İDEAL VE İDEALİSLIK ÜZERİNE SÖYLEŞİ
İDEAL VE İDEALİTLIK ÜZERİNE SÖYLEŞİ
Öncelikle şunu söylemeliyim. Ne idealim var,nede idealistlik içerisindeyim.Fakat ,boş da değilim.Kendimi övecek olmazsam da. Klasık bir söz olacak ama söyliyeyim.O da şu’’Her gönülde bir aslan yatar’’bu kadar da değil tâbı ki...
Nede sözcük anlamlarına takılmış durumdayım.İsteyen sözcük anlamlarını araştırabilir elbette.
Lakin çocukluğumda mısır tarlasında çalışırken annemle didişirdim hep.Tarlanın şurasına kadar yaparsam denize (yüzmeme)göndermene izin verirsin dediğimde ;Sen çok idealistsin galiba…şimdi bi yağmur yağar,sen hem kazıyacağımız(kıyan) edeceğimiz yeri yapamaz,hemde denizden de mahrum kalırsın’’dediğinde annemin haklı olduğunu daha sonraları yağmur üzerimize yağdığında anlayacaktım.
Daha sonraları da bir keresinde solcu bir arkadaşım…Solcu diyorum çünkü , insanları hiçbir zaman Dünya görüşünden dolayı yargılamadım.Yargılamam da)gerçekleri yüzüme vurduğunda, çok idealist olduğumu söylediğinde de söyledikleri insanın doğası gereği kabül görmesem de eskiye dönük tecrübelerimden dolayı da asla eleştirisine karşı sert eleştirilerde ve kesinlikle böyle birşeyin olmadığını da nidalardım.Onun için de her iki arkadaş gurubumla da iyi geçinme derdine düşmüşümdür.Sebebine gelince ; Bu Dünya’da elenmemek için…en azından daha çocukken bile gençlik yıllarımda da arkadaşlarıma; Etiket sahibı olmadan , bir konuya iyi bir şekilde vakıf olmadan söz söylenmemesi,siyaset yapılmaması gerektiğini öğütlerdim.Ve bu yönde de propaganda yapılmamasına özen gösterir-gösteririm.
Bunu ister Aile terbiyesi olarak ele alın.İster Eğitim seviyesi olarak ele alın yine de bir çok konuda da ideal olmadım,idealist de olmadım da diyemem.Hatta günün birinde Eğitim Fak. Felsefe dersi sınavında ;Kulakları Çinlasın Felsefe öğretmenim M.B.Öğretmenim, ilk sorusunu hatırlıyorum İd,ido, idealistlik nedir birkaç cümle ile açıklayınız sorusuna karşılık, burda yanıt veremiyeceğimi,üç farklı kavramı açıklamamızı vede o kadar kitap okumadığımı da yazaraktan diğer yanıtlarımın altına ibare düştüğümü gören öğretmenim(Tüm Hocalarıma hep Öğretmenim diye hitap etmişimdir)sınav sonuçlarını tek-tek okuduğunda;Bana 100 üzerinden 10 dediğinde de , ben o kadar soru yanıtlamamıştım dediğimde de benden 10 yaş genç arkadaşlarım sınıfta kahkayı basmışlardı.Nota kızmamıştım ama benden 10 yaş küçük arkadaşlarımın kahkalarına dayanamayıp, sınıftan çıkıp protesto eder cinsinden dişarı çıkarken de kapıyı sertçe kapatmıştım.Bu da benim idealistlığım belkide…
O arkadaşlar da öğretmen oldular…zaman zaman karşıma çıktılar. Zaman zaman da bu günlerde de sosyal medyada karşılaşıyorum.Biliyorum.Onlar da ne büyük şahsiyet olduklarını …ideallerini-idealistliklerini.Mangal da kül bırakmayanlarını da…Şöyle yaparım,böyle yaparım diyenleri..hepsi boş ve kof çıktı da diyemem aslında.
Günün birinde araştırması için ülkemize gelen (Tezi için) bir yabancı öğrencinin ; çeşitli meslek gurubundaki kişilere ,’’Sen başkan olsaydın sorusuna’’ verilen cevaplarda ben başkan olsaydım şunu yapardım bunu yapardım diye ahkam kesmeleri üzerine de ‘’Sen Başkan Değilsin birkere sen mesleğini bile eksik yaptığını,okumadığını-araştırmadığını gördüğünde de bunu araştırma konusunun içine(tezine) yazmıştır.
Onun için diyorum ki…Özellikle de siyaset konusunda ahkam kesmeyelim.Sonra biz siyasetçi değiliz ki…Merhum S.Demirel Eski Cumhurbaşkanımızın dediği gibi ‘’Dün, dündü.Bugün de bugün) diyemeyiz.
Yanı diyorum ki…tuttuğumuz takım olabilir,renklerine aşık olabiliriz.Lakin söylediklerimizin arkasından koşamıyabiliriz.Yani diyorum ki ,tükürdüğümüzü yalamamak kaydıyla…
Tüm bunları niçin söylüyorum.Medya ayağına kapılıp,kaynağı ve gerçeklikle ilgisi olmayan konularda ;Aaçıklamalara, yayınlara kanmamalıyız.Nasıl sorumlu olacağımızı ,nasıl yerinde davranacağımızı bileni,anlayışlı,hoşgörülü,Liderliği,anneliği,babalığı,empatı kurmayı,rol model olmayı, içsel zenginliğe yanı şaşırtıcılığı, sempatiklığı değil . Yeter ki halkın deyimiyle ‘’Adam gibi Adam olun’’ Yeter ki SEVGİ olsun .On koşulsuz sevgi.Yunus Emre’nin "Yaradılanı Severim Yaradandan Ötürü" dediği gibi…Ve SAYGI olsun.İdealistlık uğruna…harcamayın kendinizi…
Onun için diyorum ki tek idom var. O da M.Kemal Atatürk. En büyük TÜRK.Ve diyorum ki ne fazla idealis olun, nede idealistlik uğruna.Daha çok okumak-araştırmak .Hurafelere inanmadan..ama robot da olmadan ,mutlak doğrunun olmadığı-olamıyacağını varsayarak,bilimsellikten de uzaklaşmadan….bir kişiliğe sahip olmanız dileklerimle.Anlayışınıza sığınarak ;Sevgi ve Saygılarımla… Saat 02.10 09.03.2022 BURDUR Y.KARAŞAH.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.