- 204 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Acıdan Öte
Bir sporcu anlatıyor ve diyor ki; eğer başarılı olmak ve ülkenizi gururla temsil etmek istiyorsanız kendinize iyi bakmanız, çok disiplinli bir hayat sürmeniz, acıdan öte çalışma yapmanız gerekir. Başarı başka türlü gelmez, uğraş netice vermez. Disiplinli bir hayat süreceksiniz, her türlü olumsuzluktan uzak olacaksınız, işinize odaklanacaksınız, hedefe ulaşacaksınız diyor.
...
Bir sporcu önce ülkesinde sonra dünyada başarılı olmak, adını duyurmak, kalıcı olmak ister. Bunun için yol yordam bellidir çok çalışmaktan, ter dökmekten, formanızı ıslatmatan geçer.
...
Acıdan öte çalışmak tüm iş ve meslekler için geçerlidir. Acıdan öte çalışılmamış olsa dünya ve insanlık bugün bu noktaya gelir miydi, ilerler avcı toplayıcılıktan, tarım toplumuna oradan sanayi ve bilgi toplumuna evrilir miydi bu mümkün müydü hiç?
...
Birileri acıdan öte çalışarak önce yazı, sonra tekerlek keşfedilmiştir. İnsanlığın önüne çığır açılmıştır. Bir yerden bir yere rahat ulaşılır olmuştur. İletişimin dili gelişmiştir. Matematik, mantık, astronomi ilerlemiştir. Kıta ve uzay keşfine çıkılmıştır. Teknolojik gelişmeler kaydedilmiştir. Elektrik kullanılır olmuş ampul bulunmuştur. Gökte tayyare uçurulmuştur. Gökdelenler dikilmiştir.
...
Galile, Kepler, Nevton, Edison, Tesla böyle doğmuştur. Biri yer çekimini bulmuş diğeri gök cisimlerinin yerlerini tayin etmiştir. Yer merkezli teoriden güneş merkezli teoriye geçilmiştir. Biruni, Tusi, Harizmi ve Hayyam gibi İslam bilginleri eserler ortaya koymuştur. Sosyoloji psikoloji gibi kişi ve toplum bilimleri neşet etmiştir. Tüm bunların neticesinde insanlık bugünkü yaşam seviyesine ulaşmıştır. Elbette son sınır değildir gelinen yer, kim bilir daha neler göreceğiz, neler yaşayacağız.
Kemal SEYFİ
10.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.