- 252 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DOST
Dost olmak mı? Dostun olması mı ?
Dost ve dostluk sözlük anlamı olarak sevilen’, güven duyulan, en yakın arkadaş, gönüldaş, yoldas olarak karşımıza çıkmasına rağmen bence dostluk kişiden kişiye farklılık gösterir.
Genelde herkes karşısındaki kişiden kendisine dost olmasını bekler. Kimine göre Iyi bir dost terapidir. Kimine göre Iyi dostu olanın aynaya ihtiyacı yoktur. Kimine göre acı söyleyen değil acıyı tatlı söylemektir dost. Kimine göre dostluk arkadaşlıktan, duygulardan, söylenenden ötedir. Nasıl tarif edilirse edilsin dostluk hep karşı taraftan beklenen bir eylemdir. Hiç sormayız kendimize ben Iyi bir dostmuyum diye.
Bence dostluğu karşıdan beklemekten ziyade sen karşındaki kişiye dost olunca anlam kazanır benliğimizde
"Dost ve dostluk " hemen her bakımdan her toplumda , her kültürde ve insanlığın var olduğundan beri önem kazanmış üzerinde bircok arayislara girilmistir. Yasanan coğrafyalar , toplumlar, kültürler farklı olsada kavram olarak "Dost ve dostluk" aydı değerde arayış bulmuştur.
16 cı yy da Anadolu’da yaşamış Pir Sultan Abdal "Bir dost bula madım gün akşam oldu" derken 18yy bir İskoç filozofu olan Adam Smith "uygarlarmış toplumlarda insan tüm zamanlar büyük çoğunluğun yardımına ihtiyaç duyarlar, fakat ömrü birkaç kişinin arkadaşlığını/dostluğunu kazanmaya yetmez " demiştir. Her iki düşünür filozofta farklı kültür, farklı coğrafyalarda ve farklı zamanlarda ömürlerinin bir dost edinmeye yetmediğini vurgulamışlardır.
Dost bulmak ve edinmek için ömür feda edilebilir. Ve bulması gerçekten zordur. Ilişkilerin pamuk ipliğine bağlı olduğu, şehir hayatının ve sosyal medyanın etkisi sonucu kişilerin yalnızlaştığı bu günlerde dost çok anlamlı ve kıymetli geliyor bana. O nedenle karşındaki kişiden sana dost olmasını beklemektense biz birilerinin hayatında dost olabilmeliyiz . Sabahın zemherinde, akşamın serinliğinde, gecenin zifirinde, ücyüzaltmis beş günde, günün yirmidört saatinde ona kapımızın açık olduğunu, heran ona kucak açtığımızı hissettirebilmeliyiz.
Ayşe Yetişen
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.