- 801 Okunma
- 12 Yorum
- 13 Beğeni
İŞTE BU HEP ŞİİR..*'
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bugüne not düşmek babından, şiirle uğraşan, şiir yürekli değerli arkadaşlarıma tavsiyemdir:
Adınızın veya profilinizin önündeki "Şair-yazar" ibaresini kaldırın. Bir ünvan değildir o. Kaldı ki ünvansa onu bir merci takdim eder. O merci malum, o mecradan anlayan okur veya halk kitlesidir. Ne kolay değil mi oh, ünvanı yapıştırdın kendine, oldu da bitti maşallah. Bir de fuları doladınmıydı boynuna, bir iki de belediyenin düzenlediği şiir meclislerinde, kitap fuarlarında boy gösterdin miydi, imkânın varsa klip çektirip fon müzik eşliğinde kendin veya eş, dost, ahbabına seslendirmesini de yaptın/yaptırdın mıydı değme keyfine, meydan şair görsün, yazar görsün bundan böyle:)
Şair-i azam, şair-i ekber, sultanu’ş şuara, vatan şairi, bayrak şairi, istiklal şairi diye takdimler vardır şiir tarihinde evet; ama bunu takdir edenler inan ki şairlerin kendileri değildir canım şair:)
Hele "Şaire" lafzını da héç anlamış değilim vallahilazim:). Unvanların müennesi, müzekkeri bulunmuyor ki. Şairseniz şairsiniz yani bunun erkeği, dişisi yok.
Şairliği otoriteler tarafından tescillenen üstad Necip Fazıl’ın bir özelliği vardı: Kendinden başka şair tanımıyordu. Kendisinin de hazır bulunduğu bir mecliste : "Türk Edebiyatına yön veren iki şair vardır." diye mevzu edildiğinde "İkincisi kim?" diye takılır. Bu bir parça kibir diye okunabilir ancak kabul edilebilir ki kibir de bir büyük şair olarak Necip Fazıl’a yakışmaktadır. Şiirin, şairliğin sanatın, gücü elinde bulunduran belirli zümre ve kartellerin tekelinde bulunduğu bir devirde çünkü gerçekten de büyük şairlerdendir Necip Fazıl. Lakin yakışsa dahi bu kibri dolayısıyla onu itici bulanların sayısı az değil hani.
İsmet Özel’e "Neden alçakgönüllü değilsiniz?" dediklerinde : "İçinde alçaklık var da ondan." demişti.
Belki biraz da devrin konjoktürel şartlarından yani bu, bilemiyorum.
Bir başka büyük şairlerden olan Nazım Hikmet de kendine bir defa olsun "Ben şairim" demedi. Bunu Ahmet Arif de dile getirmedi, Can Yücel de.
Ah Ahmet Arif’im, mekanın şiir olsun. Sen hayatını bir şiir kitabına sığdırdırdın, şimdinin velud şairlerini bir görsen günde bir şiir kitabını dolduracak kadar şiir yazıyorlar! Hey gidi hey:)
Şiir ikliminde bir çığırın, bir vadinin, bir devri dolduran akımın öncüsü, temsilcisi olmakla birlikte "Ben bir garip Orhan Veli" dedi kendine.
Köyde vatandaşın peşpeşe iki erkek torunu dünyaya geldi. Ne koydu isimlerini biliyor musunuz:
İlk doğana savcı, ikincisine hakim🙂.. Avantadan bir savcısı oldu bir de hakimi. Kim uğraşacak önce yıl sınavla, kalemle, mürekkeple. Değil mi ama!
***
Dünya şiir gününüz kutlu olsun.
Hem bugün ilkbaharın ilk günü. Yeni bir gün. Nevroz, nevruz. Hava soğuk, ama görmesek de biz, dışarıda ateş var.
Hissediyoruz.
Haydi atlayalım ateşin üzerinden. Bekleyelim nisan yağmurlarından sonra 🌈 çıksın, bir dilek tutar, içimizden şair olmayı isteriz. Sonra geçeriz altından. Kim bilir tutar. Bize de şair derler olma mı:)
Fuat Oskay
YORUMLAR
Güzel bir inceleme olmuş. Bence ünvanların fazla bir önemi yok. İsteyen herkes kendine istediği ünvanı verebilir.
Hele günlük hayatın içinde sıkışmış olan bizler böyle sitelerde biraz nefeslenip kendimizi değerli hissederken bu değere biraz da şair/yazar sosu koymamızın bir faydası yoksa da psikolojik desteğin dışında en azından zararı da yok.
Sonuçta hepimiz belli bir süre ve zamandan sonra nasıl olsa bir Orhan Veli, Vedat Türkali, Nazım Hikmet vb şair/yazar olamayacağımızı anlayacağız.
