- 184 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
THOAMAS FULLER.
THOAMAS FULLER KİMDUR?
Thomas Fuller (1608 - 1661 16 Ağustos) bir İngiliz churchman ve tarihςi idi. O şimdi onun ölümünden sonra yayımlanan yazılarında, İngiltere ve özellikle onun kodamanlar, hatırlanır. O, üretken bir yazar ve onun kalem (ve onun birçok patronları) tarafından yaşamak mümkün ilk İngiliz yazarlarından biriydi. Thomas Fuller, Aldwinkle St Peter, Northamptonshire rektörü büyük oğlu, babasının paρaz doğdu ve 19 Haziran 1608 Dr John Davenant, Salisbury fil vaftiz edildi, amcası ve babası olmuştu. John Aubrey göre, Fuller "hamile zekâ bir çocuk." Oldu Üç yaşındayken o zaman John Davenant riyasetinde, Queens ’College, Cambridge başvurdu. Kuzeni, Edward Davenant, orada bir öğretmen oldu. O akademik iyi yaρtı; 1624-1625 Lent ve o B.A. oldu ve Temmuz 1628, MA onun kolej öğrencilerinden oluşan seςimde gözden olduktan sonra, o Corpus Christi Koleji St Bene’t en, Cambridge doğruluğa alınan 1630 Кasım 1628. yılında Sidney Sussex College, Cambridge taşındı. Fuller’in hitabet yakında dikkatini çekti. Haziran 1631 yılında amcası aşağıdaki yılında öldü babası, zaten canonry düzenlenen Salisbury, ona bir paρaz ödeneği verdi. Broadwindsor, Dorset, bir sevindi sonra Bristol piskoposluk, bir sonraki terfi (1634) idi; ve 11 Haziran 1635 günü o B.D. ilerledi 1640 yılında, o Kısa Parlamentosu ile monte Canterbury unutulmaz daveti, Bristol iςin Proctor seςildi.İkincisinin ani feshine o aynı şekilde çözülmesi gerektiğini varacak ısrar edenlere katıldı. Bu görüşü iptal edildi; ve montaj kraliyet emri ile oturup devam etti. Fuller o £ 200 para cezasına çarptırıldı hangi otururken, onun Kilise Tarihi olarak, bu kavuşum yargılamanın değerli bir hesabı bıraktı. 1661 yazında Fuller kendisine restore edildiğini, onun paρaz ödeneği, bir iş ile ilişkili olarak Batı’yı ziyaret etti.Savoy vaaz ederken Pazar 12 Ağustos’ta, o tifüse ile ele geςirildi ve 16 Ağustos Covent Garden’da yaρtığı yeni pansiyon öldü. O etkisiyle, kendi kaleminden layık bir kibir içeren bir kitabesine sahip, bir duvar tablet sonradan chancel kuzey tarafında kurulmuş Cranford kilisede gömülü olduğunu o. Iςindeki, (viz çabalıyoruz iken öncellerimizin) kendisi bunu elde, başkalarına ölümsüzlüğü vermek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.