Favori Yorumcum Kıdemli Büyükelçiler ve Said Hocadır
Denilir ki adam üste başa, saça sakala yani tıraşa bakıyorsa, süslenip püsleniyor işten önce aş düşünüyorsa, aşırı kibarsa boş verin gitsin iş çıkmaz. Ne dinleyin ne izleyin, ne de arkasından gidin denilir. Belki şekilsel şeylerdir ancak gerçeklik payı yok değildir bu bakış açısının.
……………………….
Bir de adamın vücut yapısı belirleyici denilir. Düz bir görünümse iş çıkmaz, fiziksellikten öte aksi fiziksellik önemlidir denilir. Yani yakışıklılık ve güzellikten ziyade çirkinlik. Yakışıklılıktan endamlılıktan, bakımlı ve iyi giyimlilikten fiziksellikten öte adam veya kadın dağınıksa iş çıkarır denilir. Özellikle göz kısık, kulak ve burun büyükse.
………………………..
Mutlak bir ölçü olmasa da bu kriterler gözüme çarpar kimi zaman. Adam veya kadın kendisini beğendirmeye çalışıyorsa geçiyorum, zaman kaybetmek istemiyorum. Ancak şu savaş meselesi ile ilgili ayakta elinde sopayla harita üzerinden taarruz ve karşı taarruz, yorumu yapan, güç dengeleri analizi sunan, beklentileri ortaya koyan, stratejileri analiz eden ve nihai noktada kimin kazanıp kimlerin kaybedeceğini ifade eden bir akademisyen ilgimi çekiyor ve sonuna kadar dinliyorum.. Programdan sonra seceresine bakıyorum. Adam dolu. Her dönemi başarılarla geçmiş. Hem asker hem profesör. Önemli yerlerde görev almış.
……………………..
İlgimi çeken üzerindeki ceketin kendisine bir boy büyük görünmesiydi. Hem bedenen uzundu hem de kol boyu olarak. Konuya hakimiyeti dikkatimi vermeme neden oldu. Hiç zorlama değildi. Hem güvenlik bürokrasisinden, hem siyaset biliminden geldiği için her konuştuğu oturuyordu.
………………………..
Bir çok köşe yazarı değiniyor bu konulara. Özellikle her meselede ahkam kesenlerin hiç alanları olmadığı halde söz söylemeye ve yorumlamaya çalışıyorlar bu tip konuları. Bir insan her şeyin uzmanı olamaz. Hem her yerde olamaz hem de vakit bulamaz. Bakıyorsun her akşam farklı bir kanaldalar. Siz bu programlara nasıl oluyor da zaman buluyor ve hazırlanıyorsunuz. İşiniz yok mu sizin. Hepsinin de payeleri yerli yerince. Üstelik önemli yerler işgal ediyorsunuz.. Oturun ve işinize bakın. Bulunduğunuz yerde faydalı olmaya çalışın. Her yere yetişmek için çaba sarf etmeyin. Bırakın bu mevzuları gerçekten ehil olan Sait Yılmaz Hoca ve kıdemli büyükelçilere. İşi bilen ve anlayanlara bırakın.
Kemal GÜL
10.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.