- 1809 Okunma
- 16 Yorum
- 19 Beğeni
GÜLLÜ ŞAL
O gün işe gidiş-dönüşlerde sürekli kullanmam için verdikleri şirket aracım bozulduğundan, ofisteki arkadaşım evime bıraktı. Ana caddeden içeriye doğru evimizin sokağına yüz metre arayla iki adet girişimiz var. Hafta içi bir sorun olmadığı sürece ilk giriş daimi yönüm, ikinci giriş ise genellikle hafta sonları sahile yürüyüş yaptığım güzergâhtır.
Sabah yürüyüşünden sonra mutlaka sokağın başındaki çiçekçiye uğrar, hem kendimi mutlu ederim hem de çingeneye destek olma amacıyla çiçekler alırım.
Arkadaşıma evimizin sokağına girmeden ana cadde üzerinde beni bırakmasını rica ettim. Araçtan indim, ufak tefek alışverişten sonra keyifle çiçekçi kızın olduğu yere doğru yürümeye başladım. Yanında taşıdığı taburesinde sırtı bana dönük oturuyordu.
Usulca yanına yaklaştım, yüksek ses tonuyla,
-Merhaba nasıl gidiyor işlerin?
Sesimi duyduğu an dalgınlığın vermiş olduğu boşlukla irkilerek taburesinden fırlayacak kadar hızlı kalkarken, yüzüme doğru baktı. Sokaktan geçenlerin duyacağı yüksek sesle, hayranlık dolu ifadeyle,
-Abla, bu sokağı devirirsin güzelliğinle.
İçimden gülmek geldi, sokağı devirmedim ama çingene kızı az kalsın devirmek üzere olduğum kesindi. Her hafta sonu üstüme giydiğim eşofmanlarımla, sıkı sıkı enseme topladığım saçlarımla gördüğü için, şaşkınlıkla üstten aşağı süzerek boynumdaki şalıma sanki dokunarak;
- Hem de kırmızı güllü, bunu ben de takardım...
Şaşkınlığı gerçek miyim, hayal miyim diye bakışlarını alamayarak devam ediyordu. Belliydi ki karşısında şimdiki gördüğü durum bambaşkaydı. Dağınık bukleli saçlarım, gül desenli tokalarım, boynuma doladığım kırmızı gül desenli ipek fularım, onu tamamlayan koyu yeşil elbisem ve kırmızı pabuçlarım.
Hafta içi her sabah mesleğim gereği çoğu zaman plansız oluşan toplantılar nedeniyle şık giyimli olmak durumundaydım…. Hafta sonlarım ise benimdi. Hafta içi giyinmek için harcadığım zamanın acısını çıkarırcasına rahat kıyafetler giyinmeyi seviyordum.
Çingene kız kendi kendisine mırıldanarak yüzüme bakıp bakıp tekrarlıyordu.
-Allah belanı vermesin abla, ya sen dünyalar güzelisin.
-Allah belanı vermesin abla dünyalar güzelisin.
Onun bu halini görünce bir anda ister istemez kendimi iyi hissetmeme neden oldu. Söz yerindeyse ’’hafiften şımarmıyorsun da değil yani’’ demek geldi içimden.
- Hafta sonu çingeneliğim tutuyor, demez miyim.
Çingeneliğim!!!
O an yer yarılsa da içine girsem, nasıl bir gaf yapıp karşımda beni mutlu eden kişinin kalbini kırmıştım. Bin kahrederek utandım kendimden. Göz göze gelerek mahcup bir şekilde.
- Sakın yanlış anlama. Öyle demek istemedim.
-Sizin gibi ben de nihayet hafta sonları neşeli ve özgür oluyorum.
Al sana ikinci gaf. Hafta sonları belki de sıradan hâlimle, bakımsızlığımı onunla eş tuttuğum klasik eşofmanım içinde görüyordu beni!
Yüzümde daha fazla oluşan mahcup ifadeye bakarak tatlı tatlı gülümseyerek.
-Abla boynundaki şaldan bana da alır mısın?
- Haftaya ablamın düğünü var, güzel olmak istiyorum.
Kaç beden elbise giydiğini sordum.
O hafta aynı şaldan ve ablasının nişanında giymesi için güzel bir elbise de alarak yaptığım gaftan sonra beni affetmesi için yeniden gönlünü kazandım.
Evlendi minnacık bir bebeği var, eşiyle birlikte çiçekçilik yapıyorlar.
Mutluluklar onların olsun...
Ümmühan YILDIZ
YORUMLAR
Sevgi dolu yüreğe selam olsun.
Ben de papatyalı şal istiyorum.
Dünya şiir gününu kutluyorum.
Sevgimle Ümmühan sairem
Ümmühan Yıldız
Her günümüz şiir tadında geçsin
Her daim sevgiyle
Sağ ol
21 Mart Dünya Şiir Gününüz kutlu olsun.
Kocaman sevgimle sevgili arkadaşım
Ümmühan Yıldız
Defterin, en maharetli parmakları olan Gülüm Hanım,
Kenetlenerek hem şiir günümüzü hem de en güzel gülüş günümüzü + bahar bayramımızı birlikte kutlayalım.
