- 1530 Okunma
- 13 Yorum
- 24 Beğeni
SEVGİ ÜSTÜNE
Gelişimini tamamlamamış dostluklarda sevgiyi tam anlamıyla hissetmek mümkün değildir. "Sağ yanımızda deniz, karşımda sen varsın" derken insan, karşısındakinde önce samimiyet, dürüstlük ve sadakat arar.
Çatlakları olmayan damar bütün renkleri aynı görür. İnsan da damardan beslendiği için çatlak tuğlalar yıkılır. Gönül çoraklaşınca insanlığını kaybetmiş ruhlar ortaya çıkar. "Sen" ve "ben" tartışması alır başını gider.
Sevgi nedir?
Gönlü gülşen insanlarların mihrâbında güvenden kaynaklanan olguyla huzura ererken, teneffüsle beraber hiç bir anda tedirginlik hissetmeyip, rahatsızlık duymamaktır.
Sevginin içinde diken yoktur. Sokakta, seyahatte, tatilde, toplantılarda kısacası günlük yaşamda herhangi bir ihtiyacımız sırasında vücut dilimizin aldığı şekildir.
Sevgi Kültürdür.
Kültürdür diyorum çünkü, insanoğlunun kendi özdeşiyle beraber harmanlaması, onu doğuran, büyürken onu koruyup kollayan, merhamet çarklarının işleve geçebilmesi için kalbini zenginleştirmesi annede başlar. Anneler kendi mayasıyla beraber sönmeyen ışığı, elle tutulmayan enerjisini kutsalından aldığı nur şûlesini evlatlarına pirüpak bırakır.
Ferhat Şirin’e olan sevgisinden dağları delmedi mi. Ya Mecnun Leyla’sı için çöl yangınlarıda kendinden geçmedi mi. Aslı’nın elbisesinin üstündeki düğmeleri çözmeye çalışan, çözdükçe yeniden düğümlenen zorlukta Kerem yanıp küle dönmedi mi. Züleyha Yusuf’a olan aşkıyla saâdeti bulmak için sabırla beklemedi mi?
Kâinatın sevgiyi âdemoğluna en mükemmel biçimde tebellüğ edişini görmekteyiz. Tohumları toprağa atıp yağmuru üfleyerek, meltem gibi serinlik vererek etrafımızı yeşertiyor mu. En büyük zenginlik karın tokluğu değil midir? Buna karşılık biz ise ne yapıyoruz. Karnımızı doyurduğumuz topraktan bile sevgimizi esirger olduk.
Sevgi günlük, aylık, haftalık, mevsimlik, olmamalı. Sevgi ömürlük olmalı. Yürekten gelen esintilerle gül kokmalı. Bereketli sözler engin suyla yıkanmış olmalı.
Sevgi sâhibi, davranışlar ve duygularla samimi kalıplarda şekillenmeli, muhabbet dili daim olmalıdır.
Asrın getirdiği problemleri bahane edip, davranışlar ve duygularla kırıcı oluyorsak kara bulutlarla kaplı iç dünyamızın aydınlanması için kutsala yönelmeli, O’nu rehber edinmeliyiz.
Sevgiye minder sermek dileğiyle...
Ümmühan YILDIZ
YORUMLAR
Merhaba Ümmühaan hanımefendi, anlatım güzelliğiniz sevgi temalı yazınız doruk yapmış.Ne feylosofça sözler böyle.
Kutlarım içtenlikle soylu gönül güzelliğinizi.
Hele şu sözleriniz ne kadar derli. var olun.
"Anneler kendi mayasıyla beraber sönmeyen ışığı, elle tutulmayan enerjisini kutsalından aldığı nur şûlesini evlatlarına pirüpak bırakır."
Selam olsun evlatlarına kalplerinin sıcaklığını yansıtan annelere ve onlara layık evlatlara.
emeğe ve sanata saygımla esen kalınız.
Ümmühan Yıldız
Aşağıda yorum yapan karasahin 64 abimle aynı ofiste çalışıyoruz. Telefon açarak ‘bahçede çok güzel güneş var kaçırma, ara ver birlikte çay içelim’’
Telefonumu kapadım tam sistemden çıkmak üzereydim sizin yorumunuz düştü.
Yoğun çalıştığımı bildiklerinden, çayımı demlerler birlikte sohbetle çay içeriz. Sevgi büyüğe, küçüğe bakmıyor.
Anne ve babamız ilk öğretmenimiz, sevgiyi, saygıyı, hoşgörüyü, hatta ve hatta korkusuzluğu, cesareti davranış biçimini onlardan alırız. Hayatımıza ışık tutarlar. Bunun için anneme de babam da duacıyım. Başımı sonsuzluğa kaldırıp O’ her yerdedir.
