- 712 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR BAŞ MI İKİ BAŞ MI? EŞ BAŞ MI?
BİR BAŞ MI İKİ BAŞ MI? EŞ BAŞ MI?
Hayvanlar ve insanlarda erkek ve dişi bir araya gelince çift denir. Çoğalmak için çiftleşir.
İnsanlar çift olursa çiftleşirse karı-koca olur. Aile olur. Karı kocaya eş başkan denmez. Çift başkan olmaz,
Az yaşa, çok yaşa, akıbet gelir başa, çift başı olanları yani eş başlıların bir başı kesilebilirler. (yarası olan gocunur)
Atalarımız; Bir gövdeye bir baş yeter, iki baş ağır gelir, ikinci baş kesilmezse ikilik çıkar anlamında kullanmışlardır.
Üç kişi yolculuğa çıktığında içlerinden birini başkan seçsinler (Hadis). Karar mercii bir kişide olmalı, iki kişide karar verme yetkisi olursa kargaşa çıkabilir?
Bir canlının insan yada hayvan bir canı var. İki canlı yok, eş canlı yok. Bir memlekette bir Cumhurbaşkanı, bir ilde bir Vali, bir mahallede bir muhtar bulunur, iki başlı olsa yönetim yerle bir olur. Hiçbir ülkede çift başlı, eş başlı yönetim yoktur. Kainatın yöneticisi de birdir, vahiddir, ehaddir.
Türklerde; Orta asyadan bugüne kadar oynanan Askeri strateji oyunu olan Mangala da bir kural vardır. Rakibin (düşmanın) kuyusundaki taşları çiftlersen hepsini alırsın! (öldürürsün anlamında) çift başlılık topluma zarar verebilir.
Her elde neden bir tane başparmak var?
Allah neden tüm insan ve hayvanları bir başlı yaratmış, iki başlı neden yok? İki başlı doğanlara hilkat garibesi denmiş?
Yapılan iyilikler neden Kesinlikle başa kakılmamalı?
Bir yere baş ol istersen soğan başı ol demiş atalarımız iki baş dememiş!
Devlet halka zulüm yaparsa halk başkaldırır (neden başlarını kaldırır denmemiş) (rüzgâr eken fırtına biçer-arpa eken buğday biçemez)
Çok azan kendi başını yer, İki başlı olunca her baş başka yöne çeker. Sonuç mu? Belli...
Atasözü; Cahil ile yola çıkma, getirir başına bela (Araf 199 ayet uzak dur). Eş başlılardan uzak durulabilir.
Kaynağına ulaşmak için akıntıya karşı yüzmelisin. Akıntıyla yüzüp giden sadece çöptür-Z. Herbert
Polonyalı düşünürün dediği gibi üç-beş liralık kazanç için akıntıyla gidenler sadece hiçtir,
Hayat bir uykudur, ölünce uyanır insan, sen erken davran, ölmeden önce uyan-Mevlana Uyuyanı uyandırmak mı, uyanık olanı uyandırmak mı zordur? Bir düşünün bakalım...
Yılanın gövdesi olabilir, başı değil (çift başlı yılan ejderha deniyor eskiden)
Sevdiğini söylememek, başkalarına fırsat vermektir. İki başlılığı sevmiyorum, bir başlılığı seviyorum.
Başarının anahtarı nedir bilmiyorum. Başarısızlığın anahtarı, herkesi memnun etmeye çalışmak –bill cosby dediği gibi çok başlı olmaya gerek yok.
Kadının dırdırına, triplerine, taleplerine, mızmızlığına dayanamayan adamın, başka bir kadının peşine takılıp gitmesine
"Bey’in göçü!?" deniyorsa; iki başlıya da al başını git denilebilir!
Türkler; konuşmaya utanır, dövüşmeye utanmaz…
Atasözü gibi birileriyle doğruları konuşmaya kalkıp söylesek hemen bize saldırırlar.
İzci sözü. (izciler hep doğru söyler); İKİ BAŞLI İzci lideri olursa izciler yolunu kaybeder. İki başlı küme başı olursa kümeler kavga eder, YADA İKİ BAŞLI oymakbaşı YOLU ŞAŞIRTIRABİLİR.
Saç düzelir hamur biter, iş düzelir ömür biter. Ömür bitmeden saç düzelmeli.
Bir Azrail’e güvenebilirsin, niyeti belli, iki başlı olunca hangisine güveneceksiniz?
YAR dedim yardan geçtim ’CAN’ dedim candan geçtim ’SER’ dedim serden geçtim. Bir senden geçmedim YA-RAB başımı sana eğdim.
Allah birdir. O’nuda mı eş yapacaksınız? RABB’im Sen bizi Hayra anahtar, Şerre kilit, iki başlı eş başlılardan uzak eyle. Allah iki yüzlü, iki başlı, eş başlılardan daima uzak eylesin, Amin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.