- 374 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
CECİL RHODES
Eski sömürgecilerin en tipik örneklerinden biri olan Cecil Rhades şöyle diyor:
’’Kolay ham madde elde edebileceğimiz, aynı zamanda sömürgelerin yerli halkının sağladığı ucuz köle emeğini sömürebileceğimiz yeni topraklar bulmaya mecburuz...Ayrıca sömürgeler kendi fabrikalarımızda üretilen fazla mallardan kurtulmak için de bir kanal oluşturacaktır.’’
Cecil Rhades kimdir?
Afrika’daki bir kabileyi diğer kabileye karşı oynatan, siyah kabileleri birbirini savaşta yok edene kadar çarpıştırarak yönetime el koyma becerisini gösteren, acımasızca yöneten, Kraliçenin Afrika’daki sadık uşağı.
Irk ayrımının, ırkçılığın güçlü bir eylemcisi olan, İngiliz Cecil Rhades; 1880-1890 arasında peşinde koştuğu zenginlik ve gücü Güney Afrika’da buldu. Elmaslar ve altınlar üzerinden bir servet kazandı. İngiliz Kolonisi Ümit Burnu başbakanı olduğu gibi, ayrıca tüm Güney Afrika’nın sanal diktatörü idi. Afrika’nın yer altı kaynakları açısından en zengin bölgelerini Britanya İmparatorluğu’na bağlamıştı.
’’Eğer tanrı varsa, bence O’ Afrika haritasının mümkün olduğu kadar çok yerini İngiliz renkleriyle boyamamı ve İngilizce konuşan ırkın birliğini, etkinliğini mümkün olan her yere yaymanı istiyordur.’’diyen Rhades’in asıl amacı; tüm dünyanın İngiltere tarafından kontrol edildiği bir dünya hükümeti kurmaktı. 1884 yılında Kraliçe Victoria Cecil Rhades’i gördüğünde; ’’Sizi son gördüğümden bu yana neler yaptınız, Bat Rhades’’ sorusuna; ’’ Majestelerinin dominyonlarına iki ülke daha kattım efendim’’ şeklinde cevap veren Cecil Rhades, bir gece göğe bakarak; ’’Elimden gelse gezegenleri de ilhak ederim’’diyecek kadar aç gözlü bir barbar, Hitler’i kıskandıracak kadar ırkçıdır.