- 298 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OYUN BÜYÜK
Rusya,Ukrayna’yı kendi toprağı olarak göryor,ne pahasına olursa olsun kendi topraklarına katmak istiyordu.Bunun için bir bahane arıyordu.Ukrayna’nın Nato’ya girmek istemesiyle aradığı bahaneyi buldu ve önce Kırım’ı daha sonra Dombas’ı kendine bağladı ve sonra da Ukrayna’yı işgal etti.
Ukrayna,bağımsız ve egemen bir devlettir.Uluslararası hukuka uygun olarak kendi kararını kendi verme hakkına sahiptir.AB’ye ya da Nato’ya girmek için Rusya’dan ya da başka bir egemen güçten izin ve icazet almak zorunda değildir.Rusya’ın bu işgali haksız ve hukuksuzdur.Rusya yayılmacı bir güçtür.Amacı Büyük Rusya’yı(ÇARLIK RUSYASI VE SSCB)yeniden kurmaktır.Bu amaca ulaşmak için milyonlarca insanı öldürmek onun için bir şan ve şeref meselesidir.Hayır,kanla,gözyaşıyla şan ve şeref olmaz.Şan ve şeref insanlığa hizmetle olur.Masum insanları katlederek,sakat bırakarak,açlığa ve gözyaşına terk ederek kahramanlık olmaz.Öldürmek suçsa,daha fazla öldürmek bunun hafifletici bir nedeni olamaz.Çalmak,utanç verici bir şeyse,işgal etmek de bir onur olamaz.Bunları yapan,iser Putin Olsun,ister Biden olsun,İster Napolyon olsun,ister Sezar olsun,İsterse Sultan Süleyman olsun fark etmez.Allah’ın nazarında haksız yere insan öldürmenin hükmü bellidir.Uzatmadan şimdi gelelim asıl meseleye:
Bugün egemen ve emperyalist üç tane güç vardır:Bunlar;ABD,Rusya Federasyonu ve Çin…Bü üçlü arasında dünyayı paylaşmak için gizli anlaşmalar olduğu yaşanan gelişmelerden de anlaşılmaktadır.Dünyada enerji kaynakları daralmaktadır.ABD,dünyadaki devletleri kontrol edebilmek ve hakimiyetini sürdürebilmek için yeni enerji kaynaklarına ihtiyacı vardır.Bugün bakir enerji kaynakları Orta Asya ve Kafkaslardadır.ABD’nin amacı bu enerji kaynaklarını ele geçirmektir.Bütün planlarını bunun üzerine yapmaktadır.ABD,bu amacına ulaşmak yolunda En büyük engel olarak Türkiye’yi görmektedir.Dedeağaç’a yığınak yapmanın temelinde Bu amacını hayata geçirebilmek istenmesi yatmaktadır.Eğer bu hazırlığı Rusya’ya karşı yapmış olsaydı,bugün bu gücünü hayata geçirirdi.Aslında ABD ile Rusya(SSCB ve Çarlık Rusyası)tarihlerinin hiçbir döneminde sıcak savaş içine girmemişlerdir ve yine girmeyeceklerdir.Amaçlarına ulaşabilmek için aralarındaki gizli plânlarını hayata geçireceklerdir.ABD,Rusyanın yayılmasına göz yumacaktır.Nitekim Rusya Kırım ve Dombas’ı kendine bağlamıştır Şimdi de Ukraynayı hedefine koymuş ve işgal etmiştir.Bakmayın ABD’nin Rusya’ya bazı yaptırımlar uygulamasına ve timsah gözyaşları dökmesine.Hiçbir yaptırım Puti’ni durduramayacaktır.Bunu ABD’de bilmektedir.Günün sonunda Rusya Ukrayna’yı ilhak edecektir.Bu savaşın kaybedeni başta Ukrayna olmak insanlık,uluslar arası hak ve hukuk olacaktır.Bu gün Rusya dünyanın ADD’den sonra en büyük askerî gücüdür.Kızılordunun şakası yoktur.Rusya silah ve savunma sanayii yönünden dışa bağımlı değildir.Bütün silahlarını kendisi üretmektedir.Rusya’nın işgali Ukrayna’yla sınırlı kalmayacaktır.Bu ilerleyen zaman içinde görülecektir.
