- 156 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allahı seviyor musun diye sorulsa ...sus.
Allahı seviyor musun diye sorulsa ...sus.
Allahı seviyor musun diye sorulsa ...sus. neden mi...seviyorum dersen yalan söylemiş olursun sevmiyorum dersen kafir olursun...Beyazı Bestami hazretlerinin bir müridine böyle bir öğüdü var...
Yalancı mürşitler yüzünden Allahı sevmeyi doğru algılayamadık...Dünyayı sevmeyenleri Allahı seviyor sandık...ama Gemi ne işe yarar su olmasa...deniz gibi okyanus gibi olsun dünya sevgin gemin büyükse...dalgalarına dayanacaksan o denizin o okyanusun...der secdeli akıl...Tasavuf saptırır secdeli aklı olmayanı...matematiksel kimyasal mantığı olmayanı da...Dünya bir gemi ona sahip ol cennete yönel...Hz Nuhun gemisi kötümü paraya kötü deme...zamanımda adam öldürmekle savaş kazanılmayacak artık...ölmeklede çünkü müşrikin insansız silahları var...ölmen boş bir teselli ama parayı sev Nuh gemisidir para...parası olan camisini yıkılmaktan koruya bilecek sadece parası olan ...Irak harbinde de bu mesaj var...Camini türbeni koruyamadı Iraklılar ölünce de cennete aldı mı Allah o da meçhul..hz Hüseyinleri aldı hz İbrahim için ateşin kimyasını değiştirdi Habile de cennetini verdi çünkü kurbanı da kabul edildi...biz camilerimizi ırk camisi yaptık Allah o camiye zaten sahip çıkmaz...Habilin camisi için ölenlere cennet kesin kurbanları da 30 000 ile çarpılır...İnsanlık için vasat ümmet olalım öncelikle...yani Habil olalım...Kabil varsın öldürsün...dünyayı kaybetsek de ahiret bizim ama paraya tapar olduk camilerimizi koruyacak silahlar üretmeyenler de paraya tapanlardandır...Midecidir uçkurcudur ...Rakip Allaha onların mideleri ve uçkurları da...Üretmeliydi nükler silahını secdeli aklı dinlemeyenin dini şirk dinidir ha...Allah diyince Akar sular durmalı müslüman bir ülkede...hz Ebubekirleri olmayan bir toplum asrı saadetle örtüşmez ve şirk ümmetindendir der secdeli akıl...fetvalar yanıltıcıdır ama secdeli akıl yanıltmaz...Hz Ademi vahyi yetmedi masumluğu yetmedi korunmasına çünkü secdeli aklın verlığı en hikmetlidir ...yanılmamak için şeytan dinlenmemeli der secdeli akıl aslında nakil de bunu der ama nakli ekmel tefsir için de secdeli akla ihtiyaç var...Hz Adem vahye rağmen yani yasak meyve öğretilmesine rağmen şeytana kandı...secdeli akıllla ekmel tefsire erişilir ancak çünkü...ekmel tefsire hz Muhammet erişti ancak peygamberler için de peygamberlerin de imamıdır hz Muhammedimiz...vahiy artı secdeli akıl...değilse bince mezheb ve tarikat oluşur ekmel tefsirin önünü kesen tarikatler tasavvuf öğretileri oluşur...ekmel ve secdeli akıl tasavufu ekmel anlamanın tek vasıtasıdır bunu anla...
Yalancı mürşitler yüzünden Allahı sevmeyi doğru algılayamadık...Dünyayı sevmeyenleri Allahı seviyor sandık...
Allahı sevmek nemi...Allah için sevmektir...ben şeytanı bile Allah için seviyorum ama varlığını seviyorum...Müşrik olanları şirkten kurtarıyor...Adam cami için para veriyor ama camiyi koruyacak nükler silah için vermiyor...cami putu olmuş...önceliklerimizi Hakim sıfatı belirler ...camileri süsledin ama korumanın silahla olduğunu da anla ekmel akıl secdeli akıl ilham alır...ekmel tefsire varır...putlarını kır hz İbrahim gibi...şöhret değilse putun cami yapmayı öncelemezsin der secdeli akıl yani ilham alan akıl yani Hikmetten ekmel istifade etmiş bir akıl...
Senin nasibin kadar hidayet şeytana da nasib oldu kiliseye de havraya da farkın olsun...işte ayet...Putlarını kır...yani cihada feda et paranı aklını gönlünü duygunu eylemini halini fikrini inancını...Adam yeşil sarıklılar inancı safsata diyor...Bedirde melekler geldi asimile olmamaya zmet melekler sana da gelir asimile olmayacağım sömürülmeyeceğim de hele...yeşil sarıklılar var diyeceksin hakket önce o yeşil sarıklıları ve hz İbrahime nasip olan ödülü hakket...ateşin kimyası değişti...maddenin kimyası değişir...mevsimlerin kimyası değişir...rüzğar sana yardıma gelir sen hele hakket...işte ayet...“De ki: Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, hısım akrabanız kazandığınız mallar, kesada uğramasından korktuğunuz ticaret, hoşlandığınız meskenler size Allah’tan, Resûlünden ve Allah yolunda cihad etmekten daha sevgili ise, artık Allah emrini getirinceye kadar bekleyin. Allah fâsıklar topluluğunu hidayete erdirmez.”(Tevbe/24)
Sevileni Allah için sevmek haline eylemine fikrine duyguna yön versin...Ateşin kimyası senin için de değiştirilir...yeşil sarıklılar Çanakkale geçilmez yazdık o gün gelmişti...belki de Çanakkale köprüsü yapılırken de geldi...
