- 215 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kararsızlık
İnsanlar çoğu konu hakkında karara varma evresinde zorluk çeker. Özellikle seçenek ve olasılıkların fazla olma durumunda, gerek risklerden kaynaklı gerekse özgüven eksikliğinden kaynaklı sorunlar çerçevesinde kararsız kalma eğiliminde bulunur.
Durum böyle olunca geleceğe yön verme doğrultusunda ciddi aksaklıklar meydana gelir.
Örneğin;
Ülkemizin bizlere sağladığı koşullardan olsa gerek, okumak ve bir iş kurup atılmak arasında genel olarak bir ikilem içerisinde kalırız. Olasılıkları göz önünde bulunduracak olursak okuyup mezun olduktan sonra iş bulamama kaygısı bizi ciddi anlamda gelecek kaygısı paranoyasına iter.
Diğer yandan iş kurup atılmak istediğimiz noktada ise tutunamama kaygısına kapılırız. varsa yatırmış olduğumuz sermayenin yanma olasılığı ve harcanacak zamanın boşa boşa gitme korkusu. Aile baskısı da bunları taçlandıran bir diğer etken tabiki...
Çoğumuz yanlış yapmaktansa hiçbir şey yapmamayı tercih ediyoruz. İşte tam olarak bu notaya kararsızlık evresi deniliyor.
Peki ya ne yapmalı;
Öncelikle araştırmacı bir yapınız olmalı. Okumak için kendinize en uygun bölümü bulmanız, severek icra edeceğiniz bir meslek seçimi yapmalısınız. Bunları yaparken anı kararlar vermekten ve kulaktan dolma bilgilerle hareket etmekten kaçınmalısınız. Akabinde okuyacağınız bölümü olabildiğince donanımlı bitirmeniz gerekir. Ardından atılgan olup her kapıyı çalmanız gerekir ve girdiğiniz her kapıdan çıkarken daha tecrübeli bir şekilde çıkmalısınız. Bildiğiniz üzere tecrübe hayatın her alanında size fayda sağlayan en büyük etkenlerdendir. Bütün bu aşamaları başarılı geçmek sizin elinizdedir.
Gelelim iş kurma kısmına, bu alanda en önemli konu yapacağınız işi doğru seçmektir. Kişiliğinize, karakterinize ve kabiliyetinize en uygun işi saptamak akabinde bu işi yaparken keyif alacağınıza emin olmanız gerekmektedir. Bunun için de eğitim hayatınızda olduğu gibi atılgan olmanız gerekmektedir.
Bu şartları yerine getirdiğiniz taktirde ilk adımı atmanız gerekir. Dikkat edilmesi gereken ince bir nota vardir. İlk adım önemli olmak ile beraber aşırı derecede kırılgan bir yapıya sahiptir. Çevremizden gelecek görüşlere açık olmakla beraber uygulama kısmında seçici olmanız gerekmektedir. Olumsuz yönleri görmemezlikten gelmek yerine tedbirli davranayı tercih etmelisiniz.
İşinizde özverili ve disiplinli olduğunuz sürece başarısız olma ihtimaliniz minimum seviyede olacaktır. Olur da basarız olursanız bunun bir son değil de yeni bir başlangıç olduğunu bilmeniz ve edindiğiniz tecrübeler ile birlikte geldiğiniz noktadan devam etmeniz gerekmektedir.
Unutmayın kararsızlık beraberinde umutsuzluk getirir ve umudu olmayan bireyler yerine kendi oluşturdukları bataklıkta batmaya mahkumdur.
Karar sizin...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.