- 199 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Oruç ne mi...
Oruç ne mi...
Her ibadet bir duadır...yani zikirdir...her zikrin ise hali o zikre zemin hazırlayan fikri bilinci inancı vardır ve aşkı duysusu vardır...ve bir farklı eylem oluşturur her bir zikir...Oruç açlık halidir "haram ettim kendime tokluğu komşum açken...bir veli kul açken ...bir mü’min açken demektir...helalleri haram etmektir oruç...Haç ibadetinde de zekat ibadetinde de haram etmek var...malımın bir miktarı fakirin hakkıdır inancı zekatın denkleminin bir parçası...deklem de eksiklik istenilen bileşimi vermez...Arap çorbası olur...Bir çorba pişirmek bile ustalık ister...her ibadet bir ustalık ister...Her bileşim bir kimyager bilgisi ve ustalığı gerektirir...
Duy ORUÇ ne diyorsa sana...Hac ibadetinde eşinden şehevi sözler bile dinlemen haram...ihrama girmen bunlardan bu haramlardan bir şembol...Oruçta da sahura kalkman bir sembol...
Duy ORUÇ ne diyorsa sana...Esmaya uygun insan ol ...der her ibadet...Kurban ibadetinde en cılız hayvanı seçenle seçmeyen bir olmaz der ADL sıfatı...yani sen derviş olamazsın" der...Kul olmak imanla aşkla mümkün o aşk duyguna haline eylemine yön vermeli...Yönün kıble olsun..."eline diline beline"sahip çıkan mü’min bir toplumdur... orucun mahsulü..."Sen mü’min olamazsın" de...kendine ve sana benzeyenlere...Allahın ihtiyacı mı var size...
Duy Oruç ne diyorsa sana...Oruç tutmak demektir kelime manası olarak...tut Allahın ipini çık kuyundan hz Yusuf gibi...gel vezir ol mısıra...mısıra vezirliğin yolculuğudur ...evrimidir her ibadet...ADİL bir vezir orucun mahsulüdür...Rüyalar bile gelecekten gaibden haber vermiyorsa sana...Hikmetle kavgan varsa vezir olma hiç bir mısıra...der Oruç insana...
Duy ORUÇ ne diyorsa sana...
Oruç esmaya uydur eylemini halini fikrini duygunu ...diyor...Cihadsız dine döndürdüler İslamı ...ama zekat veremez hale geldin...Faizden yakanı kurtaramaz hale geldin...Kurban kesemez hale geldin haca gidemez hale geldin...Fakirliği haram bil sihhatsizliği haram bil...cihadda kaybettirici olan her eylemi hali fikri duyguyu haram bil...deklem de eksiklik istenilen bileşimi vermez...der kimyasal tecrübeler...deneneni deneme...Senin İslamında cihad eksik...
Duy ORUÇ ne diyorsa sana...
Allah esma sahibidir ...oruç tutmak hikmetsiz olsaydı orucu emretmezdi...senin orucun da namazın da hikmetsiz...cihad için haram et...yemeyi içmeyi...hendek kazarken karnına taş bağladı peygamberin...Hz Ebu bekir malını sıfırladı cihad için hz Hüseyin kerbelaya binlerce paralı ordu yığsaydı kerbelada yenilen Yezit olurdu der Allah yani ESMA ilmi yani ekmel tefsir ekmel akıl ekmel mantık...hz Hüseyin sevilendi üstelik...
Duy ORUÇ ne diyorsa sana...
Oruç şükürdür...nimet varsa şükür de olmalı...Ramazan Bayramı, Arap takviminin dokuzuncu ayı olup İslam inancına göre Kuran’ın yeryüzüne inmeye başladığı kutsal ay sayılır. Şehr-i ramazan boyunca müslümanlar, güneşin doğuşundan batışına kadar yememek, içmemek ve cinsel ilişkide bulunmamak anlamına gelen orucu tutmakla yükümlüdürler
Kur’an ilmine şükret...yani oruç tut...şükür ve sabır ne mi...nimeti nimet saymaktır şükür...Sabır da nimeti nimet saymaktır...Kur’ana sabret..."şeriatin kestiği parmak acımaz ..."de...
Hz Ademden beri nimete şükür ve sabır var...işte ayet...«Ey inananlar! Oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, Allah’a karşı gelmekten sakınasınız diye, size sayılı günlerde farz kılındı [boynunuza borç oldu]… Ramazan ayı, ki onda Kur’an, insanlara yol gösterici ve doğruyu yanlıştan ayırıcı belgeler olarak– indirildi. Sizden bu ayı idrak eden onda oruç tutsun.» (Bakara/183–185)
Ve işte...Ebu Hüreyre’nin naklettiği bir hadis«İnanarak ve bilerek Ramazan ayını ihyâ edenin (dirilten, canlandıran – oruç tutarak, sadaka vererek, terâvih kılarak vb.) geçmişteki bütün günahları bağışlanır.» Şükür ve sabır günahlara tevbedir...tevbe dil işi değil ki...fikiridri inançtır bilinçtirhaldir eylemdir denklemi eksik olmayan bir tevbe...
