- 381 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NÖKERLER VE AĞALAR
Öncelikle Kitabın adından başlayayım" Nöker" Kelimesi Kars yöresinde kullanılan varsıl Ailelerin Çiftlik çalışanlarına denir. Okuyucuya ilginç gelen ve belki de ilk kez bir romana konu olmuş yazar tarafından baş kahraman olarak seçilip onların yaşamları üzerine kurgulanmıştır. Yazar tarafından ele alınan yöre kendi yaşadığı çocukluğunun geçtiği, bununla ilgili bir çok olayı gözlemlediği ve anlatılanları harmanladığı ve kendi yazım yeteneğini birleştirerek Okuyucuyu farklı labirentler üzerinde gezdirerek okuyucunun kafasında oluşan sonuçlara sürpriz yaparak değişik güzergahlara çekip öykülere heyecan katmıştır. Büyüme ,gelişme çağında olan bir çocuğun ;köyünden ,evinden ,ailesinden daha doğrusu çocukluğundan koparılarak yoksulluktan kurtulmak , ailesine para kazanması için hiç tanımadığı insanlara daha önce hiç görmediği başka bir köye Nöker olarak gönderilmiştir.Sanayi Toplumunda ki çocuk işçiliği gibi Tarım toplumunda yaşanılan çocuk işçiliğinin çok olduğu bölgenin kanayan yarasına işaret etmiştir. Yazar Şengül Engin çevreyi de detaylı bir şekilde işlemiş Doğayı, mevsimleri ,örf adetleri ,dini ve gelenek görenekleriyle bu bölge insanın yaşamını da anlatmıştır.
Bazen çevresindeki insanların tutum ve davranışlarını Karakışa, zemheriye bazen de zemheriden ,karakıştan daha da zor olan insanın insana yaşattığı acıları okuyucuya hissettirir. Olayın kahramanı Veysel’in hayatı yazarın kurduğu labirent paragraflarında beklenmedik bir şekilde değişir ve Veysel ’inde rolü değişir ;ağa olur ama geldiği yeri ve ilişkisi olan insanları unutmaz Ağalığın ağırlığıyla tanık olduğu sorunları çözmeye çalışır. Veysel çevresinin isteğiyle biraz da baskısıyla medeni durumunda değişiklik yapar nişanlanır ama ölen Heval ve Törenin cezasından kurtardığı Bahar arasında bocalar durur Nöker de ,Ağa da olsa insanı duygularını inkar edememektedir. Kalemin daim olsun Şengül ENGİN okurken Çukurova çiftliklerinde teneke mahallelerde ki Irgatların hayatı gözümün önüne geldi. Çok farklı buldum eserinizi bir roman değil de adeta bir Sosyoloji araştırması yapmışsın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.