- 265 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şükretmeyen ucub sahibidir...Rakiptir Allaha...
Şükretmeyen ucub sahibidir...Rakiptir Allaha...
Şükür ve sabır "Benliği yok eder..."Ben demiş olursun şükretmezsen...ve sabretmezsen.kendini üstün görmeyen sabreder...
Oruç sabrı ve şükrü seçmektir...
Darlıkla da imtihan etsen Rakip olmam sana de...değilse Oruç tutmadın...
Fakirlikle açlıkla korkutan şeytandır...Allah kendisiyle örtüşmek amaçlıya fakirlik vermez...rızık duası belli...Allahla esmasıyla örtüş...Örtüşmezsen cezası gelir...hakketmediğin zaman Fakirlik sana gelmez...Şeytan korkutsa da...
Şeytan kendi görüşlerini beğendi...ama esma ile Allah ile örtüşmüyordu görüşü..."Ateşten yaratıldım"dedi.kimya da üstünlük yetmez dedi Allah...esmama ekmel derecede ayna ol...yani bende ekmel derecede yok ol...Allahta yok ol teslimiyetin kadar üstünsün dedi Allah...
“Hem yeryüzünde azametle yürüme, çünkü sen ne Arzı yırtabilirsin, ne de boyca dağlara yetişebilirsin.” (İsrâ/37)Nükler silahlar bir patlasa gör kendini güçlü sananları...İnsanları Allahın dinine düşman edenleri...Yasaklar koyanları emirler verenleri ... yaptırımlar uygulayanları...İlla nükler silahlar mı patlasın...Örtüşün Allahla...esmasıyla Allahın...
Gökten bir cisim düşse önlemekten acizsin...Kuyruklu yıldızdan emin misin...
Oruç rızık duasıdır...muhtacım diyorsun ya...ucubu ayaklar altına alıyorsun ya...Adam diyor ki "Allah rızka kefil" oruç tutmayanın rızkına da mı...Zekat için para kazanmayanın da mı rızkına kefil HAKİM sıfatı yok mu Allahın helak ediyor kıtlık veriyor...veririm diyor...Nankörden alırım diyor...uçkurcu da mı hakketmiyor kıtlığı...Allahı esmasından tanı tek ayete dayanma...Allah hem kefildir rızka hem değildir...hakket...hakketiğini yaşarsın...sömürülüyor Afrika ve açlığı hakkediyor...Tilki bile kümes kümes dolaşıyor...yanıltma insanları "Rızka Allah kefil diyerek"...hakkedersen kefil...ama Vehhabdır da hediyesi ise hz Meryem gibi iffetlileredir...
Hiç şüphesiz Allah, onların gizleyeceklerini de , açıklayacaklarını da bilir. O, büyüklük taslayanları asla sevmez.”(Nahl/22-23)Rakip olmaktır kibir...fanisin emanetçisin...Rakiplik mümkün olmaz ki Allaha...Rusya bile nükler silahlarım var diyor rakip tanımıyor hiç...ikinci nefesi alması bile Allahın dilemesiyle oysa...Kader...görelim neye izin verecek şeytana da sınırlama getirdi...gücü her şeye yeten kader koydu her yarattığına...
“Allah buyurur: İzzet benim gömleğim, kibriya ise benim ridâmdır. Her kim bu ikisinde benimle mücadele ederse ona azab ederim.” (Ahmed b. Hanbel, Müsned, el-Mektebetü’ş-Şâmile, 20/287, H. No: 9756; Müslim, Birr136)
Şeyh Sâdi Şirâzi Bostan’ında şöyle bir kıssadan bahseder. Kıssadan hisse alanlar, alabilenler için güzel bir meseldir.
“İlimde az bir behresi olan bir kişi vardı. Kendini ilm-i nücumda büyük birisi görürdü. Başı kibirle sarhoştu. Bu kişi uzak yerlerden kalkıp Guşiyar’ın yanına geldi. Gönlü öğrenmek hevesiyle, aynı zamanda gururla, kibirle doluydu. Guşiyar’ın yanında bir müddet kaldı. Fakat Guşiyar ona bir şey öğretmek istemiyordu.
Nihayet bu kişi bir şey öğrenemeden, geldiği yere dönmek istedi. O zaman büyük âlim Guşiyar ona şöyle dedi: Sen kendini akıl ile ilim ile dolu zannetmişsin. Dolu kab tekrar doldurulabilir mi? Dâvâ ile dolusun. Onun için boş gidiyorsun. Boş gel ki ilim ile dolu dönesin.”
