- 233 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cep Telefonu
Günümüz hayatının vazgeçilmez bir parçası olan internetin başlangıcı 1960’lı yıllara dayanıyor. İlk başlarda askeri ve bilimsel araştırma ve geliştirme alanında kullanılan internet daha sonra kolay iletişimin sağlanması adına insanlığın hizmetine sunuldu. Türkiye’nin internetle tanışması 1993 yılında gerçekleşti. (1)
Pandemi döneminde insanların genel olarak internet kullanım süreleri çoğalmış tı. Bu durum ne gibi sonuçlar ortaya çıkarmıştır? Araştırmalar göstermiştir ki hangi yaşta olursa olsun, bir kişinin günde üç saatten fazla internettte veya televizyonla vakit geçirmesi, disiplinsizlik, davranış bozuklukları, içe kapanma, beyin faaliyetlerinde yavaşlama gibi birtakım menfi durumlarları ortaya çıkarır.(2)
Öğrenciler açısından durum biraz daha düşündürücüdür. Veliler, acil gerekli olabilir diye cep telefonlarının çocuklarının yanında olmasını istemektedir. Bakanlık ve okul yöneticileri, ders esnasında öğrencilerin yanında telefon bulundurmasını yasaklamaktadır. Yani öğrenciler kullanamadıkları telefonlarını okula getirmektedirler. İlk dersten önce cep telefonları toplanıp idarede tutulmakta, son derste geri verilmektedir. İşte o anda hayatta en çok değer verdikleri, özlemini çektikleri bir şeye kavuşmuş olduklarını görebiliyoruz. Kuvvetle muhtemel ki öğrencilerin başarısız olmalarında cep telefonu bağımlılığı önemli bir etkendir. Zira velilerden bazısı beş saatten az olmamak üzere çocuklarının cep telefonuyla vakit geçirdiklerini ve buna engel olamadıklarını ifade ediyorlar. Onları ancak ikna ederek sanal alemden uzaklaştırmaya çalışabiliriz.
29.03.2022
________________________
(1)Nurdoğan Arkış, Sosyolog
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.