Coğrafya Kader midir Değil midir
Coğrafya kaderdir derken yaşadığınız yer, yurdunuz, ülkeniz vatanınızla ilgili bir kavramdır. Bu vatanın bulunduğu yer yani kara parçası, toprağınız doğup büyüdüğünüz yer sizin kaderinizi belirleyen bir husustur. Bu kader olumlu anlamda olabileceği gibi olumsuz anlamda da olabilir.
…………………………
Nerede yaşamak istersiniz diye sorulduğunda bir çoğumuz belki de hemen hepimiz hiç yaşam riskinin olmadığı, savaşların çıkmadığı, kanın dökülmediği, karnımızın doyduğu yerde yaşamak isteriz diye cevap veririz. Cidden öyledir. Hem tüm bunlar olmalı hem de onurlu bir ülkenin, saygı ve kabul gören bir devletin ferdi vatandaşı olunmak istenir.
………………………..
Bu aynı zamanda hangi anne babadan doğduğunuz, hangi toplumdan milletten olduğunuzla da ilgilidir. Nasıl ki bunları seçme iradeniz yoksa vatan toprağını da seçememe durumunuz vardır.
………………………
Bazen bulunduğunuz coğrafyaya ilişkin olarak kader veya kadersizlik diyebilirsiniz. Neden buralarda doğdum büyüdüm diye düşünüyor olabilirsiniz. Ancak o coğrafya size bazen öyle nimetler sunar ki anlamakta zorlanırsınız.
………………………
Dünyada kime sorsanız Ortadoğu’da olmak istemez. Savaş kan gözyaşı görmek istemez. Ancak burada olmak bazen öyle bir fırsat kapısı aralar ki size iyi ki burada doğmuş büyümüşüm dersiniz.
……………………….
Diyelim Afrika’nın kıyıda köşede kalmış bir ülkesinde veya Amerika’nın ıssız bir bölgesinde olsanız kim bilir, kim tanır sizi. Kim varlığınızdan haberdar olur. Oysa Anadolu’daysanız dünyanın merkezindesiniz demektir. Bu durumda nimet de sizin külfet de.
Kemal GÜL
17.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.