Not Defterimden Damlalar (2)
* İçinde merhamet olan bir kalp ne kadar kırılırsa kırılsın; yine de kırmaktan korkar... Ve insan en çok merhamet dolu kalpleri kırar; çünkü onlar kırılırken bile acıtmazlar...
* Zor günler güzeldir. Hem mücadele etmeyi öğretir, hem de silmeniz gerekenleri gösterir...
* Batıl, kardan adam gibidir. Ne kadar hoş görünse de eriyip yok olmaya mahkumdur...
* Ruha ızdırap veren acılar bedeni kullanarak geçmez. İntikam almak için karakter satmaya gerek yok; çivi çiviyi sökmez, iter...
* Kalp herkeste var; kiminin sadece canlı kalması için, kiminin de insan...
* Bir gün her şey başladığı yere geri dönecek. Dünya 365 günde, gün 24 saatte... Ve insan, 1 ömürde...
* Anlatamazsın kıymetini çokluğunda her şeyin. Nehir kenarında suyun kıymeti bilinmez; sen onu çöldekine sor... O yüzden beklentiye falan girme anlaşılmak için; üzülürsün... Varlığında bilinmeyecek kıymeti çok şeyin...
* Hayatta karşılaşılan zorlukları çok da dert etmemeli; belki daha kötüsü olacaktı... Onun için her şerde bir hayır aramalı ve daha kötüsü olmadığına şükretmeliyiz...
* Affetmek; hataları kabullenmek değil, hata yapanı hatasından çok sevmektir... Affetmek; aptallık değil, yürek işidir... Affetmek; korumaktır, kurtarmaktır, sahiplenmektir, değer vermektir... Affetmek; bir daha hata yapmasına engel olmaktır... Ve insan, sevebildiği kadar affeder... En önemlisi ise; bir daha hata yapmamak, o sevgiye layık kalabilmek ve karşındakini enayi yerine koymamaktır.
* Okyanus da olsan dalgalarınla okşayacağın bir kıyın olmalı. Bazen usulca, bazen de "Duy beni!" dercesine fırtınalı...
* Kendisini düşünmeyeni düşünmeye başladığında, kaybetmeye başlamış olduğunu anlayacaksın bir gün; çünkü kendisine acımayan sana hiç acımayacak...
* Her şey varlığını kaybettiğinde var olan tek şeydir "sevgi"... Bugün farkında olunmayan; ancak bir gün aranacak olan tek şey...
* Ne Duha’da umudum ne de İnşirah’ta huzurum biter... Ayet-el Kürsi olur dileklerim, bana Allah yeter!
* Bir çocuğun iç çekişi gibi, gözyaşları gibi bir annenin... Ve ölmek kadar gerçekti sana olan sevgim...
* Bir gün karşılaşırsak, benzettiğim biri olacaksın. Biri’ne çok benzeyen biri...
* Ve en çok bakmaya doyamıyorum denilen gözler ağlatıldı...
* Düştüğün yere bağlı ey aşk! Kiminde manzara olursun, kiminde çamur... Gönül yüce bir deryadır lakin; kiminde can olursun, kiminde boğulur...
* Sol yanımızdaki eksikliği bağrımızın tam ortasında hissettik. Acı gibi... Sızı gibi... Gibiydi sadece, adını koyup tarif edemedik...
* Belki de gülüşün, katiliydi gözlerimin. Görmedi kimseyi; kör oldu senden başka...
* Aşk; sende kaybolup kendimi bulmaktı. Aynı çiçeği birlikte koklamak ve aynı kışta birlikte sormaktı...
Mustafa ÖzTürk
- mstfztrk #mstfztrk #söz #edebiyat
youtube.com/mstfztrk