- 282 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KONUMUZ ZEYTİN: ZEYTİNİME DOKUNMA
Anadolu demek zeytin demektir. Hangi bölgeye baksanız, hangi bölgenin toprağını eşeleseniz sizi zeytin karşılar. Kısaca zeytin Anadolu toprağına sinmiştir, kök salmıştır binlerce yıldır bu toprağı kökleriyle kucaklamıştır. Ege Bölgesi bu kucaklayışın ana kaynağı olmuştur. Akdeniz bölgesi hatta Güneydoğu Anadolu bölgesi yıllarca zeytin ağaçlarına kucak açmıştır.
Anadolu depremleri ve Anadolu’da çıkan yangınlar zarar vermiş olsa bile, toprağına sıkı sıkıya bağlı olan zeytin köklerini sağlamlaştırarak Anadolu’yu yurt edinmeyi ve herkese ait olmayı sürdürmüştür.
Sürdürmüştür , ne var ki bazı dönemler çıkarcıların, gözü dönmüşlerin gazabına uğramaktan kurtulamamıştır. Ancak halk direnmiş, sahip çıkmış, uğruna uykusuz kalmış, yıkım ve kesim araçlarının önüne yatmış, ağaçlara siper olmuştur. Canı gibi korumuştur onları. Korumayı da sürdürecektir.
Şimdilerde maden uğruna hedef oldular. Oysa onlar bin yıllardır ürün verip halkı beslemektedir. Binlerce yıl beslemeyi de sürdürecektir. Kısaca sıvı altın vermeyi sürdürecektir bu zeytin ağaçları…
Bu ağaçlar herkesindir, halkındır. Talan edilemez, üç kuruş için feda edilemez. Maden bir kez , zeytin bin kez verimle halkın kazanmasına neden olur. Böyle biline, buna göre davranıla derim.
Yazımı bir şiirimle tamamlamak istiyorum:
ATAM MUSTAFAM ıı
Sürdüğün tarlalar boş şimdi
Traktörler, makineler sustu
Çoğaldı hazıra koşanlar,
Bu ulus yeniden kazanacak
Öğrettiğin gibi
Ekmeğini taştan çıkaracak
ATAM MUSTAFAM.
Bazı yerler bizim değil sanki
Kaleyi içten fetheder gibi
Parsel parsel oldu topraklar
Bir sözün vardı unutmadık,
Çok anlamlı
"Geldikleri gibi giderler"
ATAM MUSTAFAM.
Erbil parmak basar yaraya
Anlattıkları gerçektir anlayana,
Biz de varalım aya
Çıksın da yola
Bir baksın
Ufukta çaksın
ATAM MUSTAFAM.
Mehmet Erbil
www.mehmet-erbil.tr.gg
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.