- 809 Okunma
- 6 Yorum
- 11 Beğeni
Şekerparem
benim süper zeka ama ders ve sorumluluk anlayışı olmayan ( ya da benim veremediğim)kızım bugün ne inciler döktü yine gülmekten öldüm sabah sabah.
Suyumuz bitmiş hadi kuşum bir su iste dedim. Baktı havaya yağmur yağıyor. Kıyamadı sucuya ben aramam dedi. Görmüyormusun yağmuru adam ıslanacak şimdi.
Kızım dedim bu iş onların işi sen ara, onlar bilir nasıl ve ne zaman getireceğini. Yok sen ara ben aramam dedi.
Biz iki uyuşuk üşendik aramaya. Başladı benim hep dijital düşünen kızım çare üretmeye.
Ya bu zamanda telefonla su çağırmak çok ilkel. Eee napalım peki.
Evinde su bitince sucuya bildirim gitmeliymiş arama zahmetine gerek kalmazmış.
Sonra dedi sebze ihtiyacın olduğunda manav online seçenekler sunacak mesela salatalık istermisiniz eğer istersen evet seçeneğine basılacak ve istediğin her şey kapına gelecek. Hani zaten online satışlar var ama yani bir çarşıya da mı gitmeyelim.
Yeter ki yataktan çıkmasın da herşeyi online halledelim istiyor.
O zaman acıkınca da annelere bildirim gitsin mesela dedim bugün hangi yemeği canın istiyorsa o yemeğin tuşu yansın.
Ben de seçenekler sunayım börek istiyorsan ders çalışmalısın köfte istiyorsan spora gitmelisin çorba istiyorsan bulaşıkları makineden çıkar yerleştir falan gibi çoğaltılabilir bildirimler dedim.
Ne dedi biliyormusunuz! Anneler ve kızlar arasında bildirime gerek yok, çünkü onların yürekleri zaten gönderir bildirimi hem de bir öpücükle:)
Her şeyi dijital düşünen bu nesille benim aramda dağlar kadar fark olsa da iyi ki var benim kızamadığım şekerparem.
YORUMLAR
Bunlar böyle işte. Z kuşağı... Bundan sonraki kuşağı düşünmek bile istemiyorum bu yüzden:)))
Bizde teknolojik düşünce pek yok. Aslında ellerinden düşmez teknoloji. Ama niye? Çünkü ellerinin altında baba var:)))
Bizim iki oğlumuz var. Biri 25 yaşında diğeri 13. Hadi ufağı geçtim büyüğü bile bakkala markete gönderemiyorum. Bu da yetmezmiş gibi babuş canım tatlı istedi alsan mı acaba der. Oğlum git al desem de yok ya vazgeçtim böyle aç aç oturayım der sıpa. Gel de gece gece pastaneye gitme. Babuş gelirken bir tane de sigara mı alsan mı acaba mı der peşinden de:)))
Hepsi biz çektik onlar çekmesin diye geldi başımıza...
Ama ben Z kuşağına çok güveniyorum. Çünkü ışıl ışıllar, zekiler, çözüm odaklılar ve çözüm yolları da bizim gibi dolambaçlı değil. Net. Ve en güzeli kendilerini ezdirmiyorlar...
Keyifli ve sıcacık bir paylaşımdı.
Saygılar...
Dilek pınarı
Acaba diyorum bizde böyle olsak neler olurdu .Sonra vazgeçiyorum muhakkak dayak yerdik.
Onlara bu özgüveni rahatlığı biz verdik
Sonuca da katlanmamız gerek.
Gülüşleri solmasın yeter ki...
Anne baba olmak kolay değil hizmet sektörüne devam gücümüz yettiğince
Uykusuz kalsakta..
Yazıma gösterdiğiniz inceliğe teşekkür ediyorum.
Sizin çocuklarınıza da başarılı sağlıklı mutlu ömürler diliyorum şair.
Selam ve saygıyla .
Ahha güldüm :)
Ne tatlısınız siz böyle ya
Odasında çıkmışmı Bu güzellik :)
Selamlar her ikinize de sevgiler 🤍💞
Dilek pınarı
Ama konuşunca iyi güldürüyor beni tatlı cadı..
Teşekkürler canım sevgimlee🤍😘
ne güzelsiniz.
Maşallah.
Allah bağışlasın uzun ömürler versin
selam ve sevgimle sevgili arkadaşım
Dilek pınarı
Duaya amin ve Allah sizide sevdiklerinize bağışlasın hayırlı uzun ömürler versin.
Selamlar sevgiler arkadaşım...
Çok tatlı bir yazı hernekadar dijital düşünselerde içlerinde merhamet oldukça bu nesilden ümitliyim
Sevgim ile
Dilek pınarı
Güzel yorumlarınızla hep değer kattınız yazılarıma şiirlerime ...
Ümitler olmasa yaşanır mı hayatta..
Siz hep olun
Kucak dolusu sevgimle ...
Rabbimiz tüm evlatlarımızı nazarlardan korsun... Çok güzel bir konuya değinmiş aslında Merhamet her insanda bulunmayan mücevherlerden daha değerli ve kıymetlidir...Tebrik ediyorum...Lakin dijital ortam iyicene bizleri rahatliga alıştırıp obezite yapacaktır...🙂 Yürümek bir yenden alışveriş yapıp diyer bir yere gitmek insanlar içinde dolaşmak Hem spor yapmış oluyoruz bu sayede...Lakin Evladinizin vermiş olduğu en güzel cevap Anne ve Evlat sevgisi tükenmek bilmeyen sonsuz bir sevgi...Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem...Saygılarımla...
Dilek pınarı
Allah herkesin evladını annelerine ve babalarına bağışlasın.
Malesef dijital sistem dediğiniz gibi evde oturmaya ve hareketsizliğe yol açtı. Çarşıdan bir şey almak bile zor gelir oldu oysa eskiden en büyük keyifti.
Biz insanlar da bukalemun gibi duruma ve zamana göre renk değiştirir olduk. Ne yapalım her şey egzantrik bir şekilde birbirine bağlı.
Zaman sana uymazsa sen zamana uy demişler yavaş yavaş kaynayan kurbağa örneğiyiz.
Tekrar teşekkür ederim şair
Selam ve saygılar ...