Nazarbayev Kerimov Saparmurat Niyazov Aliyev ve Askar Akayev
Nazarbayev, Kerimov ve Niyazov her üçü de Sovyet ekolünden gelme yoksul köy çocuklarıdır. Hatta Kerimov ve Niyazov’un yetimhanede büyüdükleri iddia edilir. Mühendistirler. Polütbüro üyeleridir. Sendikal görevlidirler. Sovyet sistemi içerisinde yükselmiş, yer ve konum edinmiş, ülkelerinin önemli mevkilerinde bulunmuş ve Sovyetler dağıldıktan sonra da kendi devletlerinin başına geçmişlerdir.
………………………
Her üçü de ekoldür. Ülkelerine kendi damgalarını vurmuş kişilerdir. Askar Akayev de aynı dönemdir ama her nedense zemin bulamamış, yer edinememiş, kısa sürede gözden kaybolmuştur. Akayev akademisyendi yumuşak ve esnekti daha narin bir yönetim anlayışı vardı ve bu nedenle tutunamamış olabilir ancak Haydar Aliyev ülkesinde ilk dönemler zorlansa da sonradan zemin bulabilmiş ve yönetime el koymuştur. Azerbaycan’ı selamete çıkarmış, oğlu Aliyev’in kucağına bırakmıştır.
…………………….
Haydar Aliyev denildiğinde Bakü, Askar Akayev denildiğinde Bişkek, Saparmurat Niyazov’da Aşkabat, İslam Kerimov’da Taşkent, Nursultan Nazarbayev’de Astana hatırlanmalıdır. Hepsi Türk yurdu, Türk başkentleridir. Ata toprağıdırlar.
……………………...
Yönümüz biraz da bu topraklarda olmalıdır. Kardeşlik bağı güçlendirilmelidir. İhtiyaç olunduğunda destek olunmalıdır. Gerektiğinde yan yana yürünmelidir. Kaderlerine terk edilmemelidir. Yol yordam gösterilmelidir.
…………………….
Kardeşiz onlarla. Aynı kandan soydanız. Kimileriyle daha yakın boydanız. Biz Oğuzlar’dan, onlarsa Özbek Türkmen Kırgız Kazak; aynı dili konuşuruz, Azerilerle daha iyi anlaşırız. Tatar’ı Uygur’u, Kıpçak’ı, Yakut’u unutmamalıyız. Avşar’ı, Yörük’ü, Kınık’ı Kızık’ı kenara itmemeliyiz. Kardeşiz, karındaşız biz. Hepimiz Oğuz’dan Mete’deniz. Aynı ülküdeniz.
Kemal GÜL
07.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.