- 258 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dostluktur Hep Kazanan
İyi olan kazanır dostum, hiçbir şey değilse gönül kazanır, az mıdır bu? İster iyiliği denize at, o toprağa ekilmiş tohum gibidir, döner gelir seni bulur. Hak ve hakikati üstün tutmak varken az bir menfaat karşılığı yanlışı seçenler muhakkak kaybederler. "Yol odur ki Hakk’a vara" gerisi boş laftır. "Aklımız tercihimiz kadardır" dense abartılı olmaz.
Bazıları var, onlar şeytanlaştığı içindir ki anlamazlar. "İyilik yaptığın kimsenin kötülüğünden sakın" denir mi, dedirtirler onlar hatta insanı delirtirler dostum. Dünyadaki yıkımların, dökülen gözyaşlarının, edilen bedduaların, yani mazlumların varlığı merhametsiz katı yüreklilerdir. Kötüler kibirli, bencil aynı zamanda aptaldırlar. "Aptallık zekayla ilgili değil ahlakla ilgilidir." Onlar ne bir iyilik yapmanın hazzını ne de iyilik görmenin sevincini bilirler. Adeta tek başına kalmıştırlar, bencillikle inşa ettikleri şatolarında birçoğu korkarak yaşarlar. Zira "rüzgar eken fırtına biçer."
Acırsak acınır duruma düşeceğimiz, safsatadan ibarettir. Düşene vurmak hangi örfe uyar? İnsanları "av veya avcı" olarak tasnif etmeyi mantığımız kabul eder mi?
Kışın soğuğunda sokaklardaki sahipsiz kediler ve köpeklere, serçelere yiyecek veren kimselere bu hayvanlar kendi dilinde teşekkür etmezler mi sanırız? Onları yaratan korumaz mı sanırız? Bu yüzyılda dünyanın gözleri önünde milyonlarca insanı mülteci durumuna düşürenlere karşı evlerini yurtlarını terk etmek zorunda kalmışlara kabul edenler, kucak açanlar yok mudur? Şu kısa hayatı başkalarına yaşanmaz kılmanın, savaşın hiç bir geçerli sebebi olabilir mi? İnsanlar tanışsınlar, kaynaşsınlar diye çeşitli kavimler halinde yaratılmışlar, farklılıklarımız kavga ve anlaşmazlık nedeni olmayıp sadece zenginliktir.
Zalimler yaptığının karşılığını görür elbet, bugün olmazsa yarın. Kim zerre miktarı kötülük yaparsa karşılığını görecektir.
...
13.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.