‘‘Rabbim bana güzel bir anne, güzel bir baba ve güzel bir yürek verdiğin için teşekkür ederim’’ dediğim çoktur.
Telefonum çalıyor, çayını soğutma diyecekler biliyorum. Bekletmeyeyim.
Toprağım olmanız ayrı, saygıdeğer büyüğüm olmanız apayrı güzel.
Eşinize size saygıyla sevgiyle selamlarımı gönderiyorum.
SEVGİ NEDİR AŞK NEDİR
HANGİMİZ DÜŞMEDİK KARA SEVDAYA
KARŞILIKSIZ DAVAYA;))
KARŞILIKSIZ SEVGİ İYİDİR
TEBRİKLER
ÇOK GÜZEL YAZMIŞSINIZ
BİZİMKİSİ LATİFE;))
NİCE SAYGILARIMLA
Ümmühan Yıldız
bu dünyada bir tek anne evlatlarını karşılıksız sever.
Diğerlerinde mutlaka alışveriş vardır.
Gönülden teşekkürlerimle,
Saygılarımla sevgilerimi gönderiyorum.
Emeğine, yüreğine, kalemine sağlık kardeşim...
Evet sevgiye, saygıya, hoşgörüye ihtiyacımız var..
Malesef bu değerleri neredeyse yitirmek üzereyiz.
Empati yeteneğimiz yitirdik, öfkelerimizi dizginleyemedik
Ben öne çıktı, bencil olduk, biz olamadık.
Ama umut var, hala yüreği sevgi dolu biz diyen insanlarda var, kar tanesi gibi biriken birike çığ olacağız ve sevgi galip gelecektir...
Selâmlar.
Ümmühan Yıldız
Her daim pozitif düşüncelerinle insanlara yaklaşmanı seviyorum. Öncelikle saygı duyduğum büyüğümsün, dostsun, arkadaşsın, öğreticim-siniz.
Seviyorum seni,
Sevgi...
Bize öğretilen ilk öğretilen ve evet, sevgi dolu ailelerde büyüyen çocuklar bu ritmi asla yitirmiyor bilakis günbegün büyüyor sevgi.
İman gücü ve sevgi ve umut hayatı üç mefhumdan ibaret bildiğim.
Sevgiyle yaratmış bizi Rabbimiz ve günümüzde sevgiyi yok eden kirleten zihinler mevcut.
Sevmek sevilmekten yana derdimiz de yok çünkü insan sevdiği sürece her şeyi bir noktada toparlayıp hayatını idame ettiriyor.
Olgun bireyler olgun şablonlar.
Rahmetin ta kendisi sevgi ve sevgiyle d/okunduğumuz her şey.
Basit bir obje basit bir detay sevgiyi tümleyen.
Yazmayı seven bizler.
Var ol sevgili arkadaşım.
En içten sevgimle çünkü haricinde sahip olduğum hiç bir şey yok.
Umuda dair ve Allah rızası için sevmenin ve de yazmanın meali iken iç sesimizle bağdaş kurduğum kalem denen yüreğin tek dalı köküne de sadık iken bizler
Ümmühan Yıldız
Onca güzelliğe sahip olan yüreğinize selam olsun
Sevgilerimle selamlar.
Sevgi mı döndürür dünyayı bilmem
Toprakta sevgi var dalda sevgi var
Yedi ikliminde dört mevsiminde
Yesilde sevgi var al da sevgi var
Var ol toprağım
Selam ve dua ile
Ümmühan Yıldız
Sorun orada,
Sevgi dünyayı döndürüyor olsaydı bu savaşlar, niye peki! Para dünyayı döndürüyor, parayı sevenler, insanı, doğayı, hatta hayvanı bile sevmeyi unutuyor.
Toprağım seviyorum seni.
Selamünaleyküm...
Sevgi bizlere Allah (cc) vermiş olduğu en güzel duygudur...Anne karnından dünya hayatının sonuna kadar bu duygu ile yaşarız... Anne ,Baba,Kardeş,eş,dost,arkadaş hepsini sevgi ile etrafımızda tutarız...
Peygamber Efendimiz (sav) bir Hadisi Şerifte...İman etmedikçe cennete giremezsiniz birbirinizi Sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız... Size, yaptığınız takdirde birbirinizi seveceğiniz bir iş göstereyim mi...Aranızda selâmı yayın...
Sevginin ve etrafımızdaki insanlara duyulan sevginin önemi gerçek anlamda İman etmemiz için gerekiyor...
