Rıza ve Taha Şampiyonluktan Şampiyonluğa
Türk güreşi bir dönemler dünyada en öndeyken, başarıdan başarıya koşarken zaman içerisinde zaafa uğramış ve uzunca bir zaman fetret dönemi yaşamıştır. Yaşar Doğu, Ahmet Ayık, Tevfik Kış, Gazanfer Bilge, Nasuh Akar, Hüseyin Akbaş, Mustafa Dağıstanlı, Tevfik Kış, Ali Rıza Alan, Bekir Büke ile şampiyonluklar yaşarken bir anda irtifa kaybetmiş ilk sıralardan son sıralara gerilemiştir.
………………………
Güreşimizi tekrar ayağa kaldırmak eski gücüne döndürebilmek adına çok çalışmalar yapılmış ancak sonuç alınamamıştır. Bir şampiyonluk için on beş yirmi yıl beklenmiştir. Başka ülkelerden teknik adam ve güreşçi transferine bile gidilmiştir. Ancak yıllar sonra yıl dokuz yüz seksen iki olsa gerek Reşit Karabacak ile Avrupa şampiyonluğuna ulaşılmıştır. O da Karabacak’ın hırsı ve azmi sayesinde gerçekleşmiştir. İleriki yıllarda sistemli çalışmalar sonuç vermiş, Mahmut Demir, Şeref Eroğlu, Hamza Yerlikaya, Nazmi Avluca, Harun Doğan, Sabahattin Öztürk gibi güreşçilerle dünya ve olimpiyat şampiyonlukları kazanılmıştır.
……………………..
Ancak önceki gün sonuçlanan son Avrupa şampiyonasında güreşimizin tekrar eski dönemine dönmekte olduğu görülmüştür. Belki bunda federasyon başkanlığına getirilen şampiyon güreşçi Şeref Eroğlu’nun da rolü vardır. Şampiyonada ağırsıklet grekoremen stilde Rıza Kayaalp on birinci kez Avrupa şampiyonluğunu, serbest ağırsıklette ise Taha Akgül dokuzuncu şampiyonluğunu kazanmıştır. Yine Rıza Kayaalp buna ilaveten dört dünya birinciliği iki kez de olimpiyat gümüş madalyası elde etmiştir. Taha Akgül ise iki dünya ve bir olimpiyat şampiyonluğuna ulaşmıştır.
...
Şampiyonlarımızı kucaklıyor alınlarından öpüyoruz ve daha nice şampiyonluklar diliyoruz.
Kemal GÜL
05.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.