ABD,plânlarını uygulamak ve amaçlarına ulaşabilmek için Ukrana’yı Rusya’nın önüne yem olarak atmıştır.Ukrayna lideri Zelenkiy’ye”Sizi Nato’ya alacağız,haydi yiğidim,haydi aslanım korkma!Arkanda biz varız”diyerek gaz vermiş;AB’de” sizi birliğe alacağız”diyerek ABD’nin yaptığını yapmıştır.Zelenki y’de bu mavallara inanarak yanlış siyasi kararlarla bu savaşa bodoslama atlamış ve ülkesini ateşe atmıştır.Arkasına dönüp bakğında bu gaz verenlerin hiç birini görememişir.Bu korkak cesareti yüzünden ülkesinin Rusya tarafından işgal edilmesine zemin hazırlamıştır.
Bazı çevreler Zelenkiy’ye”kahraman”diyerek yanlış siyasi kararlarını uygulamaya devam etmiştir.Bir insan kahraman olabilir.Yangından bir insanı kurtaran bir itfaiyeci eri,denizde boğulmak üzere olan birini kurtaran bir kişi,Bir köpek yavrusunu ezilmekten kurtaran bir insan…da kahraman olabilir.Eğer bunlarda liderlik özellikleri yoksa kahraman olsalar da lider olamazlar.Liderlik başka bir şey. Zeleskiy bir komedyendir.Onu küçümsemek için söylemiyorum.Komedyenlikte bile sululuk sınırını aşanZelenkiy,Daha önce hiçbir liderlik yapmamış,bir takım,bir sınıf yönetmemiş,liderlik özelliği olmayan birisidir.Yüksek lisans(master)tezini “Liderlik üzerine”yazmış birisi olarak söylüyorum:Bir liderde olması gereken en öneli özellik vizyondur.Liderin gözü dağın arkasını görebilmeli;aklı,başına gelecekleri bilebilmelidir.Doğru karar verebilmeli,yönetsel yeteneklere sahip olmalıdır.Daha başka özellikler de sayılabilir;fakat en önemlileri bunlardır.
Aşağıdaki renkli yazılı bölüm “Yüksek Lisans”(Master)tezimden alınmıştır.
“Liderlik: Bu araştırmada liderlik; bireyler tarafından gerçekleştirilen ve diğer bireylerin ortaklaşa yaratılan vizyona dönük olarak bir araya gelmesini, istekli ve coşkulu olarak ortak hedefleri benimsemesini ve bu hedeflerin gerçekleşebilmesi için bütün varlıkları ile katkıda bulunmasını sağlayan enerjik ötesinde telkinle güdüleme, bireysel destek sağlama, vizyoner olma, enerjik olma ve risk alma gibi davranışları ve özellikleri kendinde toplayan liderdir.”
Gelelim ABD’nin planına:yukarıda da belirttiğim gibi ABD, Orta Asya ve kafkaslardaki enerji kaynaklarına sahip olmak istemekte;fakat bu amacına ulaşmak yolunda en büyük engelin Türkiye olduğunu görmekte ve engelin nasıl aşıabileceğinin hesaplarını yapmatadır.Dedeağaç’a bunun için askerî yığınak yapmıştır.Rusya kendisi için engel teşkil etmesin diye,Ukraynayı Rusya’nın önüne atmıştır.Türkiye engelini aşmak için de Suriye’de Türkiyenin bir bölgesini de içine alacak şekilde bir garnizon devlet kurmak istemesi bundandır.Bunun İçin PKK ve uzantılarına gerek para gerkse silah yardımı yapmaktadır.Diğer yandan bugün Türkiye’yi kontrol edememektedir.Yüzölçümüz 25 milyon km kareden 780 bin km kareye düştüğü halde Türkiye’yi hâlâ büyük olarak görmekte ve Sultan Abdülhamid Hân’a uyguladıkları plânın aynısını bu gün de uygulamak istemektedirler.Sultan Abdülhamid’i Sânî,tahttan indiridikten sonra 9 yıl içinde imparatorluk parçalanmış,geriye sadece 780 bin km karelik Anadolu toprakları kalmıştır.Bunu da elimizden almak istedikleri(Allah korusun) çok aşikârdır.Bugün Osmanlı coğrafasında 60 kusur devlet kurulmuştur.