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem Güzel ve manidar bir yazı olmuş...Tebrik ederim...Saygılarımla...
Ümmühan Yıldız
Aynada yüzümüze baktığımızda kusursuzluğumuzu görmüyor muyuz? Akıl ve aklın yanında fikir vermiş. Doğaya baktığımızda gün doğumunu, günbatımını, milyonlarca yıldızı, ayı, düşmeyen bulutları, baharı yazı, kârı, suyu bunlarla yüz yüze gelmiyor muyuz?
O halde sevgiyi yüreğimizde sımsıkı tutalım ki etrafımız tıpkı yağmur damlaları gibi bereketli olsun
Yürekten teşekkürlerimle,
Saygılarımla sevgilerimi gönderiyorum.
Ümmühan Yıldız
Aynada yüzümüze baktığımızda kusursuzluğumuzu görmüyor muyuz? Akıl ve aklın yanında fikir vermiş. Doğaya baktığımızda gün doğumunu, günbatımını, milyonlarca yıldızı, ayı, düşmeyen bulutları, baharı yazı, kârı, suyu bunlarla yüz yüze gelmiyor muyuz?
O halde sevgiyi yüreğimizde sımsıkı tutalım ki etrafımız tıpkı yağmur damlaları gibi bereketli olsun
Yürekten teşekkürlerimle,
Saygılarımla sevgilerimi gönderiyorum.
Sevgi şiir gibidir genel olarak bir izahı yoktur ancak sevgiyi yaşamaktır sevgi diyenler de var ayrıca sevginin dili var , duygusu var , sevdası var, aşkı var, yanı sevgisinin yaşı cinsi cinsiyeti ve ırkı yok başka her şeyi var diyenler bence haklı , kutluyorum
Ümmühan Yıldız
Sevgi her yerde uçsuz bucaksız gözlerinde, kalbinde, ellerinde, ayaklarında onu kurutan ve siyaha döndüren yine biz insanlarız.
İnanıyorum ki kırmızı gül inadına açmaya devem edecek sevgi de.
Sayılarımla sevgiyle selamlar
"Sevgi günlük, aylık, haftalık, mevsimlik, olmamalı. Sevgi ömürlük olmalı. Yürekten gelen esintilerle gül kokmalı. Bereketli sözler engin suyla yıkanmış olmalı."
Ne güzel söylemişsin! İnsan bunu duvarına yazıp her gün okumak istiyor
Derin Canbir tarafından 23.3.2022 19:01:28 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Küçücük yaşına rağmen dayına olan devasa sevgini gördükçe okuyarak, tanıyarak hayranlık duyarak seni seyrediyorum.
Hayata bakış açın öyle incelikli ki, o incelikli ruhunla tüm dileklerin gerçekleşsin
Teyzen varlığını çok seviyor.
Sevgi iklimler gibidir her mevsim değişir farklı dünyalarda farklıinsanlari sevmek gerekir
Sevgiyle büyümedik ama kültürümüz ve eğitim şartlarımız değiştikçe sevgi yaşayarak tecrübe ederek vede görerek yansıtmaya başladık
Size bir anımı anlatmak istiyorum
Lise yıllarımda okuldan dönüp eve geldim evde konu komşu oturmuş sohbet ediyorlar dı
Arkadaşım Nalan da benim gibi okuldan geldi ve hemen herkesi öptü sonra annesine sarıldı ben herkes e hoşgeldiniz demiş lakin anneme sarılmayı unutmuştum
Nalan neden annene satılmıyor sun diye beni bir güzel uyardı
Ama o benim Annem hergun görüyorum dedim
Annem ve ben birbirimize sevgi gosteremedigimixi o gün anladık
Çünkü annem ayıp diye kimsenin yanında bizi sevemezdi
O günden sonra televizyonda bir sohbet dinlemişti çocuklarınızın sırtını sıvazlayarak anlından öperek sevin demisti birileri
Annem genç yasta evlenip sevgisini nasıl ogrenecegini bir başkalarından öğreniyor
Ve sevgiyi çok geç tadıyordum
Yani sevgili şairem bu güzel paylaşım beni o yıllarıma götürdü
Şimdi kızımı sevgiye boğuyorum
Ama anneme hala sarılamıyorum
Çok uzun zaman geçmesine rağmen
Sevgi ilk başta annenin yüreğinde başlıyor ve yaşadıkça zenginleşiyor
Şiir gibi bir anlatımda sevginin temel taşlarını mindere oturtup güzel bir şekilde kaleme alan Ümmühan hanıma sevgiler bırakıyorum 🌹
Ümmühan Yıldız
Nasıl güzel bir annesiniz, hayırlı evlatsınız annenizdeki eksikliği fark ederek çocuğunuza muhteşem anne, dost, arkadaş olmuşsunuz.
