- 2619 Okunma
- 28 Yorum
- 35 Beğeni
BAZEN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bazen kendine yabancı oluyorsun. Kalbindeki isteksizlik ağır geliyor bendini aşamıyorsun. Dilinde kuruyor sevgi sözcükleri. Konuşmak istiyorsun aklının alamayacağı sesler sarıyor etrafını, susuyorsun. Saatlerce nedenini bulmak için uğraşsan da hiçbir netice alamadığın gibi sessiz bir kütle olarak dolaşıyorsun etrafta.
Yine de "diz çökmüyorum" diye haykırıyorsun. Simsiyah cisimsiz taşlar hareketsiz duruyor, dudaklarına kondurduğun mağrur tebessümle her birini eline alıp uzağa fırlatıyorsun. Başını sokuyorsun yosun duvarlara kızgın güneş sakladığı yerden hiçbir yere gitmiyor.
Mavi ışığı boğan öyle karamsarlık sarıyor ki gözbebeklerini, hangi cesetten kurtarsınlar sırtını. Soğuk ayaklarında ürperti, üşüyen ellerin hiçbir işi beceremiyor. Zemine serpilmiş yaşama sevincin, kendi olmayı bırakıp yabancı ruh gibi ortalıkta, bom boş hayatı doğuruyor. Kaçmak için zorlandıkça gölgeler, kendi üzerinde düşen oyuna devam ediyor.
Olduğun yerde tüm kapı tokmaklarına kendinden daha yakınsın.
O an dokunarak kapının ardını görmek aklına gelmiyor. Nedensiz patlayan bu hissizlik duygusunu bastırarak huzur aramak için yürümek isteğinde buluyorsun kendini. Olanca gücünle sessizce haykırarak "bütün bunlar bitmeli, sakladığın o en son taş gidilebileceği en uzak yere kadar gitmeli" diyerek fırlatıyorsun.
Görünmeyen güce ulaşmak için kapatıyorsun gözlerini, gülümsediğin bir anını düşünmeye çalışıyorsun. Dalga dalga salınmış saçlarının sabun kokusu, anne kokusuyla masal gibi geliyor. O son taş gök taşlarıyla birleşerek yağıyor umutların üzerine, yeni bir hayata dolduğunu hissediyorsun.
Hani desem ki; dışımız, iç yüzümüzle aynı değil bazen!
YORUMLAR
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla selamlar.
Ümmühan Yıldız
Mutlu oldum 😊
Teşekkür ederim
Sevgilerimle...
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla selamlar.
Dışımız kaçıyor bazende, içimizin kaçacak yeri yok. İçtenlikle okudum güzel yazınızı. Tebrik ederim günün güzelliğini.
Sevgi ve saygılarımla.
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle selamlar.🌺⭐️
Bazen kendine yabancı oluyorsun. Kalbindeki isteksizlik ağır geliyor bendini aşamıyorsun. Dilinde kuruyor sevgi sözcükleri. Konuşmak istiyorsun aklının alamayacağı sesler sarıyor etrafını, susuyorsun. Saatlerce nedenini bulmak için uğraşsan da hiçbir netice alamadığın gibi sessiz bir kütle olarak dolaşıyorsun etrafta.
Tebrik ederim
Yüreğine kalemine emeğine sağlık
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Güne son derece yakışan anlam dolu harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki yazınızı gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Daha nicelerine inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
Ümmühan Yıldız
İçtenlikle teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Ne güzel anlatmışsın içimizin derinliklerini.
Kutluyorum...
Sevgilerimle
Ümmühan Yıldız
Kendine özgü zarif güzelliği, duruşu olan.
Dün, bugün, yarın da benim için değeriniz hep bakidir.
Sevgilerimle.
Merhaba Ümmühan Yıldız hanımefendi,
Evet, insan iç sesini dinler bazen, yaşanan olumsuzlukların ruhumuzda oluşturduğu karamsarlık sarar tüm tinsel dünyamızı... Kafka gibi karamsar bakarız yaşama. Bir türlü mutlu olamayız; özgün yazınızda betimlediğiniz gibi.
Yine de yaşamın güzellikleri var; deniz ve gökyüzünün sonsuz mavisi, güneşin renk tonları, doğanın müziği ve dost insanlar, kitaplar...
