- 570 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
NİYET
Günümüzde iletişim çok kolay. Teknolojinin desteğiyle bırakın aynı memleketi, Dünya’nın her hangi bir yeriyle kolaylıkla ilişki kurulabiliyor. Olay da öyle bir görüşme neticesinde gerçekleşiyor.
Satıcı kendisini arayan kişi ye:
“ Evet, haklısınız, ben de piyasanın farkındayım. Acil nakit’e ihtiyacım olmasaydı, hele bu günlerde o fiyata satar mıydım hiç. Ancak belirttiğim gibi fiyat malın tamamını aldığınızda geçerli.”
Üç aşağı, beş yukarı malın gerçek fiyatının çok altında bir rakamda anlaşıyorlar.
Mal AYÇİCEK YAĞI…
Belirlenen gün ve saate dolu bir Tır istenilen yere geliyor. Satıcı, alıcı tanışıyor, el sıkıştıktan sonra
İki taksi önde, Tır arkada malın boşaltılacağı depoya gidiyorlar.
Alıcı:
“Fiyat tamam, miktarda tamam. Ama sen de takdir edersin ki malımı kontrol etmem lazım.”
“İşte tam bir ticaret erbabı. Tabii ki kontrol edeceksin. Pul vermeyeceksin ki. Para kolay mı kazanılıyor.
Satıcı Tır sürücüsüne sesleniyor:
“ Aç kardeşim arka ve yan kapakları.”
Arka üst ve yandaki koliler rasgele açılıyor. İçerisinden çıkanlar orijinal marka AYÇİCEK YAĞI.
Alıcı:
“ Tamam. Gel oturup hesap yapalım.”
Koliler yandan, boydan derinlikten sayılıp çarpılıyor. Ne kadar yağ olduğu hesaplanıyor.
Alıcı hesaba göre satıcıya ödemesi gereken parayı nakit olarak ödüyor. El sıkışıyorlar.
Birbirlerine “Hayırlı olsun” diyorlar. Satıcı binip aracına ayrılıyor.
Başlıyorlar alıcının adamları Tır’ı boşaltmaya. Biraz sonra bırakıyorlar işi, şaşırmışlar, hayret içerisindeler. Gördüklerini patrona kim söyleyebilecek? Aralarından birisi:
“Ben söylerim.”
Patron:
“Hayırdır, niye bıraktınız işi?”
“Kolilerin hepsi yağ değil. İç bölümden çıkan koliler kepek ve su bidonu dolu.”
O kolilerden birini getirip patrona gösteriyorlar. Patronun vereceği tepkiyi meraklı gözlerle izlemekteler.
Patron bir sigara yakıyor. Yüzünde endişenin E’si yok. Hatta güçlü de bir kahkaha atıyor. İşçiler hayret içerisinde. Patron:
“Ben bu yağları ederinden çok ucuza almak istedim değil mi? Alırken niyetim neydi? Kandırmaktı. O da ucuza verirken niyeti beni kandırmaktı. Eğer niyet iyi değilse akıbette iyi değildir. Siz yağları taşıyın depoya. Her şeye rağmen yağ fiyatları artacak. Ben kâr etmesem bile verdiğim parayı yine çıkarırım.”
İşçilerden birisi:
“ Peki, patron kepeklerle suyu ne yapacağız? Hem niye kepekle su?
“Kepekleri besihaneye götürün. Yakında et fiyatları da artacak nasıl olsa. Suları da içeriz. Niye kepekle su mu? Ne bileyim öyle denk gelmiştir işte…
“ Sen bir öküzsün. Ye kepeğini iç suyunu demek istemiş bana” diyecek hali yoktu ya…
Ahmet Arif’in dediği gibi;
Dört yanım puşt zulası
Dost yüzlü, dost gülücüklü
Cıgaramdan yanar
Alnım öperler
Suskun, hayın, çıyansı
ÖNCE AHLAK BOZULDU.
GERİSİ DOMİNO ETKİSİ MİSALİ…
YORUMLAR
İyi akşamlar Bedri bey komutanım,
Kutlarım keskin zekanızın gücünü...
"Rüşvetin belgesi mi olur?" mealli bir sözü anımsattı özgün yazınız.
Ne hallere kaldık!
Yazınız şu ünlü sözü anımsatıyor" gülüyoruz ağlanacak halimize"
Gülümsemedim diyemem yazdıklarımıza aslında ağlanacak halimia ancak böyle anlatılır.
Saygımla.
Bedri Tokul
GÜLÜYORUZ AĞLANACAK HALİMİZE
Teşekkür ve saygıyla...
İyi Akşamlar Meslektaşım!
Bir roman yazarı olsaydı ya da gazeteci bu olayı bu kadar canlı anlatamazdı.
Kepim başımda olsaydı, çıkartacak, havaya atacak, altından çaldırdığım
beylik tabancamla iki el kurşun sıkacaktım.
Ne güzel Anlatmışsın?
Atalarımız demiş ki "Arka Teker Ön Tekerin Arkasından Gider"
Bir de;
"Balık baştan Kokar" var...
Selam ve sevgilerimle.
Bedri Tokul
Görüyor, biliyor ve...Söylüyorsun.
Ne güzel yorumlamışsın söylemek istediğimi.
Acaba diyordum anlata bildim mi anlatmak istediklerimi?
Şimdi çok huzurluyum.
Ver elini elime kenetleyelim.
Sağ ol. Var ol.
Selam ve Saygıyla...
Son söz her şeyi açıklıyor. Neden böyle olduk demiyorum. Nedeni doyumsuz bencilliğimizden ibaret.l bence.
Yüreğinize sağlık komutanım.
Saygılarımla...
Bedri Tokul
Selam ve saygıyla...