- 336 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cumhuriyetin Kazanımları
Hiç tereddütsüz geçmişin iyi işleri övünç, kötü işleri ise utanç nedenidir. Bu kişi olarak da böyledir, toplum devlet ve millet olarak da böyledir. Nitekim Osmanlı da bizim Selçuklu da; Göktürkler de bizim Uygurlar da. Ancak Cumhuriyet diye de bir olgu vardır ve esas bizi biz yapan, tebalıktan kurtarıp vatandaş olmamıza neden olan da odur. Şu da bir gerçektir ki geçmişimiz, medeniyetimiz gurur kaynağımızdır.
……………………
Cumhuriyetin fazileti kişi olma meselesidir. İnsanı şahıs olma mertebesine yükseltmesidir. Teba olduğunuzda yani vatandaş değil de monarkın kapıkulu olduğunuzda yaşadığınız sürece kıymeti harbiyeniz, bir hükmünüz olmaz. Ancak cumhurun iradesi ve idaresinde siz her şeysiniz. Her şeye layıksınız ve her eğitimi alabilir her göreve gelebilirsiniz. Nitekim cumhuriyet sonrası en üst makamlar kimlere nasip olmuştur kimlere. Toplumun hemen her türünden olana. Alt orta üst sınıf demeden, kentli köylü, varsıl yoksul demeden, cinsiyet olarak ayırmadan, seçkinliği öne koymadan hemen her türden olana kapı aralanmış, imkan sunulmuş ve hak eden hak ettiği yere gelmiş, gelebilmiştir.
…………………….
Son yüzyılda cumhuriyet rejimi toplumumuz adına en önemli kazanımdır. Onu gözümüz gibi korumalı ve kollamalıyız. Adeta üzerinde titremeliyiz. Varsa eksikleri gidermeliyiz. Onarım gereken yerlerini güçlendirmeliyiz. Çok daha korunaklı hale getirmeliyiz. Demokratik değerlerle donatmalıyız. Çoğunluktan çoğulculuğa evrilmeliyiz. Hukuku üstün tutmalıyız. Adaletle hükmetmeliyiz. Çağdaşlıktan yana olmalıyız ancak kendi değerlerimize de sahip çıkmalıyız.
Kemal SEYFİ
07.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.