- 237 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Akl'etmek farkediştir 50
Mehmet efendi:bir gün ölürüm diye düşünmüştüm ;nasıl düşünmem yunus efendi ama alt tarafı sol guman ile bir er çıksında görelim seni ermişin kralı yapayım da gör.nasıl olayım bugün neleri giyinmemi istersin..bir bak bana herc u Merve uğramaz ise dil neye yazar ki o dili kırarım ve mavi tülbende asarım.kaşlarım var seni sıkan cürüm yaktıysam özür dilerim
Yunus efendi:bir türbe gibi düşünün beni neyi özlediğimi biliyor musun senin şimdi düşündüklerini ama camide kilisede veyahut Vagonik yahudaların tapınaklarında.kokusunu en çok da...
Nazif efendi:orda lüleler kaça alınır ilkbahar gelmiş mi.burda hapiste tanınmaz haldeyim ama 7 günüm kaldı çıkmaya.baş berez ve kıyafeti iç duygusundan fena ..sakın oğlum türküyü dua ederken söyleme bir şarkıyı duaylan karıştırarak aman köfte yerken dua okuma bir elmayı dişlerken kanattığın yavruları düşün...
Mehmet efendi:Hızır misaliyim ben. dua ederken son söz ölümse oku okuyabileceğin kadar.bir yoldan geçerken beni yaramaz çocuklarımla düşünme ..ben elma değil soğan yerken bile ödünç alırdım .
Yaşama bilincin akla ziyan olmasın..
Yunus efendi:ben dedim ya bir ölmek nasip olsaydı ben de Allah’ın yanında olmak isterdim bu mümkün mü Mehmet efendi?
Mehmet efendi:bir yol var adı harita olan
Senin için iyi olanı düşünürken kötü olan şeyi düşünmem gerekiyor. Vaveylâ çıkardıkları günü hatırlıyor musun..
Yunus efendi:evet bir türbe değilim ben
Sizleri anlamak için uğraşan delinin biriyim.
Peki hatırlamak düşünmektir.canımı al ama düşündürme beni o güne.bir gün oğlun ağlayıklarla beni tandırında anlamlandırdım hayatı.başa gelen çekilir ateş düştüğü yeri yakar..ben küçümserken oğlun aklı almazdı.ağlayarak cami kenarına koştuğumda apo apo çığlıklarını hala kulağımda hissediyorum
.bir ağıd öyle güzel ki keşke ben olaydım ölen..
Mehmet efendi: küçümserken olayı büyütme yunus sen den pek küçük değil o.yaşıd sayılırsınız.
Nazif efendi:bir ben miyim sana yara ile bakan yunus efendi bir düşün benim annemin annesi kayıp burda bulabilir misin?
Yunus efendi:Nazif efendi ben bir insanım seni bulduran bildirsin ne diye uğrasayım sen bu sınavda çok yenisin.Allah insanı kuzu yapar annesini koyun,bulmak şefkat ister şefaat ister gözyaşınla bulabilirsiniz.
Mehmet efendi:ben kendimi arıyorum sen de neredeyim bana çocuğumun gözyaşlarını sindiremedikten sonra bir torba bul içine at malını benim olmadıktan sonra neyleyim .
Yunus efendi:yine çerçöp müyüm uzaya fırlasam bir hiçim nerede bıraktım kendimi ya bu kadar zavallı mıyım..
Meğer insan yitik bir malmış kendine ve ölümsüzlüğü kimsesizliğinden büyükmüş..
Gezgin imgeler...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.