Bu taktire şayandır.
Tek isteğim annenize sağken bütün tabularını yıkarak iteklese de sımsıkı sarılın.
Sevgiyle selamlarımı gönderiyorum.
" Gelişimini tamamlamamış dostluklar" ne kadar güzel bir tanımlama! Mevlana ne güzel demiş değil mi ? Hamdım piştim yandım. ( Her ne kadar mecazi anlamda kullanılmış ise de günlük hayatımızda da çokça yeri vardır bu sözün ) Pişmeyen olgunluğa ermeyen ilişkilerin sonu da hüsranla bitmesi kaçınılmazdır. Tek taraflı olan dostluk olmuyor. Bu olgu olsa olsa menfaat birlikteliği olur ki menfaati bitenin düzeni de biter.
Dost olmak için öncelikle karşılıklı fedakarlık olmalı ki sonucunda sevgi de olsun. Bir de en önemli husus var. Zor günlerde dostun yanında olma var. Her baba yiğidin yapabileceği bir şey değil. Zor günlerinde senin yanın olmayan dostun hiç olmamıştır. Bu hususta hayıflanmamak gerek. Mümkünse hemen bu defteri kapatmak en güzeli olur.
Sevgi olayı ise bambaşka bir şey . Sevgi sorusunun cevabı bence " karşılıksız olmaktır " derim. Bu nedenledir ki içinde riya da olmaz. Riya olmadığı içinde o duygu bir güç biriktirir ve o gücün önüne kimse geçemez. O gücün önünde kimse duramaz.
Güzel bir paylaşımdı. Yüreğinize sağlık.
Saygılarımla...
Ümmühan Yıldız
O kadar samimi güzel insanlarımız var ki, ay gibi kendilerini dostlukta emniyete almışlar. İşte O insanları bir ömür kalbime sokarım.
Varlığınızla onurlandırdınız, ben de teşekkür konusunda cömert olmak istiyorum. Bir değil binlerce teşekkürler.
Sonsuz saygılarımla selamlar.
Muhteşem!..''Sevgiye minder sermek dileği''...Ne güzel bir dilek..Dostlukları pekiştirmek ve sevgiyi paylaşmanın en yalın hali..''minder'' kelimesini başka öz deyişlerde de duymuştum..Ama bunu çok tuttum..Yazı akıcı bir dille sevgiyi ele almış.Sevginin kaynakları anlatılmış..''Gönüller sultanı baş tacı sevgi...Hayat sevilince sevince güzel''diye şarkı şarkı dillerde sevgi..Allah kalplerimizi sevgisiz bırakmasın..Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla..Saygıyla..
Ümmühan Yıldız
Annemin ağzından bir tane kötü kelimesini duymadım. Kardeşler kendi aramızda sohbetlerimizde biri hakkında konuştuğumuzu duyduğu an yanımıza gelip şunu demişti ‘‘Gözünüzle görmediğiniz hiçbir şeyi konuşmayın, görseniz de konuşmayın, size biri bir şey anlatmışsa o siz de kalmalı dışınıza çıkmamalı’’ Güven, sevgide en önemli unsur
Muhteşem neneh her daim sevgi ve dostlukla.
Sağ ol.
Sevgiyi Ne güzel bir anlatımışsınız
İçinde şefkat ve merhamet duygusu olan insanlar güzel seviyor herşeyi
"Çocuğun ilk öğretmeni annesidir" demiş Hz.Ali
İnsanlar genelde atalarından ne görürse bir kısmı onu onu sergiler
Bir kısmıda kötüye yönelse bile birgün mutlaka aileden aldığı bir nebze edep duygusu bile karşısına çıkıp kendine çeki düzen verir diye düşünüyorum
Dediğiniz gibi sevgi hakkında ise günlük olmamalı ömürlük olmalı
Kaleminiz yüreğiniz var olsun
Daima sevgi ile
Ümmühan Yıldız
Sevgi dolu ailede yetiştiğim için, karşımdaki insanlardan da aynı oranda sevgiyi bekliyorum. Bulamayınca bocalıyorum. Hatta bazen kendi kendime ‘‘Sevginin olmadığı yerden uzaklaş’’ diyorum. Uzaklaşıyorum bu da daha çok insanları seçici yapmaya itiyor.
Keşke yağmur sicim gibi gökten yere indiği gibi, insanların yüreklerine de sevgiyi indirse.
Seviyorum seni hüzünlü değil, pembe şeftali çiçeklerinin renginde