Hatta bazılarımız kendi paramızla kitap bastırıp onları bedava dağıtacak eş dost arayacağız.
Yani ne 68 kuşağı ne de soğuk savaş döneminin figğrleriyiz.
Güne yakışmış. Tebriklerimle yazar
Kalemin Kelamı
Efendim herkes mimarsinan olamaz ki ne yapsın mimarlığı mı bıraksın herkes Piri reis olamaz ki kaptanlığı bıraksın herkes Yunus Emre olamaz ki şiiri bıraksın bırak herkes kafasına göre takılsın desem siz haklısınız tabii ki herkes doktorun diyerek çıksa doktorluk sektörü çöker tebrikler
Kalemin Kelamı
Kalemin Kelamı
Günün anlamını çok güzel bir şekilde ifade eden bir yazı üstadım.
Bir marş yarışmasına katılan Bayrak şairi Arif Nihat Asya, kendi şiirinden daha güzel bir şiirin de aynı yarışmada olduğunu görünce 'o şiir daha iyi, yarışmadan çekiliyorum demiş .
Tevazu sahibi olmak ,ve her şiir yazan kimsenin şair olmadığı kanaatim..
Güzel ve mana yüklü bir yazı okudum .
Tebrik ederim.
Saygılarımla
Kalemin Kelamı
Kalemin Kelamı
Değerli Üstadım
Halkın vermediği ünvan, kendiliğinden kabullenilmez. Böyle bir tasarruf, bencillik ve kibir barındırır. Kendini bilen kişinin de kibirden ırak olması en güzeli. Halk,"Deli" derse bile vardır bir hikmet ile kerameti.
Günün yazısı için emeğinize sağlık
Saygılar sunarım
Kalemin Kelamı
Merhaba Fuat beyefendi,
"Anlayana sivri sinek saz, anlamayana davul zurna az." demiş aatalarımız. Diler ve umarım özgün yazınızla verilen mesaj ses getirir.
Şiirimizin adını andığınız ustalarına selam olsun.
Emeğe ve sanata saygımla esen kalın.
Kalemin Kelamı
Takdir-e şayan.
Gün güzelliğini kutluyorum elbet Dünya Şiir Gününü de.
Saygılarımla efendim
Kalemin Kelamı
Fuat hocam çok şaşırdım sizde mi buradasınız sanırım yeni üyesiniz insan ben de üye oldum diye bahseder hep gelir yorum yazar sizi takip ederdim tebrikler bu arada ben de burada kimseyi tanımıyorum diyorum demek ki sesi çıkmayanlar varmış asıl konuya gelelim bu sözünüz görmemiş gibi sürekli yazarım ve şairim diye nara atanlar İçin sanırım zira bize bu ünvanı üye olduğumuz siteler, katıldığımız etkinlikler vb veriyor hatta hediye olarak afiş hazırlayan okurlar veriyor biz de kullanıyoruz hediye sonuçta burada kullandığım bir resim de böyle hediyeydi sonuçta bu şekilde hitap etmek zorundalar bu bir formalite olmuş ki tüm bu yerler de haklı yani biz değil onlar veriyor ama haklısınız ben hep şunu derim şair de değil de kalıcı bir yazar olmak istiyorum derim yani yazarım demem bu nedenle alınmadım sözlerinize bir ara hiçbir şey yazmamıştım öğretmen olduğumu da dahil ama baktım avukat olmadığı hâlde bunu bile ekleyenler var fazla mütevazılık de başı öne eğer derler sonra dedim gurur duyduğum bir mesleğim var neden yazmayım artık kim ne düşünürse düşünür deyip umursamıyorum gerçekler gün gelecek samimi, dürüst, bu işe gerçekten gönül veren ve de gerçekten yazanları tescilleyecektir bunu yapan kurumlar değil zaman ve de halk olacaktır, Saygılar
GAYE DİLEK GEZER tarafından 22.3.2022 08:59:01 zamanında düzenlenmiştir.
Kalemin Kelamı
Bir eflatun ölüm'ün sözlerine katılmakla birlikte, şiir yazana şair demişlerdir de her şiir yazana da dememişlerdir herhalde diye eklemek istiyorum.
Güzeldi duygu ve düşünceleriniz.
Saygılar.
Kalemin Kelamı
Kalemin Kelamı
Burada okuduğum en anlamlı, en doğru tespitlerle dolu ve bir o kadar da keyifli yazılardan biriydi!
Yazdıklarınızdan sonra değişen bir şey olur mu?.. Sanmam!
Bu yazının güne gelmesini de içtenlikle dilerim. Gelir mi?.. Sanmam!:)
Kutluyorum