- 209 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FRANCİS BACON.
FRANCİS BACON KİMDİR.
İngiltere’nin tanınmış fikir adamlarından biridir. Felsefeye olan merakı çok genç yaşlarda başlamıştı, on üç yaşında Cambridge’ deki Trinity kolejine gönderildi. Fakat öğretim plânını yetersiz bulduğundan üç yıl sonra okuldan ayrıldı, İngiliz Elçisinin himayesinde Fransa’ya giderek politika kültürü ve devlet idaresi alanlarında öğrenimine devam etti. Bu konulardaki incelemelerini, «Of the State of Europe» (Avrupa’nın Durumuna Dair) adlı eserinde toplamıştır. Bacon, 1579’da, babasının ölümü üzerine İngiltere’ye döndü. Orada, malî durumunun yetersizliğinden dolayı, ilmî çalışmalarına devam edemedi, hukukla uğraşmaya başladı.
Bu arada İngiliz asillerinden Essex, Ba-con’a Turckenham malikânesini vermişti. Bir müddet sonra Essex bîr suikast suçu ile yargılanırken Bacon, kendisine yapılan iyiliği gözönünde bulundurmaksızın, onun aleyhinde çalıştı. Bu olaydan dolayı büyük şair Pope, Bacon için, «İnsanoğlunun en zekîsi, en akıllısı, en kötüsü» demiştir.
Bacon, 1590’da Kıraliçe I. Elizabeth’in konseyine katıldı. Middlessex Parlâmentosu üyeliğine seçildi. 1603’te Şövalye unvanını kazandı, dâvavekilliğine getirildi. İki yıl sonra ela Lord unvanını aldı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.