- 240 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
El- Azim sudur etmezse ne mi olur..."AH"'IN bitmez...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur..."AH"’IN bitmez...
Ramazanda yapacağın en güzel dua ne mi...O Azim...O Azim de...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
AH’IN bitmez...
"Allah terkmez "de...
Evet...ve "tek azim o"... de...zengin zekat vermekten kaçar...düşersin dostun değildir annen baban...herkes kendi derdini büyük sanar...terk eder seni...
Evet...Allah (cc) hiçbir varlıkta olmayan yetkinliklerin sahibidir. Esmaül Hüsna’da yer alan her bir esma da O’nun bu yetkinliklerini ifade etmek için kullanılır...
Evet...esmaül Hüsna’yı oluşturan tüm isimler yalnızca Allah’ı işaret etmektedir. Bu isimlerden her birinin kendine has bir anlamı da var...Azim yani en etkin ...Allah en etkindir mesela rızık konusunda da...meyve ağacını etkin görme...Bulut olmazsa o ağaç kurur...aciz bir şeye etkin demiş olma...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
AH’IN bitmez...Evet...her namazda defalarca “Sübhane Rabbiye’l-Azim” dedik ama bu zikri dörtlü ayağa tamamlayalım yani eylemimizle halimizle fikrimizle duygularımızla da diyelim...değilse etkin sandığımız duvarsa yıkılır insansa ölür...ah ederiz..."Allaha dayan sa’ye sarıl hikmete ram ol"...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
AH’IN bitmez...evet..."güvendiğin dağlara karlar yağar...ah edersin Ukurayna ABD’ye güvendi...Allah kulunu terk etmez işte duha suresi bunu anlatıyor...Peygamberimiz zorlu düşmanlarını Allaha güvenle yendi KUL olduğun kadar güven...Tevekkül bu...Esmaya hadimliğin kadar güven...cennette hz Adem şeytanın yalanına inandı ve cenneti kaybetti...büyük acı tattı..."Allahın emrini hafife alma...der bu kıssa...ve "Uhutta "peygamberin atlılar tepesine emri hafife alındı büyük acı tadıldı...Peygamberin emrini sünnetini hafife alma der bu kıssa ise...
İşte duha suresinin manası..."Allah terkmez "de...ana -baba -komşu kendi derdine düşmüş seni terk etmiş işte sofranda bir ekmek var oruç tutacaksın...
1.Kuşluk vaktine andolsun,
2.Karanlığı çöktüğü vakit geceye andolsun ki,
3.Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da.
4.Muhakkak ki âhiret senin için dünyadan daha hayırlıdır.
5.Şüphesiz, Rabbin sana verecek ve sen de hoşnut olacaksın.
6.Seni yetim bulup da barındırmadı mı?
7.Seni yolunu kaybetmiş olarak bulup da yola iletmedi mi?
8.Seni ihtiyaç içinde bulup da zengin etmedi mi?
9.Öyleyse sakın yetimi ezme!
10.Sakın isteyeni azarlama!
11.Rabbinin nimetine gelince; işte onu anlat.
Ne diyor bize duha suresi...Allah terk etmez diyor ...Allah yorulmaz diyor...yorulan terk eder çünkü terk etmemek yorulmayanın ve AZİZ olanın hep etkin olanın hep güçlü olanın uyumayanın hasta olmayanın işidir...hasta olan terk eder çünkü...fakir düşen de terk eder...şu ramazan gününde akrabalık görevlerimizi ama terk etmeyelim...Allah kat kat verecek...imanınız bu olmalı...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
Evet...El-Azim, Ya Azim ve Ya Azim Celle Celalühü tesbihatları ile yoğrulsun eylemlerimiz hallerimiz fikrimiz ve duygumuz... Bu tesbihatların kişiye sağladığı faydalar ne mi...AH’IN bitmez...aldanışın bitmez anneyi gözde büyütürsün ülkeni gözde gönülde büyütürsün ama seni terk ederler...
Ramazanda yapacağın en güzel dua ne mi...O Azim...O Azim de...
O Azim...O Azim de...ve "Nasipse gelir hintten yemenden"de. hakkedene gelir hintten yemenden der adl sıfatı...Vehhab ve latif sıfatı var ama ağaç gibi değilsin tilki gibi ara nasibini...der Adl sıfatı...Kulak ve esmasına neler öğrenirsin...fikir öğretir eylem öğretir hal öğretir duygu öğretir...şeytan da hepsini öğretir ama eksik öğretir...dünyayı seç cennetten olsan da der...haindir kinlidir çünkü sana...müşrik de demokrasi getiri ama sömürmektir amacı iç savaştır amacı...Nefsini hainlikten ekmelliğe eriştir esma öğretileri ile...zikir bu...dil zikri tek ayaklıdır yıkılır dört ayaklı kıl zikrini eylem bir ayaktır hal de duygu da fikir de tefekkür de..
Evet...“Ya Azim” diyerek dua edildiğinde, hasta sağlığına kavuşur...
Yalnız değilim Allahım var de... El-Azim esması ile kişi korktuğu tüm şeylerden emin olur.
Ramazanda yapacağın en güzel dua ne mi...O Azim...O Azim de...
Evet..o yalnız bırakmaz herkes bıraksa da de...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
ASA’dan çıkan eylemler çıkmazdı o AZİM de...ebabil ebabil olmazdı kabe kabe olmasa...sen onun kulu ol kalbin Kabe olsun İşte o zaman gösterir osana da Azizliğini...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
Ateş yakardı İbrahimi...ateşin de kimyasına bir sınır koydu...şeytan da zarar veremez o azim...en etkin o...
"Allahın dostlarına müşrik "demeyi bu ramazan bırak bari...terk et...Kahreder Allah AZİMLİĞİ gizlenir sana ama o AZİM...O yalnız bırakmasın seni istiyorsan...Örtüş Allahla ve örtüşen dost kullarla...Hz İbrahimi ateşte yalnız bıraktı mı...hz Hüsyin cenneti bari kaybetmedi...dünyamız zaten yok...Hüseyinliğe sarıl ...habilliğe sarıl onun azimliği hz İbrahime beyan oldu sana da olur...hz Musaya beyan etti Azimliğini ASA verdi ezdirdi Firavunu...Ez nefsin de Firavun...sofranda bir ekmek varsa şu ramazan gününde suçluları var...sömürdüler ülkeni...Jeopolitikliği kalır mı Amerikayı dinlesek günümde...üretmedin diye bizi suçlayanlar sadece silah ve dolar ürettiler ve zengin oldular ama...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
Kölesin köle kalırsın...ezanını bile türkçeleştirdiler...kölesin anla ...Oruçlar da kalkan olmaz sana...namazlarda senin dinine direk olmaz...onlar belirler dinini..."Ne diyorlar"Hayvan keserek bayram yapan tek sizsiniz"...hayvanlara ölümsüzlük mü verecekler ki...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
Ahın dinmez...
El- Azim sudur etmezse ne mi olur...
AH’IN bitmez... Evet..Neden mi sudur etmez AZİM ...kalbini aklını mühürledin...asimile olmaya razı oldun...cihad ağır geldi sana...Kur’ana savaşın var...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.