- 741 Okunma
- 6 Yorum
- 4 Beğeni
Anlık öyküm
Kaç beygir gücü ile koşsakta zamların süratine yetişemediğimiz zamanlardayız.
Ben de çok fiyatlarla ilgilenmesem de ancak çarşıya gidince ihtiyacım olan mamüllerin fiyatı dikkatimi çeker.
Bugün de öyle bir gün oldu.Yemek pişirmek için et almaya kasaba gittim. Çok sık et almamamın sebebi evimde z kuşağı hazır gıda ile geçinen vejetaryen bir kızım olmasından, eğer evde et pişerse eli burnunda kaçacak delik arıyor.
Son bir iki ay önceydi sanırım ellibeş lira diye hatırlıyorum etin kilosunu, kasap yüzyirmi lira deyince bi şaşırdım ki sormayın. Ya her gün mü zam geliyor dedim?
Karayağız otuz kırk yaş arası görünen kasap ee abla öyle dedi. Valla biz de şaşıyoruz yetişemiyoruz fiyatların ardından dedi ve bir sürü şey daha sıraladı. Yani bu devlet bize ülkeyi terkedin gidin demeye mi getiriyor dedim. Ablam; bizim ihtiyacımız varken Katara ihracaat yapıyor devlet dedi.
Peki kurban fiyatı ne olur bu durumda dedim. Beşbin dedi ben bir kez daha şok. Neyse esnafla ufak bir muhabbetten sonra eve geldim face e bakarken sade et fiyatlarnın değil sebze fiyatlarınında arttığını gördüm. Sayfama bakarken yazının görselindeki resme rastladım.
Yazıyı görür görmez aklıma bir muziplik geldi.
Watsapta aile gurubumuzdan çocuklara attım etin fiyatını sonra da yukarıda gördüğünüz yazıyı paylaştım. Kasaba gittim de kültürüm arttı. Koyuna da artık yedi kişi bir olup gireceğiz...
Madem pahalılık var dedim çocuklara bu yazı iyi fikir bende çıkıp balkondan şarkı söyleyeceğim ondan sonra gelsin sebzeler niye çarşıya gidip yorulayım fiyatları görüp şok olayım değil mi ama?
Ahh bu zamanelerle baş etmek kolay mı! Anında hazır cevapları.
Anne diyor oğlum benim daha iyi bir fikrim var. Bak sen çık balkona şiir oku o zaman pazar bile kurarız:)))
Aaa bak bu çok güzel fikir! zengin olduk desenee:) Bakın ilk gördüğüm yerde sizden başlıyorum şiir okumaya ona göre tedarikli olun dedim bende:) Kızım da abisine şikayet ediyor beni evde sadece Emine’si olunca yemek yapıyor diyor çok kıymetli Emine’si çook...
Çok fenalar çook hem dalgasını geçiyor hem beni gülmekten öldürüyorlar.
Hiç şiir sevmiyor bu gençler. Ne zaman hadi size bir şiir okuyayım desem hepsi birden kaçacak yer arıyorlar.
Bir Eminem dinliyo şiirlerimi ne güzel yazmışsın diye , onu da sıkmamak için çok okumam tabi.
Ee hal böyle olunca tek bir seçeneğim kalıyor! siz değerli edebiyat sayfası dostlarım...
YORUMLAR
Ne olacak bu memleketin hali birader. Akşamdan sabaha etiketler değişiyor. Bu gidişle paradan sıfır daha atılacak. Siyaseti hiç sevmem, siyasetçileri de. Kurtarayım milleti, beni bekler dedim, sorduğum soruşturduğum herkes aday olmamı istiyor. İstiyor da, oy verirler mi orası meçhul tabiki.
Bizde de var o kuşaktan. Herşeyi yemez, içmez. Şiir sevmez anası gibi. Yokluk bilmez. Vardan yoktan anlamaz. Bir gün ekmek almışlığı yoktur. Ben gider alırım. O konulara girdik mi çıkamayız.
Bugün pazar. Şey gibi olmuş yazınız. Hani vardı ya eskiden pazar günleri gazetelerin mizahi köşe yazısı gibi.
Dilek pınarı
Ben de hiç sevmem siyaseti
Anladığımdan beri hepsinin bir üst merkezden öğretilerini ve papağan gibi ezberlerini.
Herkes beslendiği kaynağın ezberlerini geviş getirip duruyor.
İnsan kendi çocuğuna laf geçiremez iken ülke yönetmek çok sıkıntılı iş kendine güvenene hodri meydan.
Benim yazılarım içimden geldiği gibidir genelde öyle yazarlık iddiam olmaz yazmak insana iyi gelen bir eylem içimden geldiği gibi yazıyorum gördüğünüz gibi.
sebebi evimde z kuşağı hazır gıda ile geçinen vejetaryen bir kızım olmasında..
Valla bnm küçük kızım(evin küçük kızı) o da vejetaryen de sayesinde unuttuk kasabın yolunu.
Bence balkondan okuyun şiirleriniz bol bol...
Çok güzeldi
Tebrik ve saygılarımla
Dilek pınarı
Balkondan şiir okursam bilemiyorum
yani , sadece sebze meyve atmak yerine cadde yerinden oynar da bolca göçler yaşanırsa diye endişeliyim:))
Teşekkür ederim Ersin bey yorum için
Benden de saygılar...
Ne güzel evlatlarınız var Rabbim yüzünüzden Tebessümü eksik etmesin inşaAllah...Yazınız fevkalade kutlarım sizi...Bedavadan sebze 😁 Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem Güzel ve manidar bir paylaşım...Saygılarımla...
Dilek pınarı
İnsanın dünyadaki en değerli sermayesidir evlatlar.
Allah herkesin evladını bağışlasın.
Teşekkür ederim yorumunuza
Saygılarımla...
Oy oy Dilek hanım ne sıcacık bir yazı sanki kırk yıllık bir can dostumla sohbet ediyor gibi hissettim kendimi
Sormayın benim kızımda kuluğını tıkayıp kaçıyor evin en uzak köşesine bazen ben ısrar ettiğimde odasına kilitliyor kendini
Hayat pahalılığı na gelince ne desek boş koyun gibi güdülüyoruz az kaldı yakındır kurban edilmemiz Allah muhafaza kurban edildiğimiz gün vatanın bittiği gündür
Kaleminiz susmasın
Dilek pınarı
Artık kırk yıllık dost olduk burda sizlerle ..
Şiirimizi yazılarımızı birlikte okuyor birlikte vakit geçiriyoruz..
Sanırım hepsi aynı gençlerimizin:)
Çok teşekkür ederim Menekşecim yazıma gösterdiğiniz ilgiye.
Allah bu günlerimizi aratmasın diyor
Sevgiler sunuyorum...