Dünyayı yok edecek silahlar var...ama izin ne kadarsa o kadar zarar verebilirler...BM de güce teslim olmuş...esir bir kurum...işte Suriye yıkıldı ...Ukrayna yıkıldı...Kırım yıkıldı...Güçlüye dur diyen yok...ABD suriyeyi Rusya Ukraynayı seçti fark bu...
Oruçla sabrı ve şükrü öğren...Şükretmeyen ucub sahibidir...Rakiptir Allaha...
İnsan oğluna nankör dedi Allah ...Ululuğunu anlayamaz Allahın ucub sahibi..."Çürümüş kemikler dirilmez"der...fikri zehirlidir kibirlinin ...ama o kemikleri yoktan yaradan var ...Nankör görmez ki ekmel imi olsa asi olmaz rakip olmaz...örtüşür yok olur Allahta...
Emir ve yasaklara acizim hiçim diyen katlanır...hz İbrahim ateşe razı oldu asimile olmaya tevhidden uzaklaşmaya razı olmadı...hz Yusuf zindana razı oldu zinaya olmadı...hz Hüsyin şehitliğe razı oldu asimile olmadı yezide biat etmedi...Zalime secde etmedi...Secde etme zalime...Habil ol Kabilin taşından korkma...ahiret korkusunu da tekleyenedir...ikileme ilahını ...Habil ol...hz Yahya ol...musa ol ASA verilir hakket ASAyı...
Nefsin eğitimi kibirden temizlenmesidir tevbedir...
"Cehennem, kibirsiz olan müslümana haram olur." (Beyheki)
Hazret-i Ebu Bekir buyuruyor ki:
Kibirden sakının. Topraktan yaratılıp, yine toprağa dönecek olan bir varlığın kibirlenmesi, bugün var, yarın yok olan bir varlığın kendini beğenmesi ne kadar anlamsızdır.
"Kibir, hakka, razı olmamak ve insanları küçük görmektir." (Müslim)
"Cehennem, kibirliler için ne çirkin ve ne kötü bir yerdir." (Nahl/ 29)
Evlerde ülkede Allahla örtüşmek amaçlı ol değilse Rakipsin Allaha...Tatmin olmaz kötülük yaptırmakla,/Rahat bulur kendine taptırmakla...
Aile reisi erkektir ama emanettir o reislik...sorguya çekileceksin...Bir kimseye emri maruf yapınca, Allah’tan kork şunu yap, şunu yapma denince, eğer kabul etmezse o kişi nefsine mağlup olmuş demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
"Allah’tan kork diyene, sen önce kendine bak diyeni Allahü teâlâ sevmez." (Beyheki)
kendini Cennetlik gibi, günahkârları da Cehennemlik gibi görme ya amellerin sıfırla çarpılsa kibirlinin de amelleri sıfırla çarpılır...
Evet...Kibir aynı zamanda kişinin hata yapmasına sebebiyet veren en ciddi olumsuz karakter
Evet..kibir kişilik bozukluğudur...
Kibirli kişiler özellikle kendilerini çok sever ve en başarılı, en güçlü ve en güzel olanın kendileri olduğuna inandıkları bir hayal dünyasında yaşar. Bu da onları iddialı ve kendini beğenmiş kılar. Bununla birlikte ihtişamlı havaları, güvensizliği ve bolca itimatsızlığı gizler. Bu nedenle, diğer insanların onların karakter ve görünüşleri hakkında neler düşündüklerine sürekli dikkat ederler. Yine de, kendi görüşleri dışındakilerin hiçbir önemi yokmuş gibi hareket ederler.
Evet...megalomani olur kibirli... Zihinsel bir bozukluk olarak kabul edilir; çünkü hayallerine, büyüklük sanrılarına ve kendi arzularının esiri olma seviyesine varan şiddetli davranış biçimleri belirir.
Kibir asi fıtratın ürünüdür...kişilik bozukluğudur...Kavgaların sebebidir şeytan kavganın asiliğin sebebi oldu...Kinini özgürleştirdi çünkü...asiliği yani özgürlüğü seçti çünkü...ama Allahtan özgürlük esirliktir...Cehenneme esir olacak...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.