Esnek Liderlik Küt ve Katı Liderlik
Hani bir söz vardır lider olunmaz lider doğulur diye. Tartışmasız doğrudur bu söz. Cidden sonradan lider olunmuyor, ancak doğuştan liderlik kabiliyeti olanlar sonradan kendisini geliştirebiliyor. Liderliğin eğitimle okuma yazmayla da de pek ilgisi yoktur. Ancak bunların varlığı liderin donanımını artırır, farklı bir bakış açısı kazandırır.
...
Esnek liderlikten kasıt kişinin olaylar ve gelişmeler karşısında yaklaşımı, kitleleri arkasına almasındaki meziyeti, sorun çözmedeki kabiliyeti, olunmayacak işi oldurması, her türlü karmaşanın içerisinden lehine gelişebilecek sonuç elde etmesi gibi hususlar sayılabilir. Bunun dışında döneme ve zamana göre hareket edebilmesi, en olmaz kişilerle yan yana gelebilmesi, yakın görünenleri uzaklaştırabilmesi, kötü gidişatta bile moralinin bozulmaması, başarısızlığı başarı olarak göstetebilmesi başkaca yönleridir. Bu tip liderler uzun süreçlidirler, kolay kolay gözden düşmezler, düşseler de mutlak bir çıkış yolu bulurlar ve kaldığı yerden devam etmesini bilirler.
...
Küt ve katı denilen liderler tipi yukarıda sıralanan özelliklerden yoksundurlar. Kısa ömürlüdürler. Uzun ömürlü olanlar ise ancak bunu müstepitlikle sağlayabilirler. Esnek liderlikte olunan zeka düzeyinden yoksundurlar. Kurnazlık bu tiplerin önemli meziyetidir. Rakiplerini alt etmeyi entrika yollu becerirler. Ancak kitleler bu kişilerin liderlik yönünü çözer ve gerekeni yapar. Bunlar bir süreliğine durumu idare etseler de uzun boyutlu yürütemezler. Durumunu ve konumunu kaybederler. Gözden düştüğünde de tekrar eski yerlerine dönemezler. Silinir giderler.
...
Yazıdaki liderlik veya önderlik mukayesesi sadece siyaset dünyasına özgü olmayıp hemen her alanda görülebilecek bir husustur. Liderlik sanat, siyaset, ticaret ve sivil toplumda karşılaşılabilecek bir durumdur. Ülkemizde ve dünyada her iki liderlik vasfına haiz kişiler vardır, sayıca çoktur.
Kemal GÜL
27.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.