- 372 Okunma
- 0 Yorum
- 4 Beğeni
Sevmek Yürek İster Yürek Sevmek
Gerçek sevgi o dur ki, sevdiğinin bahçesinde yeşerir, boy verir. Başka bahçelere gözünü dikmez. Kalbi hep bahçe sahibi için çarpar. Maşukunu bir an bile aklından çıkarmaz.
Ona bir kere nazar etsin diye gece gündüz serenat eder. Seven sevdiğini elde edebilmek, gözüne girebilmek için elinden ne geliyorsa yapar. Onun kendisini seveceği, hoşnut olacağı görünüme ve özelliğe bürünmeye çalışır.
Eline kalem verilse sayfalarca anlatır sevgisini, şiir şiir , yaşlar akıtır kalbi. Her ağzını açtığında, dostlarına hep bir sevda masalı anlatır. Kalbinde taht kurmuş sevgiliden bahseder. Hep onu hisseder, onu düşünür onu yazar.
Aşık olduğu andan itibaren ondan gayrı ne varsa bir anda silinmiştir, Gerisi yoktur artık sevginin, sadece geleceği vardır.
Nasıl besleyip büyütebileceğini düşünür bu sevgiyi. Çünkü büyüdükçe sevgiliden karşılık gelecektir. Daha, daha, daha derken, güller çoğalacaktır bahçede.
Seven sevdiğine sevgisinin ne kadar gerçek ve bitimsiz olduğunu ispat etmeli ki, sevgilinin sevgisini kazanabilsin. Başka sevgiler kapısında kuyruk oluştursa da o hiç birini almaz içeri. Aklı hep gerçek sevgilisindedir, sevgisindedir.
Seven , yol alıp alamadığını düşünür ve endişelenir. Hem o sevgiyi bir gün kazanacağını ümit eder, Hem de bir hata yapıp da her şeyi bir anda kırmaktan, yıkmaktan ölesiye korkar. Adımlarını sağlam ve ümitle atar. Ve hiçbir sevgili almadan vermez. Sadece gerçek sevgililer, karşılık beklemeden sever... Karşılık bulmasa da bulana kadar peşinden koşar sevgilinin...
Sevgi sebat, emek, çaba ister. Seven her zaman sevdiğinin iyiliğini ister. Seven ne kadar seviyorum diye feryat etse de, sevilen sevenin sevgisinin ne kadar gerçek olduğunu görmek ister. Kanıt ister. Sevginin gerçek olduğunu açıkça görmek ister.
Gerçek sevgiyle bağlanan sevgili yılmaz, usanmaz. Ufak tefek dikenler onu yolundan alamaz. Tam tersi sevgisi daha da artar.
Sevmek yürek ister, yürek sevmek ister.
Sahte sevgiler oyalandırmaz çünkü bilir ki denizin yanında sahte sevgiler damla muhasebesindedir.
Hiçbir çiçek sevgisiz büyümez. Sevgilinin bahçesine girmek o bahçeden çiçek toplamak isteyen önce çiçeği dikmeli, sonra sulamalı, sevgisiyle ısıtmalıdır. Diken eken diken toplar, çiçek eken çiçek biçer.
Sevgili, aslında sevenin kalbine kendisini sevecek gücü koymuştur, ama naz eder... Sadece gerçek idrak sahipleri bunu anlayabilir. Ve feryat eden sevgili kalbine iyi gelecek merhemi er geç elde eder. (sevilen er geç merhemi verir) seven de yarasını onunla sarar. Ve fanilikte bakiliği yaka layıncaya kadar emin adımlarla yürümeye devam eder.
Taa ki - zaten - ardına dek açık olan kapılardan içeri girme yolunu bulana kadar... Sevgisini yaralarına merhem yapar. Böylece sevgi iki cihanlık olur...
Ne mutlu sevebilenlere,sevip de değerini bilenlere...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.