- 261 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Domuz Tehlikesi
Eskiden çiftçilik ve memurluğu bir arada yapardım. Bazı sebeplerden tarla işlerine yirmi yıl bıraktıktan sonra yeniden başlamak icap etti. Bu işleri bıraktığım yıl İki oğlum 4 ve 7 yaşlarındaydı, tarlaya gitmeyi çok severlerdi.Geçen süre içinde soğudular.
Uzun bir aradan sonra bu gün köyüme gittim. Yaklaşık üç dekarlık toprağa elle nohut ektim. İki saat sürdü, güzel bir spor sayılır. Geçen gün hastanede muayene olmuştum, fizik tedavi hekimi, belimde kireçlenme başladığını söyledi. Nerde hareketsizlik orda maraz. Bundan sonra bol bol hareket zamanı. Bir parça boş alan kaldı. Oraya da belki haftaya mısır ve susam ekmeyi planladım.
Ta ilkokuldan üç arkadaşımla sohbet ettik. Zamanın nasıl geçtiğini hiç fark etmedim. Bir an önce geri dönmek istiyordum. Bir de kahvede akrabalardan Veli Ağam’a rast geldim, "Gel otur baken" dedi. Selam, hal hatır faslından sonra ne yaptığımı sordu. Nohut ektiğimi söyledim. Söylemez olaydım.
- Bir sorsaydın birader. Sen onu domuzlara ekivemiş olmalısın!
- İyi de vızır vızır arabaların geçtiği anayolun kenarına gelirler mi?
- Ne diyon sen? Bunlarda ar, haya, korku yok hoca! Köyün hemen bitişiğindeki tarlalara bile ziyaret ediyorlar.
- Çok muymuş sayıları? Neden vurmuyorsunuz?
- Yasak! İzin almak gerekir.
- Ne edecük?
- Geceleri nöbet tutabili misin?
- Ne kadar zaman sürer?
- 40 günü gözden çıkarcen.
Kahveci:
- Mıhtarın oğlu geceleri nohut tarlasını bekledi geçen yıl. Bir gün 12’den sonra bırakıp gelmiş. O gece tarladakilerin hepsini halletmişler.
- Başka ne yapılabilir?
Kahveci:
- Etrafına elektrikli tel yaptıranlar var, bir araştırıve istesen.
Veli Ağa:
- Yok canım! O masraflıdır, ktiret. Benim Gaysar Yolu mevkinde bağ va. Üzümlen anasını alatıyola. Oraya ben patlayan bir düzenek kurduydum. Faydası oldu. Yalınız o zamanlar tüp ucuzudu.
- Peki bunların sevmediği, yaklaşmadığı bitki falan yok mu?
- Haşhaşı bilen yiyola namıssızla. Emme anasondan hoşlanmeyola!
- Tamam. Nohut tarlası etrafına çit gibi anason ekip bi deniyim. Nolcek bakalım.
- Tamam hoca. Sonuç ne olursa bizi de bildirive!
- Müsaadenizle. Görüşmek üzere!
...
Fotoğraf:Denizli Acıpayam Avşar Köyü
01.04.22
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.