Ve en son taşı fırlatarak güzellikleri anımsayıp yaşamın olumlu yönlerinden bakma anlayışını içselleştirmeyi düstur edinmek dileğiyle iç dünyanızın yansıması yazınız çok hoştu.
Kutlarım.
Emeğe ve sanata saygı ve selamlarımla esen kalınız
Ümmühan Yıldız
O mutluluk beni bugün ben yapan değerdir.
Vadimizi sisler sarardı aylarca gitmeye bilmezdi, göz gözü görmez beklerdik güneşin doğuşunu.
Bir sabah uyanırdık Kaçkar Dağlarının muhteşem görüntüsü tertemiz gözlerimizin önünde.
Bütün çocuklar çığlık çığlığa ‘’ey özgürlük’’ diye haykırırdık.
Öğretmenim sevgilerimle selamlarımı iletiyorum
Ümmühan Yıldız
İçtenlikle teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Ümmühan Yıldız
Teşekkür ederim güzel varlığına,
Sevgilerimle selamlar.
Ümmühan Yıldız
Sevildiğini biliyorsun. Sadece ben değil sen güzelsin hepimizin yüreğinde.
Bir sürü sevgilerimle selamlarımı gönderiyorum
Bazen yenilenmek için kendinden uzaklaşmak istersin. Bazen de daha çok kendinle baş başa kalmak istersin. Hayatın bezenleri başka başka türlü kendini seyrettirir. İyi ya da kötü çizilmiş resme benzer.
Ümmühan ablam yüreğine, emeğine, kalemine sağlık
Sevgi ve selamla..
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim.
Ablan seni kocaman seviyor.
Allaha emanet ol.
ah aynalar aynalar
içinde saklı nice sırlar dedim gitti;))
güzel eleştirel yazıları severim
tebrikler
saygılarımla
Ümmühan Yıldız
Ufak tefek inşaatları devam etmekteydi
İlk gün yönetime lavabolarda aynaların olmadığını ve ne zaman takılacağını sordum.
Genel Müdürüm Gülümseyerek şakayla’’ Artık makyajınızı evden yapıp gelirsiniz’’ dedi
Kalabalığız o anda
Döndüm
‘’ Aynaları makyaj için kullanmıyorum, gülen bir surat görmek için kullanıyorum’’ dedim
Herkes sus pus oldu
Ve ertesi gün bütün lavabolara aynalar takılmıştı.
Bak bu anım hakkında da uzun bir yazı yazmalıyım.
Bir değil birden çok teşekkürlerimle,
Saygılarımla selamlar
MÜSLÜM BAYRAM
müstesna bir yanıt gerçekten
tarihe not düşülesi gerek
Bendenizde Malimüşavirim;)) lakin son 20 yılımı müşteri ilişkileri dış ticaret üzerine yapıyorum
işyerimiz floryada
galiba sizde karşıda bir yerdesiniz;))
karşıya da sık olmasa da ara sıra geçerim
müşterilerime ziyaret için
müsait bir vakitte sizler içinde sakınca yoksa size de uğramak bir çayınızı içmek isterim
çok teşekkürler
saygılarımla
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim.
İçten sevgilerimle selamlarımı gönderiyorum
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Sevgili Ümmühan şairim, öncelikle kutlarım güne düşen bu kısa, ama içi dolu yazınızı.
Öyle iyi tasvir etmişsiniz ki çaresizliği; ruhun ve bilincin uyumsuzluğunu ve şaşkınlığını...
Ben şu "Olduğun yerde tüm kapı tokmaklarına kendinden daha yakınsın." sözünüze hayran kaldım. Naif, şirin ve Ümmühan desenli söz :)
Ve maalesef; dışımızın rengiyle, iç yüzümüzün rengi tutmuyor...
Kaleme sarılmalarınız eksiksiz olsun...
Sevgi ve selam ile.
Ümmühan Yıldız
Kaleminin sihirli gücü olan Sevgili Tüya,
Varlığınıza sevindim,
Candan sevgilerimle teşekkürlerimi gönderiyorum.
Evet, istikrarmis kayıp varimiz.
Kendimizde olanı bulmak...Ne tuhaf...
Türkçe karakterler oturmuyor yazima...Bir tuhaflik daha..
Farkı fark ettirdi .
Çok saygımla.
Ümmühan Yıldız
Farkı gören, yazan yorumlayan yüreğinize çok teşekkür ederim Deniz Bey.