Sevgimdesin.
Bir Hadis-i Şerif'te şöyle rivayet eder Tirmizi,
"Hiçbir iyiliği küçük/önemsiz görme!"
Kıymet verip bir kalbe girebildin mi gönül genişliği başlamış demektir Bacım. İncitmekten korkan yüreğine ben de sımsıkı tutunuyorum, kalemini ve seni seviyorum....
Ümmühan Yıldız
Ömür kısa, elimden geldiğince insanlığı kucaklamak istiyorum.
Sana daha çok benzemek istiyorum, iyiliklerini örnek alarak yumuşacık dokunduğun tüm çiçeklere senin gibi dokunmak istiyorum. Her gün yoğunluğunu bir tarafa bırakıp benimle ilgilenmeni seviyorum
Ablam seni çok seviyorum
Yalın, süslemelerden uzak, kalabalık düşlerden safi ve ders çıkarılası incelikler, yaşanmışlıklar. Düşen kalkar, kalkan düşer. İnsanlık halidir düşüş. Ne güzel renklere bürümüşsünüz kalkışınızı bir tebessüm renginde gönül dalında goncalar.
Kalbi gönlü düşünceleri güzel insan. Allah ömrüne kalbi gönlü düşünceleri güzel insanları koysun olanlarıda ömrünüze daim etsin.
Ümmühan Yıldız
O ağır yük doğduğunda takdimlerle sunulu yüreğine….
Yüreği tüy, yüreğin kuş, yüreğin pirüpak. Ne zaman ki, kaybetmeye başlarısın işte o zaman ağırlığını hissedersin..
Bu dünyada kalıcı olmadığımı misafir olduğumu bile bile kötü insan olamam.
Çok teşekkür ederim yorumunuz bir kez daha yolumun meşakkatli olduğunu hissettirdi.
Saygılarımla selamlar
Her şeyden önemlisi insanın kendisiyle barışık olabilmesidir. Yaradılışımızı seçme hakkımız olsaydı yine aynı beni seçer miydik? Evet diyebiliyorsak kendimizle barışığız demektir.
İnsanı insandan ayıran fiziki özellikler insanı üstün kılmaz. O nedenle güzellik yarışmaları gibi medeni dünyanın sunumlarını hep saçmalık olarak görmüşümdür. Her insan kendi özünde güzeldir zira Hak insanı ‘’eşref-i Mahlûkat’’ olarak adledmiştir. Bunun zıttı söz, hangimizin haddine…
Sizin ince yüreğiniz asla gaf yapmaz, ancak ve ancak dil sürçmesi olur. Bunu da en ağır şekilde kendine dönüp kızan ve eleştiren yürek ne güzeldir… Ki hangimiz bu hatalara düşmemişiz. Kaldı ki Roman Kardeşimin bundan alındığını hiç de düşünmüyorum.
Bir ömür mutluluklar dilerken Çiçek Romanlarımıza, yüreğinizde ki güzelliğe selamlar saygılar…
En içten dualarımla…
Not: Kızımın selamlarını ileteyim üstümde borç kalmasın:)))
Ümmühan Yıldız
Kötü insanları gördüğümde başımı yukarı (O her yerdedir) ‘‘Allah’ım bana verdiğin güzel yürek için binlerce teşekkür ederim. Ya bu insanlar gibi kötü olsaydım ne yapardım’’ diye konuşurum.
Yazıyı işteyken asmıştım. Eve geldiğimde çiçekçimin yanına uğradım halını hatırını sordum hatta yazımı okudum.
Birlikte gülümsedik.
Toprağım biliyorum yoğun çalışıyorsun. Bu yoğunlukta yazıma zaman ayırman değerli olmanın ve saygıların en büyüğünü hak ediyorsun.
En içten teşekkürlerimle, ailenize salam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Ne zaman bir anı, makale paylaşsanız sol yamacımda bir endişe başlıyor. Göz ucuyla bi bakıp uzaklaşıyorum önce. Aradan geçen zaman içinde endişe küçülüp, cesaret baskın çıkınca yeniden dönüyorum.
Şimdi olduğu gibi yani.
Sonra... başlıyorum okumaya. Satırları şu gibi içerken, o küçük endişemin kartopu gibi büyüdüğünü hissediyorum.
Şimdi olduğu gibi yani.
Ama artık çok geçtir. Yanımda getirdiğim o cesaret ihanet etmiş çoktaaaan çekip gitmiştir bile.
Melül mahzun ayrılmak üzereyken kalemin hışmı gecikmez;
- Bu güzellikteki bir eserin altına üç beş cümlelik bir yorum yazıp, tebrik etmeden gitmek yakışıyor mu, kaba adam?
Şimdi olduğu gibi yani. 😣
Bu kalem eskiden böyle değildi. Ben yaşlandıkça o da huysuzlaştı. Liyakatsiz bir elde heba edildiğini düşündüğündendir... muhtemelen.
