- 594 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
ATATÜRKÇÜLÜK NEDİR
ATATÜRKÇÜLÜK NEDİR ?
Dr. Sadık Özen
Atatürkçülük; ölümsüz Atatürk’ü izlemek ve O’nun yolundan gitmektir. İçinde vatan, millet ve insanlık sevgisi taşımaktır. Tarihini benimsemek, ulusunu sevmek ve Türk olmakla onur duymak "NE MUTLU TÜRKÜM" diyebilmek, gerektiğinde vatanı için canını vermeyi göze alabilmektir. Ulusal çıkarları, her türlü çıkarların önünde tutabilmektir. "Büyükleri saymak, küçükleri sevmek, yurdunu ulusunu özünden çok seveceğine" yemin edebilmektir.
Atatürkçülük bir sevdadır. Bağımsız, özgür ve cesur olmaktır. Kendinden başkalarını sevmek, mazlumları, güçsüzleri ve yoksulları koruyabilmektir.
Atatürkçülük; vatanını, milletini ve devletini bir bütün olarak görebilmek, kökü içerde ya da dışardaki ayırıcı, bölücü akım, simge ve söylemlere karşı durabilmek, ilkelerinden ödün vermemektir.
"Ben Atatürkçüyüm" veya "Biz Atatürkçüyüz" demekle "Atatürkçülük " olmaz. Atatürkçü olmanın ilk ve önemli koşulları; "Kararlılık", "Tutarlılık", "İsabetli karar vermek", "Sözünde durmak", Düşüncelerini korkmadan ve açıkça söyleyebilmek" ve "Doğru bildiklerini söylemekten korkmamak", "Söz konusu vatansa gerisi teferruattır" diyebilmektir.
Atatürk bir tabu değildir. Atatükçüler de Atatürk’ü Allah ve Peygamber yerine koymazlar ve O’na tapmazlar. Atatürkçülük; sevgi ve saygı temelinde insani bir kavramdır. Atatürk’ü sevmek, saymak, örnek almak ve ilkelerini benimsemek, onun yolundan gidebilmektir.
Atatükçü olan kolay değildir. Herkes Atatürkçü olamaz. "Atatürk gibi düşünmek" sözü bütün bu kavramların sentezidir ve Norveç Atasözü olmuştur ve dünya halkları, Atatürk’ü dünyanın en büyük lideri seçmişlerdir.
YORUMLAR
Atatürk, kendi deyişiyle "Benim naciz vücudum elbet toprak olacak" diyerek ölümü kabullenmiş. Padişah olup kulun taparcasına sevmesin istememiş. Halk adamı olarak kalıp en yakın silah arkadaşları özgürce eleştirsin istemiş. Yeri gelmiş, Ali Fuat Cebesoy ve Rauf Orbay Ankara- Keçiören bağ evinde sorguya çekmiş. Gözünü kırpmadan ve Devleti Aliye'den izin almadan sahte isimle mısır üzerinden gizlice Trablusgarbe vatan için savaşmaya gitmiş
Türk lüğün ve özgürlüğün merkezi olarak Toros Dağlarında yörük çadırın göstermiş
Ne mutlu Atatürk'ü sevenlere...
Atatürk bir tabu değildir. Atatükçüler de Atatürk’ü Allah ve Peygamber yerine koymazlar ve O’na tapmazlar. Atatürkçülük; sevgi ve saygı temelinde insani bir kavramdır. Atatürk’ü sevmek, saymak, örnek almak ve ilkelerini benimsemek, onun yolundan gidebilmektir.
Kaleminize sağlık, rahmetle anıyoruz Atatürk'ü...