Bir Tercih ve Ağır Bir Yürek Sızısı
Josef Stalin’den bahsedeceğim bu yazıda. Onu iyi anacağım, hep iyi hatırlayacağım. Niçin otuz yılı aşkın süre Sovyetler’in başında bulunduğunun nedenini yazacağım.
...
Stalin diktatör olarak bilinir anlatılır. Ülkesini despotizmle yönettiği yazılır çizilir. Baskıcı olduğundan bahsedilir. Bunlar doğrudur mutlak. Başka türlü bu kadar uzun süre görevde kalmak mümkün değildir.
...
Ve fakat bazen bir hareket halkın gözünde sizi bir kahraman yapabilir bazense gözden düşürebilir. İşte Stalin’i önemli kılan hususlardan birisi de onun savaşta Almanlar’a esir düşen evladına yönelik tutumudur.
...
Evlat İkinci Dünya Savaşı sırasında cephede Almanlar’a esir düşer ve hücreye atılır. Esir oldukça önemlidir ve Devlet Başkanı’nın oğludur bu nedenle serbest kalması için karşılığında Sovyetler’in elinde bulunan Almanlar için önemli olan çok sayıda Nazi casus ve generallerinin özgür kalması istenir.
...
Stalin hayır der ve bu teklifi asla kabul etmez. O benim canımdan kanımdandır ama tüm halkım benim manevi evladımdır der. Ülkesinin geleceğini düşünür. Oğlum zindanda kalsa da, orda ölse de bu şart kabul edilemez der ve halkın gözünde büyür. Evlat da hapishanede ölür.
...
Bu hadisenin bir başka yönü de Stalin’in oğlunun cephede düşmanla çarpışması meselesidir. Kudretli bir lider olacaksınız, tüm dünyayı titreteceksiniz ve oğlunuzu cepheye savaşa süreceksiniz.
...
Vesselam büyük adam Stalin. Zaten bugüne kadar hakkında en çok kitap ve tez yazılan çok az kişiden birisidir Stalin.
Kemal GÜL
09.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.