dış Örtülerini (Vücud Hatlarını Belli Etmeyecek Şekilde El ve Yüzleri Hariç Diğer Azalarını Kapatacak Şekilde) Üzerlerine Alsınlar. Bu, Onların İffetli Kadınlar Olarak Tanınmaları ve Kötü İnsanlar Tarafından Sözlü veya Fiilî Tâcize Uğrayıp İncitilmemeleri Açısından En Uygun Yoldur. Şüphesiz Allah Çok Bağışlayıcıdır, Çok Merhamet Sahibidir.
- Nur Suresi 31 Ayetinde; Mümin Kadınlara da Söyle, Gözlerini Haramdan Sakınsınlar ve İffetlerini Korusunlar. Dışarıda Kalanlardan Başka Ziynetlerini Göstermesinler. Başörtülerini Yakalarının Üzerinden Bağlasınlar. Kocaları, Babaları, Kocalarının Babaları, Kendi Oğulları, Kocalarının Oğulları, Erkek Kardeşleri, Erkek Kardeşlerinin Oğulları, Kız Kardeşlerinin Oğulları, Başka Kadınlar, Hizmetlerinde Bulunan Köleleri ve Cariyeleri, Cinsel Arzusu Bulunmayan Erkek Hizmetçiler, Kadınların Cinselliklerinin Farkında Olmayan Çocuklar Dışında Kimseye Süslerini Göstermesinler. Yürürken, Gizledikleri Süsleri Bilinsin Diye Ayaklarını Yere Vurmasınlar. Ey Müminler! Hepiniz Allah’a Tövbe Edin, Umulur ki Kurtuluşa Erersiniz!
— Muhterem Kardeşim; Şunu Çok İyi Bilmelisin ki, Bu İki Ayeti Kerime İslam Kadının Örtünme Hakkındaki Anayasasıdır. Bu İlahi Emirlere Uymayan Kadınlar Allahü Teala’ya Açıktan Aleni İsyan Etmiş Olurlar Bu Durumları Devam Ettiği Sürece Allah’ın Rahmeti Onlardan Uzaktır.
- İslam Fıkıh Uleması Şöyle Beyan Etmişlerdir; Kadınların Elleri, Yüzleri ve Ayakları Dışındaki Diğer Bütün Azaları Tamamen Avret Mahallidir, Açılması Mahremleri Dışındaki (Kendisine Nikah Düşmeyen) Kişilere Gösterilmesi Dinen Haramdır. Hatta Zaruri Konuşmaları Hariç (Cilveli, Nağmeli, Erkekleri Etkileyecek Meylettirecek) Sesleride Avrettir.
- Yabancı Erkeklerinde Bu Uzuvlardan Birisine Gerek Şehvetle, Gerek Şehvetsiz Bakmaları Haramdır, Mahrem Olmayan Kadınlarla Tokalaşmak, Ellerine, Yüzlerine Dokunmakta Dinen Haramdır. Bunlardan Kendilerini Korumalıdırlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.