- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HELALİNDEN KAZANÇ
"Haramda mutluluk arayana mutluluk haram olur"
Ne verirsen hayırlısını ver diye sürekli dua ediyordum...
Biliyorum hayat zor, imtihanlar sınavlar bir de kendini bilmez nankör insanlar olunca hayatınız da daha da yaşanılmaz kılıyor ömrü..
Bütün bunlara rağmen, ayakta durmaya çalışan ben, yoksulluk bir tarafta, cahil insanlara laf anlatmak dört tarafı çevrilmiş bir ada misali çırpınıyordum...
Eşim bir cuma günü iş kazası ayağını kırdı, hastaneye kaldırıldı, artık evin sorumluluğu bütünüyle kaldı mı bana, çocukların okulu evin kirası geçim derdi hepsi üstüste eklendi...
Biraz birikmiş paramız vardı, kira gideri fakat diğer masraflar için sadece benim birşeyler yapmam gerekiyordu, merdiven temizliği yapıyordum ancak günlük ihtiyaç karşılamıyordu..
Hergün ekmek parası bana dert olmuştu
Dua sadece bir dilekçe, bir çaba lâzım elbette..
O gün yine merdiven temizliğine gittim, eşimin akrabası olan müteahhit biri vardı
Aynı binada oturuyor, bana dedi ki ;
_ Merdiven temizleme ben akrabam olduğun için senden utanıyorum paranı ben vereyim yapma bu işi...
_ Ben helal kazanmak istiyorum, kimseden para dilenecek değilim dedim..
Biraz bozuldu tabi..
Neyse ben işime devam ettim..
Temizliği tam bitirdim bahçede üç tane yirmi tl birbirine yapışmış halde önüme çıktı..
Alıp almamakta tereddüt ettim, Allah biliyor ben yine acaba enişte bey mi attı yukardan diye şüphe de kaldım, o da tam önümden geçti gitti selam bile vermeden ...yok bu olamaz dedim
Komşulara çıktım sordum sonra yöneticiye bıraktım parayı 60tl
Tam kapıdan çıkarken seslendi komşu ona aitmiş çamaşır yıkarken cebinde unutmuş oda yere düşmüş...
Bana teşekkür etti çok mutlu oldu, zorla 10tl sini verdi çocuğa birşey al diye..
Yolda eve gelirken şunu düşündüm;
60tl ile tüm market ihtiyacımız yapılabilirdi, ancak benim ihtiyacım sadece ekmek parası ve HELALİNDEN istemiştim, çok şükür Rabbime dedim.. Yine bugün de rızkımız çıktı ve üstelik HELALİNDEN...gönül rızasıyla...
Rabbim bu olay da beni bir çok sınavdan geçirdi..
1..Para teklif eden biri
2.. Önüme çıkan haram para
3.. Kendi iradem/iman ölçüm
Sonuç ;
Senin olan sana gelir, kimse kimsenin kısmetini yiyemez diyordu haykırırcasına..
Yeterki biz helal isteyelim!
( Yaşanmış öyküler)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.