Aklan...Aklandırır oruç..."günah işle işle ramazanda bir ayda aklan" bu hiledir ve ameller niyetlere göredir bu niyet ibdatin sıfırla çarpılmasının sebebidir Kur’ana göre...aklanmak isteyen insan bu işleri yerine getirmek için sürekli çalışır. denklemin birçoğunu yerine getirmekte eksik olduğu için, hep Allah’tan af dilemek zorunda kalır...Ekmel olmadığını görür orucunun hacının zekatının ve af diler ama ibadetin denkleminden gafil olan ibadetiyle gururlanır...şükür gerekir ekmel ibadete de..."Bir hacca giderim ömrümce işlediğim günahları silerim sanma hz Hüseyin de Yezidi uyuyor sandı ama kerbeladan kurtulamadı...hz Hüseyin olsan esmasından taviz vermiyor Allah ...hz İbrahim için de ateşin kimyasının bir bilinmezi devreye girdi...esma sudurudur bu kıssada da yaşanan mucize ve kerametlerde de yaşanan esmanın sudurudur...esma değişti sanma...cennet elbisesi bu bedenden farklı olacak...ama bu olayda esmanın sudurudur...Adl sıfatı ateşin bir diğer kimyasını devreye soktu...El Hafız sıfatı ateşe mağlup mu olacaktı...ateşi de değiştirir bu bedeni de değiştirecek Allah cennette...ama esması sudur eder...esması değişmez...hz Peygambere bile "amayı azarlama" uyarısı yapılmadı mı...yaratılanlaın İMAMI o peygamber...işte miraç o sahnelerle dolu...esra da...bir geceye sığar mı o şartlarda Mekkeden kudüse gitmek...Eşyanın bilinmeyen bir kimyası gizli her eşyada...hz Musanın asası...teknolojinin erişemediği bir gerçek...bir bilinmez kimyası asa’nın...ama sudur etti...esma sudur edince asıl kimyasını öğreneceğiz eşyanın kimyasının...eksik ilmimiz ekmelleşecek...yani
Allah bu ramazan kimlerden hoşnut olacak mı...
Zekatlarını eksiksiz verenlerden...vermek için para kazananlardan...stok ile zam yapanlarla savaşanlardan halkı sömürenlerle savaşanlardan...İnşaallah dua edlim ülkemizde bulunan GAZ başarıyla çıkarılsın ve millete ucuz gaz verilsin ucuz ekmek için de dua edelim umulur ki Ukrayna-Rusya barışır ve ucuz ekmeğe erişme imkanımız oluşur...dua edelim onları da yöneten Allah bize hadim kılsın onları da bize dort kılsın onları da hakkımız bu...çünkü biz "Orta ümmetiz"kiliseyi de havrayı da dengeleriz...Islh ederiz barıştırırız...
Allah hoşnut değil senden çünkü...oruç tuttuğun gün keyfine bakıyorsun, işçilerini eziyorsunuz.Aile fertlerini kırıyorsun...
Allah diyor ki Kur’anında... Benim istediğim oruç, haksız yere zincire, boyunduruğa vurulanları salıvermektir...işte sen görev mi arıyorsun...Amerikaya köle... dolara köle olmaktan kurtar insanları... ezilenleri özgürlüğe kavuştur, her türlü boyunduruğu kır...yani cihad et...
"İbadet yaptım şükür diyen "sıfırla çarpılır ibadetin...cihad et...Tiksindirici ve yapmacık ibadetlerin...Aşksızsın...aşksızın ihlassızın ibadeti sıfırla çarpılır ihlaslının ibadetleri ise 30 000 ile çarpılır der Kur’an ...Kadir suresiyle bu ekmelliği de anla...bu ekmel tefsire de eriş...
Evet...sana "Orucu bırak Allahla örtüş "der Kur’an...ayet yetmez sana ...Allahın muradını anlaman için senin ayet yetmez...sen çok uzaksın Kur’ana...evet ağacın bir dalını tutmakla ağaca sıçrayamazsın ...ama düşersin...çarpar işte bu düşüşten beter Kur’an seni...
Sen derviş olamazsın...sen oruçlu olamazsın...Oruç tutamazsın...sen orucu da tutamazsın...insan olmayı da...sen Allahla örtüş önce...Allah bozguncu diyor Kur’anında sana..
Aşkın yoksa gitme hac’a da ARAFATA da...uyuzu tedaviye yeter mi banyo yapmak...tedavini doktor doktor gez ara...
Önceliğin yok senin euzun yok senin Allahla peygamberle cemaatle örtüşmen eksik senin sen BOZGUNCUSUN...sen teravih çocukları gibisin...
Ramazan büyük cihaddı...küçük cihadda mağlupsun sen...Yezitlere esirsin sen...Sütçü imam ne dedi...maraşlılar ne zaman kahraman sayıldı...namazı cumayı haram kıldılar kendilerine ..."zekatı neden veremiyorsun...Fakirlik kutsal "dedin bir de...Orucun ibadet değil esirlik senin sen kölelik sever olmuşsun...Sömürene sesin çıkmıyor...stoktan kazananı protosto edemiyorsun ...Ashapla örtüşmeyenin orucu da namazı da ancak sıfırla çarpılmayı hakkediyor...Sütçü imama cemaat ol cumayı haram kıl kendine orucu da haram kıl kendine namazı da haram kıl kendine...sıfırla çarpılır ancak onlar...İhlasa er aşka er...Allahla ve peygamberle ashapla veli kullarla örtüş rabıta kur...Cemaat ol onlara...Rabıta cemaat olmaktır...tapınmak ayrı şey...İmamın namazı bozulunca cemaat tekrar eder...Tapınmak bozuk namaz gibi birşeydir...
Oruç ne mi...
Büyük cihad...yani cihada hazırlık...Yavuzun ordusu çölleri aştı çünkü oruçla eğitimliydi...Cihadı dininden çıkaranın orucu beş kuruşluk oruçlardandır ancak...belki de sıfırla çarpılmayı hakkediyor...ADL sıfatlıdır Allah hakketiğin ödül verilecektir ancak...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.