Müşrikliğe kinli ol...işte ayet...“Muhammed, Allah’ın Resülüdür. Onunla beraber olanlar, inkârcılara karşı çetin, birbirlerine karşı da merhametlidirler. Onların, rükû ve secde halinde, Allah’tan lütuf ve hoşnutluk istediklerini görürsün. Onların secde eseri olan alametleri yüzlerindedir.”( Fetih/49)
Tasavvufla sapıttık...ama suç bizde ekmel akılla tefsir etmeliydik tasavvufu...işte ayet...müşrike kinli olun müşrikliğe şeytaniliklere kinli olun diyor...kin kötüdür sandık...bıçak gibi bir vasıtadır duygular da eylemler de haller de fikirler de inançlar da...camiyi süsle yüzünü sakalla süsle ama öncelikleme bu sünnetleri...öncelikler HAKİM sıfatı ile ölçülünce ortaya çıkar...Nükler silahı öncele şimdi şartlar ekmel akla ilham alan akla secdeli akla bunu fısıldıyor...
Sevgi de güzel nefret de güzel senin niyetin güzel olsun ...Allah için olan duygular güzel haller güzel fikirler güzel inançlar güzel...Nefret çirkin duygudur diyor adam...secdeli ilham alan aklı yok...secdeli aklı yok...ayet hadis bilen yanılmaz mı tasavvuf bilen ekmelleşir mi...Şu ilaç bana iyi geldi diye birine ilaç tavsiye etmeye benzer bu ya adamın kalbine ağır gelse o ilaç...bir derde iyi gelen ilaç bin dert açabilir...ekmel akıl ekmel tecrübe ölçüdür bu ayrımı yapmada...Gönül mutlak manada bir şeylerle dolmakta...Gönül boş kalmayacaktır dünya ve ahirette huzurlu bir yaşam geçirmek için gönlün sevgiyle dolup, zararlı nefret bir tarafa atılması gerekir , bu sevginin adı Allahı (c.c.) sevmektir...her sevgi put da olur vasıta da olur tek hz Nuhun gemisi cennete gider yani esmayla örtüş... Allahla örtüş...
Evet...Allahla örtüş...esmayla örtüş eylemin halin fikrin duyguların esmaya hadimlik oldun esmaya asilik olmasın aman...evet...Resul-ü Ekrem (s.a.s.) bir hadislerinde şöyle buyuruyor. “Başka bir gölgenin bulunmadığı Kıyamet gününde Allah Teâlâ, yedi insanı, arşının gölgesinde barındıracaktır:
1.Âdil devlet başkanı,
2.Rabbine kulluk ederek temiz bir hayat içinde serpilip büyüyen genç,
3.Kalbi mescitlere bağlı müslüman,
4.Birbirlerini Allah için sevip buluşmaları da ayrılmaları da Allah için olan iki insan,
5.Güzel ve mevki sahibi bir kadının beraber olma isteğine “Ben Allah’tan korkarım” diye yaklaşmayan yiğit,
6.Sağ elinin verdiğini sol elinin bilemeyeceği kadar gizli sadaka veren kimse,
7.Tenhâda Allah’ı anıp göz yaşı döken kişi.”(Buhâri, Ezan 36)
Evet...Faydalı sevgi imanın bir gereğidir. o sevgi imanın bir tezahürüdür. İman olan kalpte faydalı sevgi eksik olmaz. İmanı kamil olan bir kalpte Allah rızası için sevmek eksik olmaz...İşte hadis"“Canım kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki sizler iman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız. Yaptığınız takdirde birbirinizi seveceğiniz bir şey söyleyeyim mi? Aranızda selâmı yayınız!"(Riyazü’s-Salihin, Hadis No. 379)
Kilise kabilin elinde havra da bazı ülkelerin camileri de...Habilin camisi şunu söyleyendir sadece...
"Gelin tanış olalım
İşi kolay kılalım
Sevelim, sevilelim
Dünya kimseye kalmaz."
Evet...İmam-ı Müslim’in kitabında yer alan ve Sevgili Peygamberimizin anlatmış olduğu bir menkıbe şöyledir... Ebu Hureyre’den rivayetle Efendimiz şöyle bir olayı bizlere aktarmıştır. «Bir adam başka bir köydeki kardeşini ziyaret etmiş. Bunun üzerine Allah onun için yoluna bir gözcü melek oturtmuş. Adam meleğin yanına gelince (ona) :
— Nereye gitmek istiyorsun? diye sormuş. Adam :
— Şu köydeki kardeşime gitmek istiyorum! cevâbını vermiş. Melek :
— Onun üzerinde ıslâhına çalıştığın bir nimetin var mı? diye sormuş. Adam :
— Hayır! Şu kadar var ki, ben onu Allah (Azze ve Celle) için sevdim, cevabını vermiş. Melek :
— O halde ben senin o kardeşini Allah için sevdiğin gibi, Allah da seni sevdiğini bildirmek üzere Allah’ın sana gönderdiği elçiyim.» demiş( Müslim, Birr, 38)
Allahı seviyor musun diye sorulsa ...sus. evet bu ne müthiş bir öğüt...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.