SEVGİ ! AH BU SEVGİ !
SEVGİ ÜZERİNE…SEVGİNİN ÖNEMİ ;SEVGİ NEDİR?
Sevgi üzerine çok konuşmuşuzdur belkide.Tartışmışızdır-okumuşuzdur.Kimbilir belkide araştırmışızdır. Sevgi;,ne o,ne bu, ne şu.Sevgi nede saygıdır bence.Herkes sevgiyi ön koşulsuz görmelidir.Aşını,işini,eşini.İnsanı,hayvanı,vatanını ve her şeyi.
Sevgi ön koşulsuz olmalıdır.Eğer ön koşulsuz olduğu anda başlar,herşey güzel olur sıradanlaşmaz! Asıl budur sevgi.Sıradanlaşmaması önemlidir aslında.
Sevgi,izdırap ile de ölçüşmez aslında.Şöyle; Ben buna dayanabilmem için sevmemeliyim.Sevgiyi buna dayandırmamalıyım.Eğer buna dayanırırsak da yanlış yaptığımızı anlarız.Yanı mecbur kaldığımdan dolayı seviyorum dememeliyiz diyorum.
Sevgi, bir aşk değildir bir kere.Aşk özlemdir,aşk, kişilerarası ilişki ve bir başka varlığa duyulan derin sevgi.Aşk,en yüce erdem veya iyi alışkanlıktan, en derin kişilerarası sevgiden en basit zevke kadar bir dizi güçlü,olumlu duygusal ve zihinsel durumunu kapsar diye lanse edilsede aslında bu da değildir sevgi.
Belki şarkı olmuştur.Türkü olmuştur dillerimizde gönüllerimizde..yok-yok bu kadar da değildir sevgi.Sevgi ön koşulsuz sevmedir diyorum ya! KATLANMAK gerek.
Aşkta tutku vardır.Sevgide tutkudan çok içten içe sevme vardır.Yanık yanık ağıt var belkide..birçok yazı-yazılar yazılmıştır.Hatta öyküler,romanlar bile kurgulanmıştır. Onun için benzetmede güçlük çekeriz.Ayırtedemeyiz belkide.Kurgu-aracı olmadan baştan beri barış vardır sevgide.Barışmış bir şekilde.Onun için katlanmak gerek ,tüm bunlar sevginin alt basamaklarıdır diyorum..hani bazı söylemler vardır ya, işin aslı öyle beyle değildir.İşin aslı ayrıntıda gizliği de değildir mesele.Açık olan şeyin, sevginin katıksızlığıdır.Yavanlığıdır.Sadeliğidir.Önemi de bundan gelir.
Sevgi, iki kişinin hayattakı değer yargıları da değildir.Bir süreç de değildir.Onun için sevgi bitmez.Ön koşulsuz olunca.
Nasıl mı …bak anlatayım.Düşünün ;Bir karı koca evliliğini yapmıştır.İlk beş sene içinde cicim aylarından sonra hır-gür ve kavga sevginin kardeşidir belkide.Kimse de bilmese de.Sonra ,eşler et ile tırnak gibidir.Et ile tırnak gibi ayrılmaz bir bütündür da derler aslında.Sonrada bir bakarsınız 3-5 yıldan sonra eşlerden birisi devamlı sürette diğerine her zaman akşam olunca yemeğini-çayını yapar.Hatta pasta-meyvesini hazırlar.Her sabah kahvaltısını da hiç gıkı çıkmadan hayıflanmadan hazırlar.Saygıda kusur etmez.Bu aylarca-yıllarca devam eder.Tâ ki eşlerden biri bu Dünya’dan göçünceye kadar devam etmez.
Evet -evet yanlış okumadınız… sevgi , tâ ki eşlerden biri bu Dünya’dan göçünceye kadar devam etmez tâbı ki.Çünkü; Bu öyle sevgidir ki birinden alır diğerine verir.Şöyle ki.Adam vefat ettiğinden beri eşi her akşam çayı demledikten sonra 2(İki) bardak koyar çay tepsiye ve masaya.Biri kendisi için,biri de ölen eşi için.
Bu böyle devam eder aylarca yıllarca..tâ ki biricik kızı Ordinarius Prof.Dr.Kızı, tâ gurbetlerden annesine ziyarete gelinceye kadar.Çay tepsisine koyduğu 2 (İki) bardak çaylardan-çay bardaklarındaki çaylardan birini kendisinin farkında olmadığı anda çayı içtiği ana kadar.
Çünkü karşısına bıraktığı çay bardaklarındaki çayın birini hep eşini yâd etmiştir de ondan.Ona karşı duyduğu sevgi-saygıyı dile getirmesindeki içsel bir duygusudur de ondan.
Ve o anda ; O anda ne oldu biliyor musunuz.Her hikaye de ki gibi hüzünle bitmiştir.Ve kızına bir tokat atmıştır SEVGİ u ğ r u n a! Sevgi ve saygılarımla. 10 Mart 2022 Burdur Y.KARAŞAH
Bi güzel resim ekle! Sende katıl ister ondan ol.İster olma.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.