- 280 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YENİ DÜNYA'YA
‘’Dünya’yı ancak ve ancak bu düşünce de olanlar inşa edebilir’’
İnsan hayatı yaşanmışlıklara veya geleceğe doğru bir bedenin hayatta kalma oyunu .Her nüshasında bambaşka yol ve gizem aynı zamanda altlık-üstlük ilişkisi .Dünya öyle bir yer ki geçmişten günümüze hala devam etmekte olan belli başlı sorunlar gündemde kölelikler,ırkçılık,adalet duygusu ve de eşitsizlik kavramları gelmekte peki ne diye çağ günden güne değişir iken seçim haklarımız kolaylaşmışken dünya bize seçim yaptırmıyor artık tahammülüm kalmadı yeni bir görüş ve de dünya aralanmalı ülke ülke, şehir şehir…
AMERİKA:Siyah ve beyaz ırkçılık meseleleri susturulmalı,zenci kelimesi kaldırılmalı ve onlara saygı ile yaklaşılmalı iyi bir geleceğin anahtarı onlar için geçimini uyuşturucu satarak olmamalı iyi olup veya iyi olmayan herkes %99’luk kısım 20 yaş altı ya da üstü uyuşturucu satarak geçimini sağlamakta çocuklar için tek yol okumak iyi bir yol seçilirken okumayan kısım ya hapiste ya da ölü olarak görüyoruz...
TÜRKİYE: Sistem tamamen değişmeli eşitlik ve adalet sağlanmalı,tüm dünya da olduğu gibi kadınlara şiddet sona ermeli .koca bir nesli başkalarının altında çalışmaya zorluyorlar kendi işini kurmaya imkan vermeksizin kendi sistemlerine tabii tutuyorlar.şiddetler günden güne artıyor ve eski çağ kafa yapısı değişmeli işte o vakit yeni bir Türkiye ortaya çıkabilir …
AFRİKA: Açlık,susuzluk ile boğuşur iken Afrika bölgeleri birde kölelikle boğuşmakta oradaki zengin züppeler insanları köle olarak kullanıyorlar tıpkı bir sigar külü gibi oradan oraya savuruyorlar karşı gelenlerse nafile ödürülüyorlar…
Anlayacağınız birilerli çıkıp dur demeli tıpkı büyük önder MUSTAFA KEMAL ATATÜRK gibi. İşte bu düşüncelere sahip olan birisi zamanla müslüman olup kökeni afro amerikalı Malcolm x yani diğer adı ile El-Hacı Malik El-Şahbaz bir düşünür bir siyasetçi ve de hümanist onunla ilgili hikayesini okuduğum zaman muazzam duygulara kapıldım.Özgürlüğün simgesini oluşturanlardan aynı zamanda islam düşüncesine bağlılığı ile müslüman olmayı benimsemiş bir hümanist.Aslına bakılırsa geçmişi bu kadar parlak değil iken yani uyuşturucu satarak geçim sağlayan ve hapiste uzun yıllar geçiren biri olarak müthiş bir düşünce frekansı yapısına sahip sonrasında kendini topluma,özgürlüğe ve de adalete adayan afro amerikalı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.