- 1140 Okunma
- 16 Yorum
- 17 Beğeni
Sonu Başından Belli Bir Hikaye
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bazı şeyler kurtarılamaz...dedi toprak
Yaralarım sarılmak için çok geç kalınmıştı, kurtarılacak hiçbir şey kalmamıştı geriye… tek seçenek vardı, karışıp yok olmak lazımdı toprağın düşünde...
Ve nihayet...
Kurtun düşü gerçek olduğunda, ağaçtan düşen son elma bendim ama ilk çürüyen de ben oldum...sanki ağacın yüz karası, Tanrı’nın yasaklısıydım...
Bazı şeyler anlatılmak istenmez...dedi kurtçuk.
Kilit vurduğum dilim nasıl çözülür zaten bilmiyorum. İçimde kör bir karanlık, öyle acımasız, öylesine yalnız, bundan sonra dudaklarımda bir tebessüm yeşerir mi, hiç bilemiyorum.
Canı çıkınca ölür sanırdım insan, çürüyüp toprağa karışınca...hiçbir şey hissetmemek ölmekten daha da betermiş, şimdi anlıyorum.
Neden mi…
Çünkü ölümü düşününce sadece huzurla doluyorum.
Ama bir şey var içimde çırpınan...dedi ağaç.
Karıncalanan parmaklarıma inat yazılmak istiyor acılar. Her harf bir kesik, yazdıkça kanıyorum, kanadıkça daha çok yazmak istiyorum. Farkındayım anlatmaya değer pek bir şey yok hatırımda ama son bir arınma isteği işte benimkisi, belki de sadece kendimi oyalıyorum.
Bana ait olmayan rüyalar var uzun zamandır gecelerimde. Öylece uzaktan izlemek zorunda kaldığım ve asla ait olamadığım hislerle dolup taşıyorum…
Bir kurt var kahkahalarla elmasını kemiren ve “sıra sende” der gibi bir sırıtma var dişlerinden taşıp iliklerimi kemiren...
Bir yanım sabırsız, bir yanım korkak… seçim benim değil biliyorum ama yine de kendimi düşerken hayal etmekten alıkoyamıyorum. Sabırsızım, bir an düşmek için...
Ölesiye korkuyorum, daha uzun sürerse diye dalımda sallanışım.
Ağacın da, kurdun da canı cehenneme deyip kendimi boşluğa bırakmak istiyorum…
Ama...
Bazı şeyler var hala sırasını bekleyen...dedi elma.
Haydi kurtçuk, son bir ısırık daha, neredeyse ulaştın kalbime…
Ve
Nihayet kurtun düşü gerçek olduğunda, düşen son elmaydım daldan ama daha düşmeden çürümüştüm, bunu bir tek ben biliyordum, sebebi olacağını bilsem de tüm gerçeği ağaçtan bile sakladım...
Diyecek sözüm, gidecek yerim de yoktu artık, kimseler bilmedi ama ağaç da, elma da, kurt da bendim...
Anlayacağınız hiçbir kurtuluş yoktu benim için, hikayenin başında aslında sonunu yazmıştım. .
YORUMLAR
Bu hissizlik ve çürümüşlük çağında, izole edilmiş duvardan bozma evlerde insanlar da çürük elma gibidir bazen...dışardan sağlam gibi görünürler ama içerde duyguları iflas etmiştir çoğunun...
sinek vızıltılarıyla uzatmaları oynarlar sadece...
güzel yazıydı tebrikler, sevgiler...
black_sky
Eksik olmayın değer kattınız.
Sevgilerimle.
İnsan ömrünün özeti gibi olmuş yazınız..
Güne gelmeyi haketmiş.
Ağacıyla, dalıyla, elmasıyla kurduyla tebrikler..
Sevgiler..
black_sky
Saygı ve selamlarımla her daim.
Giden gitmiştir. Kalan sende mi değil mi ona bakmak lazım. Yeni başlangıçlar için arınmak gerekiyor.
Güzeldi.
Güne gelen eserinizi ve sizi kutlarım.
Saygılarımla....
black_sky
Çok teşekkür ederim.
Saygı ve selamlarımla.
