- 323 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bir Milliyetçilik Pratiği Olarak Ukrayna Savaşı
Kanallarımız Ukrayna ile yatıp Ukrayna ile yatıyorlar. Eli çubuklu strateji (!) uzmanları, analistler ve herşeyologlar sabahtan akşama kadar değerlendirmeler yapıyorlar. Söylenenleri genele vurduğumuz zaman konuşulanlar güvenlik paradigmaları ile sınırlı kalıyor. Savaş özelinde bakacak olursak en önemli sonucu Ukrayna Milliyetçiliğini perçinlemesidir. Rus Probaganda Makinesi ve Putin Muhipleri Cemiyeti Ukrayna Vatanseverlerini “Neo- Naziler” olarak niteliyor. Ukrayna’da “Aşırı Milliyetçi” denilecek gruplar ve partiler var fakat bunlar iddia edildiği gibi Neo- Nazi değiller. Kendilerini “Ukrayna Milliyetçisi” olarak niteliyorlar. Asgari siyaset bilimi ve sosyoloji bilgisi olan bir insan için bu kara çalmanın ne kadar saçma olduğu ortaya çıkar.
Nazizim Irk temelli bir anlayıştır. Aryan Irkının üstünlüğünü savunur. Rusya’ya karşı savaşan bir Ukraynalı’nın Moskova’ya kendini ırk üzerinden tanımlaması absürd olur çünkü Ukraynalılar da Ruslar da Slav ırkından. Dile gelecek olursak Ukraince de Rusça’da birbirinden farklılık arzetmekle beraber ikisi de Slav dili… Dolayısıyla Anadil de esaslı bir ayrım olmaz. Mezhep faktörüne gelince Ukrayna’da Batı bölgelerinde yoğunlaşan Katolik bir nüfus var fakat Ortodoks Ukraynalılar sayıca fazlalar… Mezhep üzerinden yapılacak bir tanımlama demek ülkeyi Rusya’ya altın tepside sunmak anlamına geliyor. Zelenski’den önceki devlet başkan Petro Poroşenko’nun Ortodoks Ukrayna Kilisesi’ne tanıdığı statü Rusya’nın ortodoksluk kartını elinden alma açısından önemli bir hamle ki bu bugünkü savaştaki etkisini net bir şekilde gösteriyor.
Irk, mezhep ve anadil seçeneklerinden sonra geriye toprak /vatan temelli bir Milliyetçilik kalıyor ki Ukrayna tarafının pratiğini yaptığı Ulusçuluk türü bu… Yetkililerin konuşmalarına da dikkat edilirse “Vatan” vurgusu öne çıkıyor hatta Ukrayna’da yaşayan Ruslarda dışlanmıyor.( Donetsk ve çevresindeki bölücü yapılar hariç) Şunu da unutmamalı ki bu mücadelenin en önemli bileşeni Kırım Tatarı soydaşlarımız… Ukrayna’daki mücadele kanaatimizce Çeçen Savaşından sonra Sovyet Coğrafyasındaki en önemli Milliyetçi Mücadele Pratiği olarak geçecek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.