Bumerang Gibi Dönüp Vurmak
Bumerang etkisi, hedefine ulaşmayan bir girişim ya da mesajın geri dönerek, girişimi yapanı ya da mesajı vereni vurması demektir. Her girişimin sonuç vermediği veya her mesajın amacına ulaşmadığı düşünüldüğünde bumerang meselesi veya etkisinin ne olduğu daha iyi anlaşılmış olur.
………………………
Bir girişim veya kalkışma, bir ileti, ulaşılmasını istediğiniz, hedeflediğiniz bir mesaj amaçlanan yere ulaşmaz, vermek istediğiniz şekilde anlaşılmaz ise tehlike büyüktür. Tehlike, atılan bu adımın silah olarak geri dönmesi ve gelip sizi vurmasıdır.
……………………….
Bu bakımdan strateji burada çok önemlidir. Stratejik yaklaşım ve taktiksel boyutla ele alınan bir meseleden sonuç alınabilir. Her düşünülen şey icraata sokulur ve buradan bir sonuç elde edilmek istenirse bu çoğu zaman mümkün olmaz ve mevzu size tekrar döner.
……………………….
Diyelim bir çatışmadan medet umuluyor. Birkaç farklı unsur çatıştırılsın isteniyor. Onlar zaafa uğrarken, enerjilerini ve güçlerini kullanır kaybederken siz elinizi oğuşturuyorsunuz ancak iş öyle gelişir ve planlanandan farklı bir sonuç verir ki sevinciniz kursağınızda kalabilir. Hesap edilemeyen bir şey sonuç almanıza engel olabilir ve tekrar döner sizi vurabilir. Çünkü siz elinizi oğuştururken başkalarının eli armut toplamıyor Onlar daha girift bir hesabın içerisinde olabilirler ve sizi ininizde vurabilirler.
Kemal GÜL
31.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.