- 321 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İMAM KİMDİR?
“İmam, Nebimiz Muhammed’in en önemli vasıflarından biridir ve Onun dünyada yüz binlerce varisinin meslek unvanıdır."
Kur’an, namaz kıldırma memurlarını imam olarak tanımlamaz. Müminler için imam; hidayet önderidir, resuldür, nebidir, mümin cemaatinin lideridir. Hristiyanların, Yahudilerin, komünistlerin, Budistlerin de imamları vardır.
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Her insan-grubunu imamlarıyla çağıracağımız gün, artık kimin kitabı sağ eline verilirse, onlar kitaplarını okuyacaklar ve bir ’hurma çekirdeğindeki iplikçik kadar’ bile haksızlığa uğratılmazlar.” (İsrâ Suresi 71. Ayet)
Ayet ne diyor?
İnsan grupları!
Rivayet kültürünü ve uydurma hadisleri esas kabul ederseniz Kur’an’ı anlayamazsınız. Eğer imamlığı sizin gibi anlarsak bu ayeti nasıl tevil ve tefsir etmemiz gerekecek? İnsanlar, hesap vermek için yeniden dirildiklerinde mahalle camisindeki imamın arkasına mı dizilecekler? Hadislerdeki namaz ve kılınış şekli, imamlık ve müezzinlik Kur’an’da yok. Olmadığın için de imamlık bir meslek değildir. İnsanlar çeşitli inanç gruplarına ayrılmıştır ve bu inanç grupların liderlerine imam denir.
Kur’an, namaz kıldırma ve ezan okuma memurluğunu maaş karşılığında yapılan bir meslek olarak tanımlamıyor. Dolaysıyla bir insan, namaz kıldırmak için (ki Kur’an böyle bir şeyden bahsetmez) bir insan topluluğunun önüne geçince imam olmaz.
İslâm’ın tek kaynağı Kur’an’dır. Kur’an, İslâm’ı yaşamak için yeterlidir. Kur’an her konuda Mümine yol göstermek için yeterli kılavuzdur. Kur’ân bize yetiyor, size de yetsin. Aksi hâlde 1350 yıldır olduğu gibi her sözünüz, her iddianız çelişkili olacaktır.
“Kendilerine okunmakta olan Kitabı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu? Şüphesiz bunda iman eden bir kavim için gerçekten bir rahmet ve bir öğüt (zikir) vardır.” (Ankebût Suresi 51. Ayet)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.