- 215 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Savaşsız Bir Dünya
Savaşsız Bir Dünya
Dünya tarihinde insanlığı etkileyen en önemli ve en acılı olayların başında şüphesiz savaşlar gelmektedir. Her yönüyle insanlığa zarar vermiş, ardında acı, ölüm ve gözyaşı bırakmıştır. Tüm bunlara rağmen insanlık çağ atlasa da değişmeyen şeylerden biri de savaşlar olmuştur. İnsanlığın gelişmesi savaşların seyrini değiştirmiş ama bir şekilde yine de var olmuştur.
Hiç sanmayın savaşlar bir gün son bulur, insanlık bu huyundan vazgeçer. Bu asla ve asla mümkün değildir. Herkes savaşın ne kadar yıkıcı ve kötü olduğunu bilse de çıkarlar her zaman önde gelecektir. Bu da öyle ya da böyle savaşları gündemde tutacaktır. Bugün binlerce km öteden gelen bir devlet sadece demokrasi getirmek için ya da sadece birilerine yardım etmek için savaşmaya göndermez ordularını. Bunun altında mutlaka bir bit yeniği vardır. Bu bazen kanla sulanmış toprak olur, bazen önemli maden yatakları olur, bazen de tamam parasal olur.
Üzülerek söylemeliyim ki, çıkar çatışmaları her geçen gün artıyor. Ve yeni yeni savaşları da gündeme getiriyor. Ülkeler istediklerini elde etmek deliler gibi silahlanma yarışına giriyor. Sonu hiç de belli olmayan savaşlara ordularını, halkı sürüklüyorlar. Olan askerlere ve sivil halka oluyor. Devletler bir şey kazanıyor mu bu savaştan diye soracak olursanız, milyon dolarları gözden çıkarıp binlerce masum insanı kıyacak kadar bir kazanç elde etmiyorlar. Tam aksine her şeyin olduğu gibi bunun da bedelini ödüyorlar. Belki o an kağıt üzerinde kazançlı görünüyorlar ama uzun vadede savaş ülkelere yükten başka bir şey getirmez. Bunun bedelini, en çok da halka öder. Hem de girmek istemediği bir savaşın bedelini yıllarca öder, durur.
Ya bedelini savaşta ödeyenler? Evini, barkını kaybedenler, sevdiklerini savaşta kaybedenler ve daha fazlası… İşte onlar için en ağır bedel alınmıştır. Ne deseniz ne yapsanız telafi edemeyeceğiniz şeyler yaşanmıştır bir kere. Onun içindir ki, her savaş bir yıkımdır. Bir taraftan size somut bir şeyler kazandırsa dahi diğer tarafta bir şeyleri çoktan alı gitmiştir. Bu yüzden ne yapıp edip savaşlara son verilmelidir. Artık insanlar evlatlarını, eşlerini geride bırakmasın. Ya da çocuklar annesiz babasız ve en önemlisi sevgisiz kalmasın. Dünya üzerindeki hiçbir ekonomik çıkar insanların yüzündeki mutluluktan daha önemli değildir.
Yaşanılası bir dünya özlemini belki savaşlara son vererek giderebiliriz. Peki savaşlara nasıl son verebiliriz? Dünyaya barış ve sevgi tohumları atarak. Belki zaman alır bu tohumların yeşermesi ama mutlaka yeşerir. Birlik olursak, kardeşlik türküleri çığırırsak hep birlikte kim bilir belki o zaman savaşlar olmaz. İnsanlar ölmez, gözyaşları akmaz. Zor biliyorum ama inanmak istiyorum. Savaşların olmadığı dünyada uyanmak dileğiyle…
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.