- 410 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Musevilik ve Yahudilik Arasındaki Fark
Musevilikle Yahudilik aynı şeymiş gibi düşünülür. Oysa öyle değildir. Yahudiler İsrailoğulları’ndandır. Yani İbrahim soyundandırlar. İshak’ın sülbündendirler. Hz İbrahim’in oğullarından olan İsmail’in soyundan olanlar farklı kola İshak’tan olanlar farklı kola ayrılmışlardır. Biri Adnanoğulları diğeri İbraniler’dir. Adnanaoğulları’ndan Kureyş’e uzunan bir hat ve Kureyş’den de Haşimoğulları kolu neşet etmiştir. Haşimoğulları Hz. Muhammed’in mensubu olduğu kabiledir. Peygamberimiz de Hz İbrahim soyundandır. Araplarla İbraniler yakın akrabadırlar. Sami kökenlidirler. İshak’tan Yakup, Yakup’tan Yusuf diye ilerler gider İsrailoğulları soyu. Musa, Harun, Davut, Süleyman, İsa diye devam eder. Hepsi peygamberdirler. Tevrat, Zebur ve İncil İsrailoğulları soyundan olanlara indirilmiştir. Dolayısıyla Kur’an için de aynı şey düşünülebilir. Bir farkla yalnız. Çünkü Hz. Muhammed de nihayetinde İbrahim Aleyhisselam soyundandır, ortak atadandır fakat İshak’tan değil İsmail’dendir. İsmail Sare’den doğmamış Hz Hacer’den dünyaya gelmiştir. Zaten peygamberimiz için Arap değil Araplaşmış ifadesi kullanılır.
……………………………..
İsrailoğulları kendilerini seçilmiş olarak görürler. Diğer milletlerden üstün olduklarına inanırlar. İsrail Hz. Yakup’un lakabıdır. Allah’ın kulu anlamındadır. Yehuda ise Yakup’un oğludur ve bu kavim Yehuda’dan gelmektedir. İsa Mesih de aynı kavimdendir. Yani İsrailoğulları’ndandır. Mesih anlam olarak kurtarıcıdır. Harun Musa’nın abisidir. Yahya ise Hz. İsa’nın teyzesinin oğludur. Tanah’da yani Eski Ahit’te böyle belirtilmektedir.
……………………………..
Her milletten insan Musevi olabilir fakat Yahudi olamaz. Ancak Musa’nın dini de Yahudilikle özdeşleşmiştir. Bazen denilir Rus Yahudiler, Alman Yahudiler diye ancak şu ayırımı iyi yapmak gerekir. Türk’ün, Rus, Alman veya Fransız’ın Yahudi’si olmaz olsa olsa Museviliği din olarak benimsemiş olanları olur.
………………………………
Bununla birlikte Yahudi olup da yurdundan sürülenler dünyanın dört bir tarafına dağılmıştır. Orada iş güç edinmiş yaşamıştır. Bulunduğu ülkenin vatandaşı olmuştur. İsrail İsrailoğulları’nın devletidir. Tarihte böyle bir devlet yoktur ancak bu devlet geçmişte kendi kavminin yaşadığı toprakların burası olduğu iddiasındadır. İsrail ise 1948 yılında dünyanın farklı yerlerinden toplanan Yahudi vatandaşların kurmuş olduğu bir devlettir. Bir nevi din devletidir. Kısa sürede büyümüştür. Araplarla savaşmışlar onları yenilgiye uğratmışlardır. Hızla gelişmiş kalkınmışlardır. Bugün için nükleer güce ulaşmışlardır. Siyonizmin itici gücüyle bölgede etkili bir duruma gelmişlerdir. Mısır, Filistin, Ürdün, İran, Suriye gibi ülkeleri zaman zaman taciz etmiş Birinci ve İkinci İntifada mücadelesi yürütülmüş, Süveyş, Lübnan, Gazze çatışmaları yaşanmış ve altı gün savaşları olarak bilinen savaşlarda da bu ülkelere karşı üstünlük elde etmiş ve bölgedeki gücünü perçinlemiştir.
Kemal SEYFİ
17.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.