- 348 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEVRİMLE BİRLİKTE DOĞDU
Dona Mağdelana Carmen Frida Kahlo Meksika’da Emiliano Zapata’nın Güney’de köylü ayaklanmalarını yürüttüğü, devrim rüzgarlarının estiği 1920 yılında, Alman Yahudisi babayla Meksikalı annenin çocuğu olarak dünyaya gelir. 1922’de Meksika aydınlarının ve yöneticilerinin yetiştiği Ulusal Hazırlık Okulu’na girer.
Altı yaşında çocuk felci geçirmiştir. Bedensel ’’ rahatsızlığı’’ bununla sınırlı kalmaz. 1925’te bir otobüs kazasında ciddi biçimde yaralanır ve yaşamı boyunca taşıyacağı izler kalır.
Bugün kısaca ’’Frida’’olarak tanıdığımız ünlü sanatçıyı 1927’de Genç Komünistler Derneği üyesi olarak görüyoruz. Resim yapmaya hastanede tedavi görürken başlar. Sonraları Meksika’nın sanat ve edebiyat çevreleriyle ilişki kurar. 1929’da Meksika Komünist Partisi’ne üye olur ve aynı yıl, ünlü duvar ressamı Diego Rivera’yla evlenerek çocukluğunun geçtiği ’’Mavi ev’’e yerleşir.
Ciddi sağlık sorunları nedeniyle yaşamını hastanelerde geçirir. Çektiği bedensel ve ruhsal acıları yansıttığı kişisel portreleriyle Amerika’da, Fransa’da sergiler açar ve sürekli resim yapar. Çok hasta olmasına rağmen sokak gösterilerine katılmayı sürdürür. ’’Yaşasın Hayat’’ adlı son tablosunu yaptığı 1954 yılında yaşama veda eder.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.