- 258 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH'A BOYUN EĞEN DÜNYA
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Şimdi onlar Allah’ın dininden başka bir din mi arıyorlar? Halbuki göklerde ve yerde olan her şey, ister istemez O’na boyun eğmiş ve teslim olmuş durumdadır. Çünkü, her şey sonunda O’na döndürülecektir.” (Âl-i İmrân Suresi 83. Ayet)
Allah dünyayı yaratıyor ve sonra ona “kudretime buyun eğ ve kullarıma olan rahmetimin bir delili ol” diyor.
Nasıl mı?
Biliyorsunuzdur; Dünya’nın Eksen Eğikliği 23° 27’dir. Dünya eğik duruyor. Yani, boyun bükmüş, Rabbinin emrine boyun eğmiş!
Dünya’nın Güneş etrafında izlediği yola Ekliptik Düzlem denir. İşte, Dünya bu düzlemi 23° 27’ derecelik bir açıyla eğik şekilde dolaşır. Güneş etrafında dönerken eğilerek, boyun bükerek tur atar.
Peki, neden böyle boyun bükmüştür ve bu boyun büküşün sonuçları nelerdir?
Eksen Eğikliğinin Sonuçları:
Mevsimlerin oluşmasına neden olur. Dört mevsim, Allah’ın dünyadaki renkleri değiştirdiği sanat eseridir. Meyveler ve sebzeler farklılaşır. Kış ve yaz meyveleri mineral ve vitamin açısından farklıdır. İnsan ihtiyacına göre yaratılmıştır.
Matematik iklim kuşakları genişler. Ne demek bu? Yani ılıman kuşak, insanların daha rahat yaşayabileceği alan genişler. Eğer eksen eğikliği olmasaydı, Dünya Allah’a boyun eğmeseydi kutup alanları genişleyecek ve dünyanın %80’i Antarktika gibi olacaktı. Kulları daha rahat koşullarda yaşasın diye Allah ılıman iklim kuşağının sınırlarını Dünyanın eksen eğikliği mucizesini yaratarak genişletiyor.
Eksen Eğikliği Olmasaydı Ne Olurdu?
Mevsimler ortadan kalkardı.
Yıllık sıcaklık farkı meydana gelmezdi.
Daima gece gündüz eşitliği yaşanırdı.
Matematik İklim kuşakları ortadan kalkardı.
Bitki ve hayvan türleri azalırdı.
“Şu hâlde Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?” (Rahmân Suresi 13. Ayet)
Allah’ın varlığının, sonsuz ilminin, sonsuz kudretinin ve sonsuz rahmetinin delilleri bütün kâinatı inkârı mümkün olmayacak şekilde çepeçevre kuşatmıştır. Ve Allah’ın kullarından istediği de bu delillere sırtlarını dönüp gitmemeleri ve nefislerine zulmetmemeleridir. Allah var. Allah’a kulluk edin!
“Göklerde ve yerde nice ayetler vardır ki, üzerinden geçerler de, ona sırtlarını dönüp giderler. “ (Yûsuf Suresi 105. Ayet)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.