- 271 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kel Aliço ve Koca Yusuf Birisi Ellisinde Diğeri Yirmisinde
Kel Aliço’nun namı bilinir. Kırkpınar’da yirmi yedi kez başpehlivanlık kazandığı nesilden nesile aktarılır. Acı kuvvetinin rakiplerini ezip perişan ettiği anlatılır. Sarayın, Abdülaziz Han’ın pehlivanıdır Kel Aliço. Günümüzde bilip tanıdığımız Nuri Alço’nun da büyük büyük dedesidir.
……………………..
Koca Yusuf henüz yirmili yaşlardayken Kel Aliço ellili yaşlardadır. Birisinde gençliğin diriliği zindeliği varken diğerinde yaşlılığın tecrübesi vardır. Ancak bu iki güreşçi kaçınılmaz olarak karşılaşmak durumundadırlar.
…………………….
Koca Yusuf Deliormanlıdır. Güreşin ve yiğidin harman olduğu yerdendir. Kazıkçı Karabekir, Filiz Nurullah, Adalı Halil, Çolak Müminle aynı muhittendir. İsteklidir hırslıdır, oldukça güçlü kuvvetlidir.
…………………….
Kel Aliço ile güreş bir sonraki yıldır. Tarih ve dönem bellidir. Koca Yusuf kazanırsa ününe ün katacak, bir yenilmezi yenecek, geleceğini şekillendirecektir. Aliço kaybederse bunca yılın, gerideki tüm şampiyonlukların birikimini itibarını kaybedecektir.
…………………..
Aliço bu güreşe daha sıkı hazırlanmak durumundadır. Yüz kırk okkalık gövdesini yüz yirmi okkaya ayarlamalıdır. Adeta çelik gibi yay gibi olmalıdır. Nefesini iyi ayarlamalıdır. Hastalanmamalı, idmanıını aksatmamalıdır. En iyisi antremanını evdeki öküzün yanına koşularak yapmalı, sabanı eşi tutmalı kendisi öküz teki olarak çift çekmeli tarla sürülmelidir. Evde değil nehirde yıkanmalıdır. Tumup nefesini uzunca bir süre tutmalıdır. Ciğerini körük misali yapmalıdır.
…………………
Bu nedenle öküzün birini kavurma yapar, küpe basar bir kış yer içer, proteinini eksiksiz alır. Baharla birlikte sarı öküzün yanına koşulur, arazi işlenir, tohum toprağa atılır. Kendisi de adeta çelikleşir, fazlalıklarından arınır, adale kas olur. Güç kuvvet enerji toplar. Tüm hazırlıklar tamamlanır ve beklenen gün gelir ve meydana çıkılır.
…………………..
Aliço ile Koca Yusuf’un güreşi tam beş buçuk saat sürer. Hava kararır gece olur. Ancak yenişemezler. Birbirlerine üstünlük sağlayamazlar. Berabere biten güreşin arkasından Koca Yusuf’un büyük ustaya yenilmemesi kendisine büyük itibar, Aliço’nun bu yaşta Koca Yusuf gibi bir pehlivana kaybetmemesi ayrı bir ün ve nam sağlar. İkisi de sonuçtan memnundur. Birisi eğilir ustasının elini öper, diğeri kucaklar alnından öper ve sen geleceğin cihan şampiyonusun der. Nitekim Koca Yusuf Amerika’da bile güreş imkanı bulur, koca koca pehlivanları yener ve yurda dönerken Pasifik’te gemisi batar ve ne hazindir ki okyanusta son nefesini verir.
…………………
Her ikisinin de ruhu şad olsun.
Kemal SEYFİ
06.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.