Türkiye’yi kontrol edebilmek için Türk ekonomisini felç etmek,ekonomik krizi derinleştirerek kendine boyun eğmeyen mevcut iktidarı görevden uzaklaştırmak,kendine biat edecek,emrinden çıkmayacak bir iktidarın işbaşına gelmesini istemekte, bu yönde çalışmalar yapmakta ve bu niyetini de gizlememektir.Biden,bu sefer darbe [ikiyan
yapmayacaklarını,muhalefete her türlü desteği vererek ve bir takım krizleri derinleştirerek uygulamaya koyup,bu istikamette adımlar atmak istemekte ve atmaktadır.Bunu görmemek için hem kalp gözünün hem de kafa gözünün
kör olması lazımdır.Biz içimizde Kürt sorununu!tartışaduralım.(Bana göre Türkiye’nin Kürt sorunu yok,terör sorunu vardır.)Muhalefetin bu sözde sorunu çözmek için TBBM’yi adres göstermesini alkışlayaduralım,PKK’nın uzantısı malum parti çözüm yeri olarak Kandil’i işaret etmektedir.Kandil’in amacı bellidir.Ülkemizin Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde bir Kürt devleti kurmak…Bunun için Kandil’i çözüm yeri olarak göstermektedir.Muhalefet üç-beş oy uğruna,olmayan Kürt sorunu gündeme getirip ortalığı karıştırmak istemekte ve ABD’nin ekmeğine bilerek ya da bilmeyerek yağ sürmektedir.Diğer yandan biz domates,biber,patlıcan,soğan,patates… fiyatlarını tartışaduralım.(ABD’nin istediği tam da budur.) ABD hedefine adım adım yürümektedir.
Çin’e gelince,Çin bütün bu olaylara ses çıkarmamakta ve savaşı kenardan izlemektedir.Çin’in kendine göre bir plânı vardır.Çin orta vadede Tayvan’ı(Milliyetçi Çin)Rusyanın Ukrayna’yı işgal ettiği gibi işgal etmek ve kendi topraklarına katmak istemektedir.Bunu için harekete geçtiğinde ABD ve Rusya’nın bu işgal hareketine karşı çıkmamasını sağlamak için Ukrayna’nın Ruslar tarafından işgal edilmesine göz yummaktadır.Bütün bunlar birtakım gizli anlaşmalarla yürütülmektedir.Bu üç yayılmacı ve emperyalist devlet,Başta Türkiye olmak üzere dünya için,hak ve özgürlükler için,uluslar arası hukuk ve dünya barışı için büyük bir tehtittir.
Sonuç olarak Türkiye,bütün bu plânların ve oyunların farkındadır.Hazırlıklarını buna göre yapmaktadır.Bunun için Milli Savunma sanayii’ne büyük önem vermektedir.Bu alanda ülkemiz büyük mesafeler katetmiş ve etmektedir.Savunma alanındaki yerlilik oranımız %20’lerden %80’lere gelmiştir.Tam bağımsız olmak için en kısa zamanda %100 yerlilik ve millik oranına ulaşmak birinci önceliğimiz olmalıdır.Çok uazak değil,şurada bir yıl sonra beşinci nesil milli muharip uçağımız hangardan çıktıktan ve Bayraktar Kızılelma semalarımızda süzüldükten sonra bu oran,%100’lere yaklaşacaktır.Bu,biraz sıkıntı çekmeye değer de artar bile.”Bize kim saldıracak”Rusya mı,İran mı,Irak mı,Yunanistan mı? Diyenlerle, ”iktidara geldiğimizde S 400’leri geri verip bunlardan kurtulacağız” diyenler dünya ve Türkiye gerçeklerini bilmeden bu sözleri söylemişlerse durum çok vahim,eğer bilerek söylemişlerse korkunç vahimdir.Türk halkı,(Hain demeye dilim varmıyor) böylesine cahil lideciklere iktidarı teslim etmeyecek kadar bilinçli ve feraset sahibidir.Bu liderciklere aldırmadan yolumuza inançla devam edeceğiz;çünkü oyun bükyük.Oyun ne kadar büyük olursa olsun biz millet olarak bu oyunu bozacağız.
17.3.2022
Mehmet CINGIR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.