Dün bu yazının güne geleceği çok belliydi...
O kadar güçlü bir yazıydı ki es geçmek mümkün değildi.
Tekrar tebrik ederim nesildaşım
MÜSLÜM BAYRAM
SAKIN UNUTMAYASIN DOST;))
Yorumu yazarım çözememiş olsa da
tebriklerim her daim vardır şahsına
black_sky
black_sky
Eksik olmayın.
Sevgiyle.
Kayıp giden kayıp hisler ülkesinde buldum kendimi. Hani masallarda olurdu bu tür şeyler, dedim kendime. Ama bak hiç de sahte bir düş değil bu hele ki masal hiç değil. Demek ki olabilyormuş tüm zıtlıkları tek bir hisse yaşamak mümkünmüş hem de en kabarık gel gitlerimizle birlikte.
İnandınız mı şimdi... yaşamın sadece bir gülücük ya da sadece bir düşten ya da bir düşüşten ibaret olmadığını.
Anlamak bazılarına ne kolay geliyor Daha ilk baştan en sonda oluşacak tüm hisleri bir bütün halinde gelecek biçimde dillendiriyor, diriltiyor tüm anlamı ve yazıyor....
Kayıp gitmiş bir yaşam...bir elmanın düşüş hızında.
Sevgi ve saygıyla.
black_sky
Bizden gidenlerin toplandığı bir yer var mı acaba. Kaybedilen onca hissi barındıran bir yer. Bir gün bulsak o yeri tanır mıydık bizim olanları.
Bir çok his var ama bize değince değişmiyor mu... bizle farklılaşmıyor mu. Böyle olması gerekir sanırım.
Peki bulsak o yeri demek ki tanırız bizim olanı ama asıl önemlisi ister miydik geri. Bu hale gelmenin sebebi bir yerde onlar değil miydi.
Üstat hislerden arınmış yazılar ancak bu kadar oluyor;) bir şekilde eksik bazı yönden fazla.
Dostlar geliyor da neyseki eksik olanlar eksiklerini unutuyor.
Saygım sevgimle her daim.
black_sky
Saygım sevgimle.
black_sky
Çıkmadık candan diyeceğim ama çıkan candan geriye kalandan umut kesilmez gibi oldu;)
Efendim çok teşekkür ederim değer kattınız ziyaretinizle.
Saygılar ve selamlarımla.
MÜSLÜM BAYRAM
yaprak dahi kımıldamaz hesabı
Şiir gibi nesirlerine hayranım biliyorsun:) Yine nefisti!
Sevgilerimle çok...
black_sky
Hep hisler üzerine yazacak değiliz ya, dedim hissizlik üzerine de bir şeyler yazmak lazım;))
Varlığın hep güzel eksik olmayasın.
Sevgilerimle.
black_sky
Eksik olma hiç dilerim.
Sizin şiirinizi ilk okuyuşumun üzerinden çok zaman geçti ve onu düşündüm.
Kalemin ne kadar keskinleştiğini ve sözcükleri nasıl egemenliğine aldığınızı...
Tebriklerimle nesildaşım
black_sky
Eksik olma nesildaşım.
Saygı ve selamlarımla
Günaydın black_sky!
Yaşamın :))
" ağaç da, elma da, kurt da bendim..." ta kendisi, 4 kelimeyle ifade edilmiş.
Gerisi Hikaye.
Harikasınız.
Selam ve sevgilerimle.
black_sky
Kendi içimizde barınıyor her şey sanki ve dediğiniz gibi kalan her şey hikaye.
Eksik olmayın.
Saygı ve selamlarımla her daim.
Elma da kurt da ağaçta aynı anda olmak...Şiirleriniz kadar yazılarınız da çok iyi.Yazdıklarınız ruhumdan parçalar gibi.Aynı anda aynı duygu dünyasında olabilir miyiz sizce?
black_sky
Eksik olmayın.
Saygı ve selamlarımla
"Karıncalanan parmaklarıma inat yazılmak istiyor acılar. Her harf bir kesik, yazdıkça kanıyorum"
Sihirli kelimeleri bir araya getiren kaleminiz var olsun, dert görmesin
black_sky
Saygı ve selamlarımla.