- 359 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nerden Nereye
Uzun zamandır yapmak istediğim şeyi bu gün yapıyorum yapmaya başlıyorum. Buna gariban arkadaşım vesile oldu çok teşekürler gözüm :). ve tabi s…h arkadaşımıza ayrıca çok teşekür ediyorum eline koluna sağlıkJ.
Evet, ben kimim sorusuyla başlayım.
sen kimsin ilon J (hesap sorar gibi oldu neyseJ)
bu arda biraz amonim olarak kalacağım sevgili dostlar. sizinle ilonçav olarak tanışacağım.
İlon ben 26 yaşımın küpünüde devirmek üzerim 27’ye yol alacağım, mardininJ ilçesine bağlı bir köyünde dünya ya geldim. 7 kardeşten ortancayım bende üç büyük üç küçük kardeşlerim var. Beş kız ikide oğlanJ, en son ikisi oğlan, evet tahmin edeceğiniz gibi oğlan çoçuk istemişler hep baba haricinden, babam da elbette istemiştir ama diğer aile fertleri kadar değil ben büyüdükçe babamın erkek çoçuk hayranı olmadığı çoğu kes şahit oldum. Annem oğlan çoçuklarına daha bağlıydı yanlış anlaşılmasın annem bizİ kesinlikle hiç sevmemezlik dışlama vs. gibi bir şey yapmadı ve hissetirmedide ve oğlan çoçuklarınada bağlı olamasını çok normal karşılıyorum çünkü çevresinde çok sert tepkilere sözlere kendisi maruz kalmış sanki kendi suçuymuş gibi suçlanmış… Her neyse zaman konuşuruz bunları daha
12 13 yaşlarıma kadar sabah evden çıkar akşama kadar dışarıda oyun oynardık eve gitmek hiç akılımıza gelmezdi sadece aç olduğumuzda eve gider bir parça ekmek alıp fırsat bulursak arasına bir şeyler koyardık yine dışarıya fırlardık ve kapıda bizden bir parça ekmek bekleyen arkadaşlarımızda olurdu onlar için de almak zorundaydık bunu sık sık yaptığımız için ailemiz bu duruma kızmaya başlıyordu haksız da sayılmaz sanki çünkü kızmasalardı her gün aynı şeyi yapmaya başlıyorduk… ( anlatacak çok şey varJ) neyse niye bu konuya değindim. Onu açıklamak istiyorum. Bilirsiniz doğuda 13 14 yaşlarından sonra kız çoçuğum artık büyümüştür ‘kocaman oldun’ diye hitap edilirdi, (koca’ya gitme yaşı anlamını taşıyordu eskiden) ben o yaşıma kadar ne yaşadım pek hatırlamıyorun çünkü hep bir çoçuk gibi yaşadım çoçuktum da zatenJ sadece bir şeylerin farkına varmamın sebepi boyum gün gün uzuyordu ve arkadaşlarım dalga geçmeye başlıyordu orta direk ve bir iki lakap daha takmışlardı bende buna hep sinir oluyordum çünkü birden boyum uzadı ve benim kadar uzun olan arkadaşım yoktu çoğunun tepesini görüyordum. Hiç unutmam bende 1.5 veya 2 yaş büyük kuzenim vardı oda çok kısaydı ve zayıf olduğundan bir nevi cüce gibi gözüküyordu. O kısa olduğu için halinden memnun değildi bende uzun olduğum için ona hep şöyle derdim . ‘Gel dua edelim benim boyum senin olsun senin boyun benim olsun diye O istemiyordu tabi ama ben çok ısrar ettiğim için oda geliyordu her seferinde, çok dua etmişliğim var kısa olayım diye şimdi diye sorarsanız boyumun 4 5 cm daha uzun olmasını isterdim J J.
Nasıl birden büyüdüğümü gerçek bir hayatta başladığımı ilerde anlatırım canlar. Gerçekten birden bire büyüdüm oyunlar bitmişti. J
Gelgelelim şimdiki zamana J ilon şimdi ne yapıyor.