Böyle bir azardan sonra ister istemez eserin önünde saygıyla eğiliyor, tebrik ediyorum... mecburiyetten. 😢
Şimdi olduğu gibi yani.
Ayrılırken korktuğuma biraz daha yaklaştığımı hissediyorum. Basıma hazır hâle gelmiş romanımı çöpe atmak geliyor içimden.
Kaleme bakıyorum.
Hissettiğimi farketmemiş.
Deriiiiin bi ohhh çekiyorum.
Laf aramızda; benden önce ölürse ilk işimin ne olacağını biliyorsunuz artık. 😔
Harikulade bir anlatım.
''Hafta sonu çingeneliğim tutuyor''
Burada en az sizin kadar üzüldüm.
İnsan istemdışı bazen boş bulunup, yanlış anlaşılmaya müsait bir söz söyleyebiliyor.
Amaaa; o çiçekçi kızımız maskesiz mütebessim çevrenin ardındaki saflığı, samimiyeti, berraklığı, yüreğindeki sevgiyi hissetmiştir... kesinlikle.
Kimin kardeşi. 😃
Sağlıklı, huzurlu bol tebessümlü günler dilerim Nezahat Bacımın Bacısı, Ümmühan Hanım Kardeşim. 🙋♂️
Ümmühan Yıldız
Gelişiniz tecrübenin mürekkep kokusu,
yorumunuz dev ağaçların kökü, her daim yeşil her daim verimli.
Saygılarımla sevgilerimle selamlar.
Ümmühan Yıldız
Gelişiniz tecrübenin mürekkep kokusu,
yorumunuz dev ağaçların kökü, her daim yeşil her daim verimli.
Saygılarımla sevgilerimle selamlar.
Şu an ben bile istedim çingene mutluluğu
Ne güzeldir kendini bilmek.
Farkında olmak .
Teşekkürler güzel paylaşıma
Selam ile toprağım
Ümmühan Yıldız
Vera’dan bir kuş havalandı mı Kito’da soluklanır…
Seviliyorsun toprağım.
Şu an ben bile istedim çingene mutluluğu
Ne güzeldir kendini bilmek.
Farkında olmak .
Teşekkürler güzel paylaşıma
Selam ile toprağım
Ümmühan Yıldız
Tulumun sesi dünyaya bedeldir.
Ümmühan Yıldız
Doğal içi dışı bir olan insanları severim.
Çok teşekkür ederim,
Rengini seviyorum.
''Hafta sonu çingeneliğim tutuyor''
Bence bu söz gaf değildir.
Roman kızları çok güzel olurlar
Her insanın istediği hafta sonu çingene güzeli olmaya hakkı vardır
Hayırlı çalışmalar
Ümmühan Yıldız
Bazen bana da (inatçı olduğumda) ‘‘Lazlığın tuttu’’ diyorlar.
Sadece gülümsüyorum.
Ablam Altunizade’de oturuyor hafta sonu Beylerbeyi’ne doğru yürüyüş yapalım dedik Tek katlı evin bahçesinde çingenelerin düğününe rastladık. Dayanamadık düğüne eşlik ettik. Hayatımda mutlu olduğun anlardan bir gündü.
Çok teşekkür ederim
Mutlu oldum.
Bu konuda usta değilim ancak okumasını çok seviyorum yine çok beğendiğim bir çalışma okudum kutluyorum
Ümmühan Yıldız
Yorumlarınız her zaman umut verici. İnsana daha çok yazma isteği bırakıyorsunuz.
Saygılarımla selamlarımı gönderiyorum.
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim, güzeller güzeli Gülüm Hanım.
Benden de kocamann sevgiler selamlar..
Sen yürürsün kuşlar yürür misali...
Sonunun güzel bitmesinden ziyade, bir insanın kalbini kırdım düşüncesiyle gönlünü almaya çalışman en doğal ve yalın halini anlatıyor. O an kendini eleştirmek ve hatanı telafi etmeye çalışman insanlığının en güzel göstergesidir.
Uzun yıllardır birlikte çalışıyoruz, deli dolu hayallerin yok değil. Karadeniz'in her huyunu aldığın kesin. Fırtınasının yanında mertliğini, dürüstlüğünü, tezcanlılıgını, çalışkanlığı ve Kafkas güzelliğini.
Abin,
Ümmühan Yıldız
Buda beni çok iyi tanıdığını gösteriyor.
Güzelliğin yanında insanlığın olmazsa o güzellik neye yarar.
Seni seviyorum canım abim, dedecik...
Ümmühan Yıldız
Umudumuzu mutluluğa dönüştürmek gibi.
Kalbî teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Evet bazen hepimiz boş bulup gaf yapıyoruz.
Sonu güzel bitmiş.
Sevgilerimle.
Ümmühan Yıldız
İnsanoğluyuz bazen düşünmeden gaf yapabiliyoruz.
Sevgilerimle selamlar