Saygıyla selamlar.
Ümmühan Yıldız
Teşekkürlerimle sevgilerimi iletiyorum.
Hayat bazen lerin üzerine kurulmuş toprağım
Bazen geçip gidesi gelir kendinden insanın
Selam ve dua ile
Ümmühan Yıldız
Toprağım bir değil bir sürü teşekkürlerimle sevgilerimi gönderiyorum.
Sağol.
Yaşarken yürümek , rüyada yürümek , hayallerde yürümek….eş zamanlı çıkardığı gibi örter tüm hisleri… o bazen ler hem ızdırap verir hem rahatlatır ya; hani bi tek yaşayan bilir.
Çok çok özel bir yazı Ümmühan cığım
Tebrikler
Sevgiler
YediYıldız tarafından 30.3.2022 21:57:37 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Mutluluk-Mutsuzluk
İki zarftan birinin içine mutluluğu daha dolu dolu koymalıyız… Mutsuzluk azıcık ucunda kıyısında olmalı zarfın içine tam anlamıyla girmemeli.
Seviliyorsun Yedi****** Yıldız .
Teşekkürler güzel varlığına.
''Zemine serpilmiş yaşama sevincin, kendi olmayı bırakıp yapancı ruh gibi ortalıkta, bom boş hayatı doğuruyor.''
Bu değerli yazıyı acizane farklı bir açıdan yorumlamak istedim, Her zaman bir yazıda ilk dikkatimi çeken kalemin gücü ve zenginliğidir.Betimleme hemen dikkatimi celbeder.Bu yazıda çok fazla betimleme yok ,fakat olanlar yerli yerinde kullanılmış, anlatım sade, konu bütünlüğü baştan sona sağlanmış.Yazının kendine has ruhu ve duygusu okuyucuya geçiyor.Bu teknik yönleri ile değerlendirdiğimizde oldukça başarılı bir kalem karşımıza çıkıyor, Değerli Kalem, Ümmühan Hanımı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.Saygı ile...
Ümmühan Yıldız
Ve şu an ayın son günü, muhasebeciyim çok işim var, kendime mola verme güzelliğini yaşıyorum.
Saygılarımla selamlar,
Ümmühan Yıldız
Okumanız benim için çok çok değerli.
Kalbi teşekkürlerimle saygılarımı iletiyorum
Ümmühan Yıldız
Ve ruhumun hanımeli çiçeğinin kokusunu taşıdığını bildiğimden, kendimi yenileyerek hiç sapmaksızın mutluluğa ararım.
Gülümsettiniz içimi, hep gülün.
Sevgilerimle...
Sûkut yeri geldiğince binlerce cümleden daha çok şey ifade eder. Ki içimizdeki şehir her daim daha belirgindir.
Yüreğinize sağlık Ümmühan Hanım .
Saygılarımla...
Ümmühan Yıldız
Yaşamın mutluluğu güzel insanlarla birlikte yapılan sohbetlerdir.
Yürekten teşekkür ederim,
Saygılarımla her daim.
Ümmühan Yıldız
Pencereden dışarıya baktım, yüksek yüksek binaların arasında küçücük bir alanda neşe içinde çocuklara top oynuyorlar. Bir tanesi düştü diğeri onun üstüne atladı ona benzer anımı hatırlayıp kendi kendime gülmeye başladım.
Yanımdaki arkadaşlarım yüzüme bakıp niye güldüğümü merak ediyordu. Çocukları işaret ettim seyretmesi için. Hiç tepki vermedi.
Ona dönüp ‘Benim gözümden bakmıyorsun’’ dedim.
Senin bakış acının nasıl derin ve nasıl özel olduğunu biliyorum.
Güzel hissetme duygunu.
Seviyorum seni kurabiye çiçeği kokusunda.
Şu sessizce üzerimize yığdıklarımız, işte onları bazen saklamaktan yoruluruz.Bunca işin altından kalkarken kendimizin ne istediğini unuturuz.
Yazdığın gibi nedensiz bazen gözkapaklarımızı her şeye kapatmamiz gerekiyor
Güzel kardeşim
karasahin 64 tarafından 30.3.2022 17:12:22 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Varlığın yazılarıma olsun, şiirlerime olsun yanımda, güç katıyorsun.
Candan sevgilerimle.