Hepimiz bir hengamenin içindeyiz dimi J ne olursa olsun ilerlemek zorundayız ilerlemeliyiz.
M. K. A. Birbirimize vereceğimiz işaret şudur; ileri, daima ileri.
Martin Luther King; uçamıyorsan koş, koşamıyorsan yürü, yürüyemiyorsan sürün ama hareket etmeye devam et. Geleceğe ilermeyi sürdür.
Ne güzel demiş büyüklerimiz dimi. :)
Bütün zorluklardan sıkıntınlardan umutsuzluklarda (nefes alıyorsan umut vardır. Kapiş ;)) ilerleyeceğiz. Benim tüm gayem ilerlemek ne olursa olsun. Başlığa NERDEN NEREYE yazdım ya kendime bu soruyu sorarırm sık sık sormalıyızda. Ben kendim için verdiğim ilk savaşım okumak için verdiğim çabaydı galiba.
Benim eğitim hayatım orta okuldan sonra hep ne olcak ne yapacam şimdi diye geçti. 2009 da orta okul bitti. Köyde olduğum için o zamanlar lisede yok ilçeye gitmem gerekti bunun için de imkan yetmiyor maalesef, ben bir yıl okumak için bir çok yol düşünmüştüm denemiştim hepsinde bir sorun bulundu olmaz denildi sadece açıktan okuya bileceğimi anladım. Bir sonra ki yl Açıktan yazıldım hiç yoktan iyidir okumamaktan iyidir. Bu zamanda en büyük destekçim hep annem olmuştur. *Kurban olurum sana annemm* çünkü kendisi ne okuya bilyor ne yaza biliyor hatta doktora gittiğinde rahatsızlığını dile getiremiyor çünkü Türkçede konuşamıyor.:) AÖL sürecinde derslerim baya kötü olmuştu mezun oluyordum ama derslerimden de çok gerilemiştim ders çalışmaya vaktimiz olmuyordu pek hayvancılıkla uğraştığımız için işimiz çok oluyordu birde dedim ya beş kızdan sonra erkek kardeşlerim oldu diye onlar daha küçük olduğundan eee erkek işleride bize kalıyordu yapıyorduk ilk defa o işleri yaptığımızı görenler gözleri faltışı gibi açılıyor bakıyordu bize maşallah deyip geçiyorlardı. Babam evde olmasa traktür sürmeye birilerinide çağırmak zorunda kalıyorduk ama sonra ablalarım onuda öğrendiler onuda hal etmişlerdi. erkek ve kadın gücü bir olmuyor biz mecduru olduğumuz için güzcümüzden daha fazla yük kaldırdığımız için şuan bel ağrısı yaşıyoruz … :)
Şimdi üniverte mezunuyum önemde 122 günlük bir gün var, beni bilgimle sınayacaklar kendimi hayal ettiğim yerde olmam için neyi öğrendiğimi değilde ne kadar ezber yaptığıma hatta belki nerde dayımın olduğuna bakacaklar bende yok maalesef gariban arkadaşım gibi bende garibanım. Yakarsa dünyayı garibanlar yakar dediler yakmayacağız yıkmayacağız J güzel günler göreceğiz. Ben şimdi ailemden memleketimde uzak başka bir memleketteyim kimseden destek almadan kendi ayaklarımın özerinde durmaya çalışıyorum duruyorumda…
Bu gün okuduğum kitapta şöyle bir cümle vardı ‘lisanın ömrü insanın ömründen uzundur.’ ;) ben yazmayı hep sevmişimdir. Dedim ya birden bire büyüdüm ben büyüdüğüm gibi yazdım en iyi arkadaşlarımdı kalem kağıt. Çok yazdıklarımı yırttım yaktım ama içimi düktümüştüm. J
Bu gün üç not düşmek istiyorum
1 yüzünde gülümsemeyi eksik etme, en güzel eylemdir. Seni üzen ne varsa çıkar at atmıyorsan görmezlikten gel.J
2 Daime ileri J
3 Yazmak insana çok iyi geliyor sende arada yapabilirsin mutluken yaz mutsuzkende. J
ÇAV…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.